ΟΛΘ: Περιμένουν ανατροπές και αυξημένο τίμημα

ΟΛΘ: Περιμένουν ανατροπές και αυξημένο τίμημα

Στη Θεσσαλονίκη εξελίσσεται άλλη ιστορία από εκείνη στον Πειραιά. Οσο καθυστερεί η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ να εκδώσει απόφαση για τις ενστάσεις που έχουν καταθέσει οι δύο από τις τρεις διεκδικήτριες της προβλήτας 6 τόσο φουντώνουν τα σενάρια για την επόμενη ημέρα του διαγωνισμού.

Βέβαια ο ΥΕΝ, Γιώργος Βουλγαράκης εμφανίζεται καθησυχαστικός :

«Η Θεσσαλονίκη με την Αθήνα είχαν μια διαφορά της τάξεως περίπου του ενός μήνα. Αυτή η διαφορά θα εξακολουθήσει να υπάρχει μέχρι την ολοκλήρωση

ΟΛΘ: Περιμένουν ανατροπές και αυξημένο τίμημα

Στη Θεσσαλονίκη εξελίσσεται άλλη ιστορία από εκείνη στον Πειραιά. Οσο καθυστερεί η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ να εκδώσει απόφαση για τις ενστάσεις που έχουν καταθέσει οι δύο από τις τρεις διεκδικήτριες της προβλήτας 6 τόσο φουντώνουν τα σενάρια για την επόμενη ημέρα του διαγωνισμού.

Βέβαια ο ΥΕΝ, Γιώργος Βουλγαράκης εμφανίζεται καθησυχαστικός :

«Η Θεσσαλονίκη με την Αθήνα είχαν μια διαφορά της τάξεως περίπου του ενός μήνα. Αυτή η διαφορά θα εξακολουθήσει να υπάρχει μέχρι την ολοκλήρωση των συμβάσεων».

Διεκδικητές είναι η Cosco, η Hutschison και η Dubai.

Και οι τρεις εταιρείες καίγονται να πατήσουν πόδι στη Θεσσαλονίκη, αφού αυτό θα τις καταστήσει κυρίαρχες στην ανατολική Μεσόγειο και στη Μαύρη Θάλασσα.

Οι δυο από τους τρεις υποψήφιους ανάδοχους που έχουν καταθέσει ήδη ενστάσεις, Dubai και Hutschison, αφήνουν να εννοηθεί ότι είναι έτοιμοι να κάνουν και προσφυγές εάν χρειαστεί. Η Dubai έχει καταθέσει ένσταση σε βάρος της Hutschison και η Hutschison σε βάρος της Dubai και της Cosco.

Μετά τις εξελίξεις στον ΟΛΠ, η Θεσσαλονίκη είναι κρίσιμο σημείο ιδιαίτερα για την Cosco. Από εκεί που δεν είχαν βάση στην Ευρώπη οι Κινέζοι, τώρα θα «χτυπήσουν» Πειραιά και αν διπλώσουν με τη Θεσσαλονίκη γίνονται κυρίαρχοι στην ανατολική Μεσόγειο. Παράλληλα εξετάζουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν στο Μαυροβούνιο κυκλώνοντας την ευρύτερη περιοχή.

Η προσφορά στα 400 εκατ. ευρώ

Στη Θεσσαλονίκη περιμένουν ότι η προσφορά για το net present value, δηλαδή για την καθαρή σημερινή αξία της ΟΛΘ, θα ξεπεράσει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή εάν κάποιος τα έδινε σήμερα μετρητά όλα τα λεφτά θα πλήρωνε πάνω από 400 εκατ. ευρώ. χωρίς να υπολογίζονται τα ενοίκια και η προκαταβολή των 40 εκατ. ευρώ.

Και αυτό παρόλο που η δυναμικότητα της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα είναι στο ένα τρίτο της αντίστοιχης του Πειραιά. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, η αντίστοιχη προσφορά της Cosco για τον ΟΛΠ ήταν 665 εκατ. ευρώ.

Κλείσιμο

Kαι οι τρεις εταιρείες έχουν κάνει τα στρατηγικά τους σχέδια. Οι Αραβες ελέγχουν το λιμάνι της Κωστάντζας στη Ρουμανία. Οπότε, αν βάλουν πόδι στη Θεσσαλονίκη θα ελέγχουν τις πύλες στη Μαύρη Θάλασσα και στα Βαλκάνια.

Οι Κινέζοι της Hutschison ελέγχουν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Οπότε εάν πάρουν και τη Θεσσαλονίκη, αποκτούν μεγάλα πλεονεκτήματα και κάνουν δύσκολη τη ζωή στους Αραβες.

Η Cosco, από την άλλη πλευρά, ανοίγεται τώρα προς τα Βαλκάνια.

Η Ηutschison κατέβηκε με το ίδιο κοινοπρακτικό σχήμα με το οποίο διεκδίκησε το Σ.ΕΜΠΟ της ΟΛΠ Α.Ε., δηλαδή σε κοινοπραξία με τον όμιλο Λαυρεντιάδη. Η Cosco κατέβηκε μόνη της.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης