Κρουαζιέρα: Ενδιαφέρον για την Ελλάδα από διεθνείς κολοσσούς
Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει και να καταστεί -υπό προϋποθέσεις- κόμβος για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, άποψη που εκφράστηκε από όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη των κορυφαίων στον κόσμο εταιρειών τα οποία τίμησαν με την παρουσία τους το διεθνές συνέδριο Cruise in Greece, που συνδιοργάνωσε ο ΗΑΤΤΑ με τον διεθνή οργανισμό SEATRADE και με την υποστήριξη του ΕΟΤ.
Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την επιτυχή διεξαγωγή του συνεδρίου, ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ κ. Γιά
Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει και να καταστεί -υπό προϋποθέσεις- κόμβος για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, άποψη που εκφράστηκε από όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη των κορυφαίων στον κόσμο εταιρειών τα οποία τίμησαν με την παρουσία τους το διεθνές συνέδριο Cruise in Greece, που συνδιοργάνωσε ο ΗΑΤΤΑ με τον διεθνή οργανισμό SEATRADE και με την υποστήριξη του ΕΟΤ.
Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την επιτυχή διεξαγωγή του συνεδρίου, ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ κ. Γιάννης Ευαγγέλου τόνισε πως «στόχος του Cruise in Greece ήταν η διερεύνηση των προοπτικών της χώρας μας σε σχέση με τη διεθνή κρουαζιέρα και η απόκτηση μιας καλύτερης αντίληψης για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερη έκταση ο πλούτος της Ελλάδας σε ποικιλία και διαφορετικότητα προορισμών».
Οι εργασίες του συνεδρίου κινήθηκαν στους παρακάτω τρεις άξονες:
- Η Ελλάδα ως προορισμός κρουαζιέρας
- Πώς επιλέγονται τα λιμάνια από τους σχεδιαστές δρομολογίων
- Ελλάδα ως κομβικό κέντρο κρουαζιέρας
Κοινή ήταν η διαπίστωση και των 12 ομιλητών -που εκπροσωπούσαν τους μεγαλύτερους «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς οι οποίοι και ειδικεύονται στον σχεδιασμό δρομολογίων και στην αξιοποίηση προορισμών- ότι η χώρα μας διαθέτει όλα εκείνα τα χαρίσματα που την κάνουν μεν περιζήτητο προορισμό, όχι όμως και επωφελή για τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας.
Ποια απελευθέρωση
Οπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ευαγγέλου «σχεδόν όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στο πρόβλημα που τους δημιουργεί αυτό που εξακολουθούν να αποκαλούν καμποτάζ». Και συμπλήρωσε: «Η αλήθεια είναι ότι μόνο από εμάς θεωρείται απελευθέρωση το θεσμικό μόρφωμα που ισχύει σήμερα, γιατί στα δικά τους μάτια δεν έχει αλλάξει στην ουσία τίποτε. Το 80% των κρουαζιερόπλοιων δεν έχουν σημαίες Ευρωπαϊκής Ενωσης, οπότε η Ελλάδα -κατά διεθνή πρωτοτυπία- αποκλείει το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας της βιομηχανίας της κρουαζιέρας από την όποια πιθανότητα κυκλικών δρομολογίων».
Η τοποθέτηση του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κατά τη διάρκεια του επίσημου γεύματος, σχετικά με τις απαιτούμενες θεσμικές ρυθμίσεις για την άρση του καμποτάζ, δημιουργεί αισιοδοξία σε όλους μας.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του συνεδρίου εκπρόσωποι εταιρειών «κολοσσών» -όπως π.χ. της Carnival, της Royal Caribbean/Celebrity και της Princess αλλά και μικρότερων με πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια των 100 επιβατών- εξέφρασαν επανειλημμένα την επιθυμία τους να καταστήσουν την Ελλάδα κόμβο για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Σε γενικές γραμμές υποστηρίχτηκε θερμά η περίπτωση του Πειραιά, αλλά και της Θεσσαλονίκης σε επόμενο στάδιο, όπως και άλλων λιμανιών ως κομβικού λιμανιού της Ανατολικής Μεσογείου, εφόσον βέβαια αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο. Πάντως οι εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιρειών, του ΟΛΠ και του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος δήλωσαν έτοιμοι για την εξυπηρέτηση μιας τέτοιας εξέλιξης.
Ενδιαφέρον και για Λαύριο
Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της Royal Caribbean/Celebrity αποκάλυψε ότι η εταιρεία του βλέπει με μεγάλο ενδιαφέρον και το Λαύριο, σαν κόμβο για ειδικά προγράμματα κρουαζιέρας μόνο στα Ελληνικά νησιά. Ολοι οι εκπρόσωποι των ξένων εταιρειών συμφώνησαν ότι αν κάνουν την Ελλάδα κόμβο για κάποια πλοία τους, τότε οπωσδήποτε θα προσλάβουν σε αυτά έναν αριθμό Ελλήνων ναυτικών. Επίσης δήλωσαν πως είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σε λιμενικές εγκαταστάσεις, αν τους ζητηθεί.
Ομως, όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, «κανένας εξ αυτών δεν μπορεί να συμβιβαστεί με την υποχρέωση για “ανοικτά δρομολόγια”, η οποία τους επιβάλλεται στην περίπτωση που θέλουν να χρησιμοποιήσουν Ελληνικό λιμάνι απο-επιβίβασης, γιατί τούτο έχει αρνητικές επιπτώσεις στο αεροπορικό κόστος, δεδομένου ότι σε αυτές τις περιπτώσεις αναγκάζονται να χρησιμοποιούν διαφορετικά αεροδρόμια πρόσβασης. Eτσι, παραμένουν ως επί το πλείστον σε κόμβους εκτός Ελλάδος που τους επιτρέπουν να κάνουν κυκλικές κρουαζιέρες».
Oλοι οι ομιλητές αναγνώρισαν τη σημασία της Ελλάδας και για τη χειμερινή κρουαζιέρα, αλλά το καμποτάζ είναι αυτό που παίζει αποτρεπτικό ρόλο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr