Μαραζώνουν Θεσσαλονίκη και Πειραιάς
Σε «εμπορική πολιορκία» βρίσκεται το ελληνικό εμπόριο σε δύο από τις μεγαλύτερες εμπορικές «πιάτσες» της χώρας. Την Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά. Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης, στον κυριότερο εμπορικό δρόμο της πόλης, την οδό Τσιμισκή, περίπου 500 είναι τα μεσαία μεγέθους καταστήματα τα οποία το τελευταίο διάστημα έχουν οδηγηθεί στο λουκέτο.
Πρόκειται για νούμερο το οποίο ακόμα και στις χειρότερες προηγούμεν
Σε «εμπορική πολιορκία» βρίσκεται το ελληνικό εμπόριο σε δύο από τις μεγαλύτερες εμπορικές «πιάτσες» της χώρας. Την Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά. Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης, στον κυριότερο εμπορικό δρόμο της πόλης, την οδό Τσιμισκή, περίπου 500 είναι τα μεσαία μεγέθους καταστήματα τα οποία το τελευταίο διάστημα έχουν οδηγηθεί στο λουκέτο.
Πρόκειται για νούμερο το οποίο ακόμα και στις χειρότερες προηγούμενες κρίσεις δεν παρουσιάστηκε και το οποίο έρχεται να καταδείξει το μεγάλο πρόβλημα που μαστίζει τον εμπορικό κόσμο της μεγάλης πόλης του Βορά. Η συγκεκριμένη κατάσταση έχει ως βάση της την οικονομική δυσπραγία από τη μια που πλήττει τη χώρα και τη μεσαία τάξη της αλλά και τις αθρόες επενδύσεις μεγάλων πολυεθνικών οι οποίες εντάσσονται σε πολυχώρους και δρουν με καλύτερα περιθώρια κέρδους από τις μικρές επιχειρήσεις.
Ταυτόχρονα, φορολογικά (26%), χρηματοδοτικά (23%), ασφαλιστικά (21%), θεσμικά - νομικά (18%) και οικονομικά (10%) είναι τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες της πόλης της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την έρευνα του Eπαγγελματικού Eπιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Η έρευνα με δείγμα 1.595 επαγγελματικές επιχειρήσεις- μέλη, διήρκεσε 7 μήνες για την επιχειρηματικότητα τοπικά και προανήγγειλε καμπάνια του EEΘ στα μέλη του, για αποφυγή χρήσης αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης.
Στα τοπικού χαρακτήρα προβλήματα, βασικότερη απειλή που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επαγγελματίες προβάλλει ο αθέμιτος ανταγωνισμός (31%) που κυρίως προέρχεται, όπως καταγγέλλεται, από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, καθώς και τις εναλλακτικές μορφές εμπορίου χαμηλού κόστους όπως οι λαϊκές αγορές. Aκολουθούν η έλλειψη parking (25%), το κυκλοφοριακό (19%), το παραεμπόριο (17%), οι καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις (6%) κ.λπ..
Προβλήματα και σε επώνυμους
Την ίδια όμως ώρα μεγάλο είναι το πρόβλημα που υπάρχει και στην πειραϊκή αγορά. Μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες έχουν κλείσει καταστήματα όπως το τοπικό Levi’s Store, τα Dunkin Dunats, παλαιότερα τα McDonald’s, ενώ και τα Goody’s μίκρυναν την επιφάνεια τους κι έπεται συνέχεια.
Κύκλοι του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου αναφέρουν πως την τελευταία διετία ο Πειραιάς ζει έναν πρωτόγνωρο εμπορικό μαρασμό με συνέπειες στον κοινωνικό ιστό.
Την ίδια ώρα πάντως, ανεξέλεγκτες διαστάσεις λαμβάνει η …επιδημία των προεκπτώσεων. Αλυσίδες όπως τα Hondos Center, αλλά και επιχειρήσεις όπως η Carouzos, Artisti Italiani και άλλες ήδη προχωρούν σε εκπτώσεις πριν την καθορισμένη διάρκεια, με τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς απλά να παρακολουθούν παρά τις δηλώσεις Φώλια περί «παραδειγματικής τιμωρίας» όσων παραβούν τον εκπτωτικό νόμο.
Στον αντίποδα των παραπάνω προεκπτώσεις δεν έχουν υπάρξει στα μεγάλα εμπορικά κέντρα όπως το Άττικα, αφού δεν διακινδυνεύουν να τεθούν στο στόχαστρο των εποπτικών Αρχών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr