Ναυμαχία 18 δισ. ευρώ για την ελληνική κρουαζιέρα
Σε κρίσιμο «σταυροδρόμι» βρίσκεται η βιομηχανία κρουαζιέρας στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τουριστικούς κλάδους στον κόσμο. Για τον λόγο αυτό και η ελληνική κυβέρνηση μελετά όλες τις πτυχές του θέματος, ώστε να μη χαθεί η «χρυσή ευκαιρία» και να κερδίσει ο τουρισμός της χώρας πολλά δισ. δολάρια σε συνάλλαγμα.
Οι μελέτες δείχνουν ότι περισσότερα από 18 δισ. δολάρια θα επενδύσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας έως το 2010 για την απόκτηση όλο και μεγαλύ
Σε κρίσιμο «σταυροδρόμι» βρίσκεται η βιομηχανία κρουαζιέρας στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τουριστικούς κλάδους στον κόσμο. Για τον λόγο αυτό και η ελληνική κυβέρνηση μελετά όλες τις πτυχές του θέματος, ώστε να μη χαθεί η «χρυσή ευκαιρία» και να κερδίσει ο τουρισμός της χώρας πολλά δισ. δολάρια σε συνάλλαγμα.
Οι μελέτες δείχνουν ότι περισσότερα από 18 δισ. δολάρια θα επενδύσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας έως το 2010 για την απόκτηση όλο και μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων, τα οποία -με τη σειρά τους- θα διεκδικήσουν μια θέση κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Ηδη τρεις ελληνικών συμφερόντων εταιρείας έφεραν την τελευταία τριετία τις δραστηριότητές τους πίσω στις ελληνικές θάλασσες, εκμεταλλευόμενες τις διεθνείς συγκυρίες αλλά και τα μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση σε πρώτη φάση για την ενίσχυση του υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιου. Η Louis Hellenic Cruises, η Monarch Classic Cruises και η easycruise, η πρώτη με την ελληνική σημαία και οι άλλες δύο με ευρωπαϊκές, έδωσαν την ευκαιρία σε ελληνικά νησιά αλλά και στην Αθήνα και τον Πειραιά να κερδίσουν άνω του ενός δισ. ευρώ, τόσο από τη δραστηριότητά τους ως εταιρείες όσο και από το συνάλλαγμα που φέρνουν οι τουρίστες.
Τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης με τα σημερινά δεδομένα είναι περιορισμένα. Και αυτό γιατί υπάρχουν τρία μεγάλα μειονεκτήματα, αν και τα ελληνικά νησιά μαζί με την Καραϊβική βρίσκονται στις top επιλογές των τουριστών, τόσο από την Αμερική όσο και από την Ασία, ενώ και η αγορά από την Ανατολική Ευρώπη δείχνει πλέον αυξημένο ενδιαφέρον. Οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες έχουν και τις μεγαλύτερες διασυνδέσεις με τα τουριστικά γραφεία σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν αποφασίζουν σε συνεργασία με Ελληνες «κρουαζιεράδες» ή άλλους Ελληνες επιχειρηματίες να κάνουν το μεγάλο βήμα και να καταστήσουν τα ελληνικά λιμάνια κέντρο κρουαζιέρας για μεγάλο αριθμό πλοίων τους. Οι προϋποθέσεις υπάρχουν, καθώς οι συνεργασίες Ελλήνων επιχειρηματιών με ξένους έχουν ήδη γίνει, όπως της Louis Cruises με την MSC και την Costa σε επίπεδο λιμενικών υποδομών, ενώ και ο Περικλής Παναγόπουλος δεν έχει αρνηθεί ότι εξετάζει τη μεγάλη επιστροφή στον χώρο που τον γιγάντωσε επιχειρηματικά. Παράλληλα και η Monarch, του Λου Κολλάκη, δηλώνει κατηγορηματικά ότι είναι ανοικτή σε προτάσεις συνεργασίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr