ΟΛΠ: Κλειδί η Επιτροπή Ανταγωνισμού για το deal με Cosco
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι το κλειδί στην επόμενη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ Α.Ε. στους Κινέζους της Cosco, η οποία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Εκεί εκκρεμεί η υπόθεση της καταγγελίας για τη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και MSC. Aν η Επιτροπή ακυρώσει τη σύμβαση γιατί κρίνει ότι είτε έγινε κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης είτε οι δύο εταιρείες πραγματοποίησαν κάθετη σύμπραξη, αποκλείοντας τους υπόλοιπους ανταγωνιστ
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι το κλειδί στην επόμενη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ Α.Ε. στους Κινέζους της Cosco, η οποία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Εκεί εκκρεμεί η υπόθεση της καταγγελίας για τη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και MSC. Aν η Επιτροπή ακυρώσει τη σύμβαση γιατί κρίνει ότι είτε έγινε κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης είτε οι δύο εταιρείες πραγματοποίησαν κάθετη σύμπραξη, αποκλείοντας τους υπόλοιπους ανταγωνιστές από το λιμάνι, τότε η Cosco θα έχει πρόβλημα.
Και αυτό θα συμβεί γιατί η κοινοπραξία ναυτιλιακών εταιρειών στην οποία συμμετέχουν η Cosco και οι K Line, Yangming και Hanjin θα είναι έτοιμες ύστερα από οκτώ χρόνια να φέρουν το απαραίτητο φορτίο στην Ελλάδα.
Επίσης, στην περίπτωση όπου η Επιτροπή Ανταγωνισμού καταδικάσει για κάθετη σύμπραξη ΟΛΠ και MSC, η Cosco φέρεται διατεθειμένη να προσφέρει ακόμα και νέο συμβόλαιο στον ιταλοελβετικό ναυτιλιακό κολοσσό.
Η Mediterranean Shipping Company, που είναι ο αιμοδότης του μεγάλου λιμανιού, θα καθορίσει τις τύχες του εγχειρήματος, αφού με αυτή θα πρέπει να διαπραγματευτεί ο Κινέζος ανάδοχος.
Ο ιταλοελβετικός ναυτιλιακός γίγαντας διακινεί από την προβλήτα ΙΙ το ελάχιστο 500.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο ενώ έχει τη δυνατότητα να φτάσει και το 1,5 εκατ.
Η σημασία του όγκου των κινήσεων που κάνει η MSC φαίνεται περισσότερο όταν συγκριθεί με τους υπόλοιπους δύο, τρεις μεγάλους πελάτες του ΟΛΠ, οι οποίοι δεν διακινούν ούτε 150.000 κοντέινερ ο καθένας ετησίως.
Ο πλειοδότης λοιπόν, δηλαδή η Cosco, για να πιάσει το ελάχιστο των κινήσεων που της επιβάλλει ο ΟΛΠ, περίπου 2,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από το 2015 και μετά, θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στη σύμβαση της MSC η οποία λήγει το 2012.
Η Cosco μόλις πέσουν οι τελικές υπογραφές θα πάρει «προίκα», όπως προβλέπει ο διαγωνισμός, τη σύμβαση που έχει η ΟΛΠ Α.Ε. με την MSC.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr