Λιμάνια: εργασιακό τσουνάμι απειλεί τα σχέδια της κυβέρνησης
«Στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ήρθα με ειδική αποστολή. Να λύσω το θέμα των λιμανιών. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να σας αιφνιδιάσω».
Αυτά ήταν τα λόγια του Γιώργου Βουλγαράκη, στην πρώτη συνάντηση που είχε με τους εργαζομένους στα λιμάνια, στην αρχή της θητείας του στο λιμάνι του Πειραιά. Οταν τον ρώτησαν τι είχε στο μυαλό του, δεν τους απάντησε. Αρκέστηκε να επαναλάβει την υπόσχεση που τους είχε δώσει πριν από λίγα λεπτά ότι δεν θα τους αιφνιδιάσει.
Φαίνεται ότι άλλο ε
«Στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ήρθα με ειδική αποστολή. Να λύσω το θέμα των λιμανιών. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να σας αιφνιδιάσω».
Αυτά ήταν τα λόγια του Γιώργου Βουλγαράκη, στην πρώτη συνάντηση που είχε με τους εργαζομένους στα λιμάνια, στην αρχή της θητείας του στο λιμάνι του Πειραιά. Οταν τον ρώτησαν τι είχε στο μυαλό του, δεν τους απάντησε. Αρκέστηκε να επαναλάβει την υπόσχεση που τους είχε δώσει πριν από λίγα λεπτά ότι δεν θα τους αιφνιδιάσει.
Φαίνεται ότι άλλο είχε στο μυαλό του ο υπουργός, όπως αποδείχθηκε στην πράξη. Γιατί εκείνος εννοώντας ότι δεν θα αιφνιδιάσει τους εργαζομένους εννοούσε ότι δεν θα μάθουν τα νέα από τα ΜΜΕ και όχι ότι θα τους καλέσει να συζητήσουν. Εκπληκτοι οι εργαζόμενοι άκουσαν στη δεύτερη συνάντηση που έγινε με τον Γ. Βουλγαράκη όχι να τους καλεί σε διάλογο αλλά να τους ανακοινώνει την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση. Την ίδια ώρα, ο υπουργός Εμπορικής παρέπεμπε τους εργαζομένους στη διοίκηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ για τις επιμέρους λεπτομέρειες, πετώντας τους το μπαλάκι.
Οπως ήταν αναμενόμενο, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, σε πρώτη φάση έως το τέλος Ιανουαρίου. Μάλιστα δηλώνουν απογοητευμένοι από τον Γιώργο Βουλγαράκη, αφού περίμεναν να τους καλέσει να μιλήσουν διεξοδικά, κάτι που δεν συνέβη.
Πλήγμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό
Οι απεργιακές στα μεγάλα λιμάνια θα πλήξουν τις εισαγωγές και τις εξαγωγές, με αποτέλεσμα να δεχθεί η οικονομία πλήγμα. Πλήγμα το οποίο θα νιώσει στην τσέπη του ο καταναλωτής, αφού θα αρχίσει να υπάρχει έλλειψη σε προϊόντα, με αποτέλεσμα να «χτυπήσουν» οι κερδοσκόποι.
Επίσης, οι μεγάλες εταιρείες για μία ακόμη φορά σε έναν χρόνο μέσα θα αναγκαστούν να καταπλεύσουν σε άλλα λιμάνια γειτονικών χωρών προκειμένου να εξυπηρετηθούν.
Αποφασισμένη η κυβέρνηση
Η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη έως την άλλη εβδομάδα να προκηρύξει τους διεθνείς διαγωνισμούς για τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα, κάποια στελέχη του ΥΕΝ, όταν τους επισημάναμε τις αντιδράσεις των εργαζομένων και τις δυναμικές κινητοποιήσεις, επεσήμαναν: «Τι να κάνουμε. Αναμενόμενες είναι, αλλά δεν θα μας εμποδίσουν να προχωρήσουμε». Την ίδια θέση είχε βέβαια η κυβέρνηση και πέρσι όταν επιχείρησε να ιδιωτικοποιήσει και πάλι τα λιμάνια. Οταν συνεδρίασαν τα Διοικητικά Συμβούλια του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, όλοι θυμόμαστε τις συγκρούσεις των εργαζομένων με τις δυνάμεις της Αστυνομίας, ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά. Τελικά τα πήρε πίσω η κυβέρνηση. Τώρα επανέρχεται δριμύτερη, με αβέβαιο όμως αποτέλεσμα.
Οι εταιρείες
Η απόφαση της κυβέρνησης να ξεμπλέξει μία και καλή με την υπόθεση της ιδιωτικοποίησης μέρους των υπηρεσιών των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης έως το τέλος Ιουνίου 2008 επιταχύνει τη δημιουργία νέων συμμαχιών μεταξύ πολυεθνικών, αλλά προσελκύει και νέους διεκδικητές.
Οι υποψήφιοι, αντί να μειώνονται, αυξάνονται. Είναι κύκλοι των ίδιων εταιρειών-υποψηφίων που υποστηρίζουν ατύπως ότι θα αποσύρουν το ενδιαφέρον τους εάν υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση. Ομως κανείς δεν φεύγει. Σταθερές είναι η κινέζικη Cosco, η αραβική Dubai Ports World, ο όμιλος Maersk Moller από τη Δανία, η Hutchison από το Χονγκ Κονγκ, η ελβετική Mediterranean Shipping Company, που έχει και συμβόλαιο με τον ΟΛΠ, η PSA από τη Σιγκαπούρη, η ΖΙΜ από το Ισραήλ. Nέοι παίκτες είναι μία ακόμα κινέζικη κρατική εταιρεία μεταφορών, η Sinotrans. Την ίδια ώρα, η Dubai Investment Group, συγκοινωνούν δοχείο της Dubai Ports και βασικός μέτοχος της MIG, δεν έχει διαψεύσει το ενδιαφέρον να επενδύσει στα ελληνικά λιμάνια. Tέλος, υπάρχει και ενδιαφέρον από τη γαλλική CMA CGM.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr