Μετά το Πάσχα η τροπολογία για τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια
Μετά το Πάσχα η τροπολογία για τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια
Νομοθετική λύση στο θέμα της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών που εργάζονται σε υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια θα δώσει η κυβέρνηση όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης.
Νομοθετική λύση στο θέμα της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών που εργάζονται σε υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια θα δώσει η κυβέρνηση όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης.
«Εκτιμώ ότι αμέσως μετά το Πάσχα με το που θα ανοίξει η Βουλή θα ψηφιστεί η τροπολογία για να μπορέσουμε να δώσουμε λύση οριστική στο θέμα της κρουαζιέρας και της ταλαιπωρίας, τόσο για την εταιρεία όσο και για το ΝΑΤ και βέβαια για τους ασφαλισμένους», ανέφερε χαρακτηριστικά, μετά το πέρας συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.)
Ο ίδιος διαχώρισε το νόμο που υπάρχει σήμερα για την κρουαζιέρα για τις ασφαλιστικές εισφορές (νόμος Κεφαλογιάννη) και ο οποίος θα διορθωθεί, από το νόμο για την άρση του καμποτάζ που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2010. Πρόσθεσε δε ότι το ΝΑΤ έδωσε μία παράταση 20 ημερών στην εταιρεία LOUIS για το κρουαζιερόπλοιο CRΙSTAL, το οποίο βρίσκεται αυτή την στιγμή στη Μύκονο για να μπορέσει να φύγει.
Σε ερώτηση εάν η υπόθεση του “Cristal” δημιουργεί ένα κακό προηγούμενο στην αρχή της σεζόν, με την έννοια ότι οι συναλλαγές με το δημόσιο με τους φορείς τους ασφαλιστικούς, δημιουργούν προβλήματα και εκεί υπήρχε και η δυσπιστία, ευθύς εξαρχής από τους παράγοντες της κρουαζιέρας, ο υπουργός δήλωσε:
«Δεν υπήρχε τέτοιο θέμα, απλώς υπήρχε μία διαφορετική ερμηνεία του νόμου, λόγω της ασάφειας που είχε, από πλευράς ΝΑΤ και από πλευράς της εταιρείας. Εγώ σαν Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων και η Κυβέρνηση καλούμαστε να λύσουμε και να διευθετήσουμε αυτή την ασάφεια. Δεν υπήρχε θέμα ούτε γραφειοκρατίας, ούτε κακής λειτουργίας του δημοσίου. Υπήρχε μία ασάφεια στον νόμο και πρέπει να το διορθώσουμε και θα το διορθώσουμε. Ο νόμος ισχύει, η βούληση του νομοθέτη ήταν να τονωθεί η κρουαζιέρα στα πλοία που φέρουν την Ελληνική σημαία και αυτό ακριβώς θα συνεχίσουμε να κάνουμε, απλώς πρέπει να εξαλείψουμε τις ασάφειες του νόμου που ψηφίστηκε το 2005 από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Όσο αφορά για το πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις ο Γ.Διαμαντίδης επεσήμανε:
«Εκτιμώ ότι αμέσως μετά το Πάσχα με το που θα ανοίξει η Βουλή θα ψηφιστεί η τροπολογία για να μπορέσουμε να δώσουμε λύση οριστική στο θέμα της κρουαζιέρας και της ταλαιπωρίας, τόσο για την εταιρεία όσο και για το ΝΑΤ και βέβαια για τους ασφαλισμένους», ανέφερε χαρακτηριστικά, μετά το πέρας συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.)
Ο ίδιος διαχώρισε το νόμο που υπάρχει σήμερα για την κρουαζιέρα για τις ασφαλιστικές εισφορές (νόμος Κεφαλογιάννη) και ο οποίος θα διορθωθεί, από το νόμο για την άρση του καμποτάζ που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2010. Πρόσθεσε δε ότι το ΝΑΤ έδωσε μία παράταση 20 ημερών στην εταιρεία LOUIS για το κρουαζιερόπλοιο CRΙSTAL, το οποίο βρίσκεται αυτή την στιγμή στη Μύκονο για να μπορέσει να φύγει.
Σε ερώτηση εάν η υπόθεση του “Cristal” δημιουργεί ένα κακό προηγούμενο στην αρχή της σεζόν, με την έννοια ότι οι συναλλαγές με το δημόσιο με τους φορείς τους ασφαλιστικούς, δημιουργούν προβλήματα και εκεί υπήρχε και η δυσπιστία, ευθύς εξαρχής από τους παράγοντες της κρουαζιέρας, ο υπουργός δήλωσε:
«Δεν υπήρχε τέτοιο θέμα, απλώς υπήρχε μία διαφορετική ερμηνεία του νόμου, λόγω της ασάφειας που είχε, από πλευράς ΝΑΤ και από πλευράς της εταιρείας. Εγώ σαν Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων και η Κυβέρνηση καλούμαστε να λύσουμε και να διευθετήσουμε αυτή την ασάφεια. Δεν υπήρχε θέμα ούτε γραφειοκρατίας, ούτε κακής λειτουργίας του δημοσίου. Υπήρχε μία ασάφεια στον νόμο και πρέπει να το διορθώσουμε και θα το διορθώσουμε. Ο νόμος ισχύει, η βούληση του νομοθέτη ήταν να τονωθεί η κρουαζιέρα στα πλοία που φέρουν την Ελληνική σημαία και αυτό ακριβώς θα συνεχίσουμε να κάνουμε, απλώς πρέπει να εξαλείψουμε τις ασάφειες του νόμου που ψηφίστηκε το 2005 από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Όσο αφορά για το πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις ο Γ.Διαμαντίδης επεσήμανε:
«Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς πολλών εταιρειών για την κρουαζιέρα, πρέπει να σας πω ότι για φέτος προβλέπονται περισσότερες από 20 % προσεγγίσεις σε όλους τους προορισμούς από τον Πειραιά και σε όλα μας τα νησιά. Υπάρχει μάλιστα ενδιαφέρον για προσεγγίσεις και σε νέους προορισμούς. Αυτό που θέλω επίσης να σας τονίσω είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον για επενδύσεις των εταιρειών σε λιμενικές υποδομές. Εκτιμώ, διότι υπήρξε όντως μία καθυστέρηση λόγω των γνωστών προβλημάτων και της καθυστέρησης του νόμου για την ψήφιση του καμποτάζ εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αυτή λοιπόν η καθυστέρηση οδήγησε στο να μην υπάρχει ο αναμενόμενος αριθμός προσεγγίσεων του home port για φέτος, αλλά από το 2012 θα υπάρξουν πάρα πολλές προσεγγίσεις. Παρόλα αυτά υπάρχουν εταιρείες, οι οποίες θα υπογράψουν όπως δήλωσαν τις συμβάσεις με το Υπουργείο για να προχωρήσει η κρουαζιέρα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα