ΟΛΠ: Κλειδί η Επιτροπή Ανταγωνισμού για το deal με Cosco

ΟΛΠ: Κλειδί η Επιτροπή Ανταγωνισμού για το deal με Cosco

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι το κλειδί στην επόμενη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ Α.Ε.  στους Κινέζους της Cosco, η οποία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.

Εκεί εκκρεμεί η υπόθεση της καταγγελίας για τη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και MSC. Aν η Επιτροπή ακυρώσει τη σύμβαση γιατί κρίνει ότι είτε έγινε  κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης είτε οι δύο εταιρείες πραγματοποίησαν κάθετη σύμπραξη, αποκλείοντας τους υπόλοιπους ανταγωνιστ

ΟΛΠ: Κλειδί η Επιτροπή Ανταγωνισμού για το deal με Cosco

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι το κλειδί στην επόμενη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ Α.Ε.  στους Κινέζους της Cosco, η οποία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.

Εκεί εκκρεμεί η υπόθεση της καταγγελίας για τη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και MSC. Aν η Επιτροπή ακυρώσει τη σύμβαση γιατί κρίνει ότι είτε έγινε  κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης είτε οι δύο εταιρείες πραγματοποίησαν κάθετη σύμπραξη, αποκλείοντας τους υπόλοιπους ανταγωνιστές από το λιμάνι, τότε η Cosco θα έχει πρόβλημα.

Και αυτό θα συμβεί γιατί η κοινοπραξία  ναυτιλιακών εταιρειών στην οποία συμμετέχουν η Cosco και οι K Line, Yangming και Hanjin θα είναι έτοιμες ύστερα από οκτώ χρόνια να φέρουν το απαραίτητο φορτίο στην Ελλάδα.

Επίσης, στην περίπτωση όπου η Επιτροπή Ανταγωνισμού καταδικάσει για κάθετη σύμπραξη ΟΛΠ και MSC, η Cosco φέρεται διατεθειμένη να προσφέρει ακόμα και νέο συμβόλαιο στον ιταλοελβετικό ναυτιλιακό κολοσσό. 

Η Mediterranean Shipping Company, που είναι ο αιμοδότης του μεγάλου λιμανιού, θα καθορίσει τις τύχες του εγχειρήματος, αφού με αυτή θα πρέπει να διαπραγματευτεί ο Κινέζος ανάδοχος.

Ο ιταλοελβετικός ναυτιλιακός γίγαντας διακινεί από την προβλήτα ΙΙ το ελάχιστο 500.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο ενώ έχει τη δυνατότητα να φτάσει και το 1,5 εκατ.

Η σημασία του όγκου των κινήσεων που κάνει η MSC φαίνεται περισσότερο όταν συγκριθεί με τους υπόλοιπους δύο, τρεις μεγάλους πελάτες του ΟΛΠ, οι οποίοι δεν διακινούν ούτε 150.000 κοντέινερ ο καθένας ετησίως.            

Ο πλειοδότης λοιπόν, δηλαδή η Cosco, για να πιάσει το ελάχιστο των κινήσεων που της επιβάλλει ο ΟΛΠ, περίπου 2,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από το 2015 και μετά, θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στη σύμβαση της MSC η οποία λήγει το 2012.

Η Cosco μόλις πέσουν οι τελικές υπογραφές θα πάρει «προίκα», όπως προβλέπει ο διαγωνισμός,  τη σύμβαση που έχει η ΟΛΠ Α.Ε. με την MSC.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης