Media Markt: οι πλακατζήδες Βαυαροί που προκαλούν με τα ηλεκτρικά τους είδη μέχρι και διαδηλώσεις!

Media Markt: οι πλακατζήδες Βαυαροί που προκαλούν με τα ηλεκτρικά τους είδη μέχρι και διαδηλώσεις!

Η«Media Markt» είναι ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος λιανέμπορος στον κλάδο των ηλεκτρικών ειδών. Οι ρίζες της είναι βαυαρικές - ιδρύθηκε στις 29 Νοεμβρίου του 1979 στο Μόναχο από μια μικρή ομάδα φιλόδοξων ανθρώπων: τους επιχειρηματίες Leopold Stiefel, Walter Gunz, Erich Kellerhals και Helga Kellerhals. Για πρώτη φορά όλα τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά αγαθά, από πλυντήρια ρούχων έως τηλεοράσεις και δίσκους, πουλιούνταν σε ένα κατάστημα. Ολα τα προϊόντα ήταν επώνυμα και παρουσιάζονταν σε μεγάλη ποικιλί

Media Markt: οι πλακατζήδες Βαυαροί που προκαλούν με τα ηλεκτρικά τους είδη μέχρι και διαδηλώσεις!

Η«Media Markt» είναι ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος λιανέμπορος στον κλάδο των ηλεκτρικών ειδών. Οι ρίζες της είναι βαυαρικές - ιδρύθηκε στις 29 Νοεμβρίου του 1979 στο Μόναχο από μια μικρή ομάδα φιλόδοξων ανθρώπων: τους επιχειρηματίες Leopold Stiefel, Walter Gunz, Erich Kellerhals και Helga Kellerhals. Για πρώτη φορά όλα τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά αγαθά, από πλυντήρια ρούχων έως τηλεοράσεις και δίσκους, πουλιούνταν σε ένα κατάστημα. Ολα τα προϊόντα ήταν επώνυμα και παρουσιάζονταν σε μεγάλη ποικιλία. Ηδη από τότε εισήχθη η «εγγύηση κατώτατης τιμής». Σύντομα αποτέλεσε μια επιχείρηση-φαινόμενο για τη ραγδαία της ανάπτυξη, κατακτώντας πολύ γοργά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Κι αυτό χάρη στον σεβασμό προς τον πελάτη, στις μεγάλες επιφάνειες καταστημάτων που παρείχαν άνεση στις αγορές και στις συνεχείς προσφορές. Μάλιστα, ήταν τόσο μεγάλες οι διευκολύνσεις, που σύντομα ξεκίνησε το «έθιμο» των ουρών, πριν από τις ημέρες των εκπτώσεων.

Απέναντι στον Αρητου Γκάλη και του Γιαννάκη

Σήμερα η εταιρεία είναι πολυμετοχική και διευθύνεται από τον όμιλο «Media Saturn Holding». Μάλιστα η «Saturn» είναι και μια πολύ«αθλητική» φίρμα αφού υπήρξε χρηματοδότης στη μεγαλύτερη ομάδα μπάσκετ της Κολωνίας κατά τη δεκαετία του ’80, η οποία ουκ ολίγες φορές αναμετρήθηκε (ανεπιτυχώς) με την ομάδα-φαινόμενο, τον Αρη των Γκάλη και Γιαννάκη. Ιδιοκτήτης όμως και της «Saturn» και της «Media Markt» δεν είναι άλλος από το κολοσσιαίο γκρουπ της «Metro», που διαθέτει παγκόσμια δυναμική και εμπλέκεται σε όλο το φάσμα των καταναλωτικών προϊόντων ανά τον πλανήτη.

Οι γλεντζέδες με τη «γαλανόλευκη»

Οπως αναφέρουν αυτοί που γνωρίζουν τη «Media Markt» από τη Γερμανία, σε αυτό που ξεχωρίζει η συγκεκριμένη εταιρεία είναι το χιούμορ. Ως γνήσια βαυαρική αλυσίδα εξάλλου, δεν θα μπορούσε να κάνει αλλιώς διότι για τους γνωρίζοντες την ανθρωπογεωγραφία της ομοσπονδιακής αυτής χώρας, οι Βαυαροί είναι οι γλεντζέδες Κεντροευρωπαίοι, οι οποίοι σε πολλά πράγματα θυμίζουν τους Ελληνες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχουν γαλανόλευκη σημαία και ότι η πρωτεύουσά τους, το Μόναχο, είναι γεμάτη από κτίρια τα οποία θυμίζουν κλασική Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό οι περισσότερες καμπάνιες της εταιρείας αναδεικνύουν το χιουμοριστικό στοιχείο.

Ποιος άραγε δεν θυμάται τις -σε αρχαϊκό στιλ- διαφημίσεις με τον Οδυσσέα δεμένο στο κατάρτι του πλοίου του να φωνάζει στις Σειρήνες: «Δεν είμαι κορόιδο, πάω \Media Markt\»; Βέβαια, το εν λόγω μήνυμα είχε και την «μπηχτή του», αφού στον ρόλο των Σειρήνων αναγνώρισαν τον εαυτό τους οι ανταγωνιστικές αλυσίδες της χώρας μας, ζητώντας εξηγήσεις για την καμπάνια από τους Γερμανούς. Μάλιστα, είχε δημιουργηθεί τόσο μεγάλο θέμα, ώστε παρενέβησαν η Eνωση Ελληνικών Διαφημιστικών Εταιρειών καθώς και ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ζητώντας από την πολυεθνική να διακόψει τη συγκεκριμένη καμπάνια. Παρά ταύτα, η διοίκηση του ομίλου στη συνέχεια φάνηκε εξίσου… άτακτη με τις νέες της διαφημίσεις.

Oμως στην Ελλάδα δεν έχουμε δει τίποτα ακόμα. Oταν η εταιρεία δημιούργησε την καμπάνια για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2006 στη Γερμανία, λανσάρισε μία διαφήμιση στην οποία (άκουσον, άκουσον!) δεν δίσταζε να κάνει πλάκα στους στενοχωρημένους οπαδούς της εθνικής ομάδας της Αυστρίας που είχε αποκλειστεί από τα τελικά. Στο ίδιο τρέιλερ παρουσίαζε Ολλανδούς οπαδούς να καπνίζουν μαριχουάνα και Σαουδάραβες πολίτες να παρακαλούν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να αγοράσουν τα είδη της.

Οι Γερμανοί οπαδοί, τέλος, παρουσιάζονταν με τεράστιες κοιλιές να ζητούν να αγοράσουν όχι τηλεοράσεις (ως είθισται σε μεγάλα ποδοσφαιρικά γεγονότα) αλλά ψυγεία, ώστε να διατηρήσουν παγωμένες, εν όψει των αγώνων ποδοσφαίρου, τις απαραίτητες μπίρες τους. Επίσης, διαφήμιζαν εκπτώσεις της τάξης των 10 ευρώ για κάθε γερμανικό γκολ στο Μουντιάλ.

Ανω κάτω η Βαρσοβία για τους μουστακαλήδες «Λεχ Βαλέσα»

Κλείσιμο

Η μεγαλύτερη πρόκληση της «Media Markt» όμως ποιήθηκε κατά το λανσάρισμά της στην Πολωνία. Το εκεί διαφημιστικό, λοιπόν, παρουσίαζε τους «μουστακαλήδες» αλά Λεχ Βαλέσα Πολωνούς να μπαίνουν σε ένα κατάστημα της εταιρείας και να ζητούν τιμές «τόσο βαθιές όσο η πολωνική ψυχή». Οταν λοιπόν πήραν αυτό που ήθελαν, άρχισαν να αγκαλιάζουν τους σαστισμένους Γερμανούς (οι οποίοι υπήρξαν κατά το παρελθόν άσπονδοι εχθροί της χώρας).

Οι προκλήσεις όμως δεν σταμάτησαν εκεί. Οταν οι «θερμοί» Πολωνοί αποχώρησαν, οι Γερμανοί on camera άρχισαν να ψάχνονται για το κατά πόσο από το σφιχταγκάλιασμα τους έκλεψαν τα ρολόγια. Αφού σιγουρεύτηκαν πως κάτι τέτοιο δεν έγινε, το πλάνο τούς έδειχνε να αποχωρούν χωρίς παντελόνια, αφού αυτά ήτανε που τελικά εκλάπησαν! Η καμπάνια δημιούργησε σάλο στην Πολωνία καθώς κατηγορήθηκε ότι δημιουργεί μια στερεότυπη εικόνα κλέφτη για τον λαό της χώρας. Μάλιστα, προκλήθηκε μέχρι και διαδήλωση στη Βαρσοβία μπροστά από τη γερμανική πρεσβεία. Η διοίκηση της «Media Markt» διαφώνησε υποστηρίζοντας ότι ανάλογες «πλάκες» είχε κάνει για όλους τους λαούς της Ευρώπης, ακόμα και για τους ίδιους τους Γερμανούς, χωρίς να υπονοούν κάτι βαθύτερο.

Θα πρέπει βέβαια να θυμίσουμε και την πλάκα που έκαναν οι Γερμανοί μαζί μας, όταν ανακοίνωνανστο πρόσφατο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου ότι εάν η Ελλάδα ξανακατακτούσε το Κύπελλο θα επέστρεφαν όλα τα χρήματα των αγορών μας πριν από το Euro.

Κάθε διευθυντής καταστήματος γίνεται businessman

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η «Media Markt» έχει μια πρωτότυπη στρατηγική και εκτός διαφήμισης. Κάθε κατάστημα ελέγχεται μετοχικά κατά 10% από τον διευθυντή του. Αυτός έχει τον απόλυτο έλεγχο του στοκ και ουσιαστικά λειτουργεί σαν επιχειρηματίας, φέρνοντας σημαντικά κέρδη στον όμιλο, αφού έχει επιπλέον κίνητρο. Επίσης, μη σας φανεί περίεργο εάν την ώρα που σημειώνετε τις τιμές στο προσωπικό σας σημειωματάριο, ώστε αργότερα να πάτε να τις συγκρίνετε στο σπίτι, έρθει κάποιος υπάλληλος και ευγενικά σας ζητήσει να σταματήσετε.

Αυτή είναι η πολιτική της εταιρείας… και σ’ όποιον αρέσει. Εξάλλου, η ίδια υποστηρίζει ότι είναι η φθηνότερη, επομένως λόγος εμάς δεν μας πολυ-πέφτει. Με κύκλο εργασιών 15,1 δισεκατομμύρια ευρώ και περισσότερους από 45.000 εργαζομένους στο τέλος του 2006, ο όμιλος «Media Saturn» είναι Νο 1 σε πωλήσεις στην Ευρώπη στον χώρο του λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών ειδών.

Ο όμιλος διαθέτει περισσότερα από 700 καταστήματα σε 15 χώρες της Ευρώπης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης