Αγορά: Μέτρα για το θεαθήναι, μα ουσία μηδέν

Αγορά: Μέτρα για το θεαθήναι, μα ουσία μηδέν

Με σαφή προσανατολισμό προς την επικοινωνιακή διαχείριση της υπόθεσης, εκδόθηκε από τον  Υφυπουργό Ανάπτυξης  κ.  Γιώργο Βλάχο η Αγορανομική Διάταξη 8/2008 με την οποία καθορίζεται ο τρόπος αναγραφής των τιμών τόσο σε συσκευασίες αγαθών όσο και σε υποσυσκευασμένα είδη, σε καταστήματα λιανικής πώλησης. 

Η κυβέρνηση, διαπιστώνοντας πως ο έλεγχος της αγοράς και των εντυπώσεων έχει χαθεί, τις τελευταίες ημέρες έχει αποδυθεί σε ένα μπαράζ «δήθεν λύσεων», οι οποίες όμως σα

Αγορά: Μέτρα για το θεαθήναι, μα ουσία μηδέν

Με σαφή προσανατολισμό προς την επικοινωνιακή διαχείριση της υπόθεσης, εκδόθηκε από τον  Υφυπουργό Ανάπτυξης  κ.  Γιώργο Βλάχο η Αγορανομική Διάταξη 8/2008 με την οποία καθορίζεται ο τρόπος αναγραφής των τιμών τόσο σε συσκευασίες αγαθών όσο και σε υποσυσκευασμένα είδη, σε καταστήματα λιανικής πώλησης. 

Η κυβέρνηση, διαπιστώνοντας πως ο έλεγχος της αγοράς και των εντυπώσεων έχει χαθεί, τις τελευταίες ημέρες έχει αποδυθεί σε ένα μπαράζ «δήθεν λύσεων», οι οποίες όμως σαφώς παραπέμπουν στο παρελθόν και δεν είναι εναρμονισμένες με τις σημερινές καταναλωτικές ανάγκες.

Στόχος της συγκεκριμένης αγορανομικής διάταξης, πάντως, είναι η ενημέρωση του καταναλωτή ως προς την τιμή που καλείται να καταβάλλει ως τίμημα για την αγορά προϊόντων στα καταστήματα λιανικής πώλησης, αλλά και η μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια των συναλλαγών. 

Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει υποχρεωτικά η πινακίδα με την τιμή -για όλα τα πωλούμενα είδη σε καταστήματα λιανικής πώλησης- να είναι τοποθετημένη στο σημείο πώλησης, με απόλυτη εγγύτητα χώρου, ώστε να γίνεται αντιληπτή άμεσα από τους καταναλωτές, σε ποιο είδος αντιστοιχεί. 

Επιπλέον, για συσκευασίες ειδών που διατίθενται σε ποσότητες (ανά συσκευασία) διαφορετικές από τη μονάδα μέτρησης τους, (κιλό, λίτρο, τεμάχιο κ.λπ.), προβλέπεται  η αναγωγή της τιμής πώλησης και σε τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης. 

Επίσης, όλα τα είδη που πωλούνται σε καταστήματα λιανικής πώλησης πρέπει να φέρουν και  ένδειξη τιμής πώλησης σε κάθε επιμέρους συσκευασία τους. Η ένδειξη αυτή αναγράφεται είτε μηχανικά (π.χ. με σφραγίδα) είτε με την επικόλληση σταθερής ετικέτας.

Εναλλακτικά, αντί της υποχρέωσης αυτής, και εφόσον τα πωλούμενα είδη φέρουν επί της συσκευασίας γραμμωτό κώδικα, (barcode) μπορεί να χρησιμοποιηθεί ηλεκτρονικό σύστημα αναγνώρισης και ελέγχου τιμών (price checker) σε σημεία τέτοια του καταστήματος το οποίο να μπορεί εύκολα να αξιοποιηθεί από κάθε καταναλωτή πριν φτάσει στο ταμείο.

Τα ηλεκτρονικά αυτά συστήματα θα πρέπει το κάθε ένα να αντιστοιχεί σε 300 τ.μ. χώρου πώλησης του καταστήματος, και, στις περιπτώσεις υπεραγορών, να βρίσκονται ιδίως σε χώρους πώλησης ειδών διατροφής και καθαριότητας, και γενικότερα ειδών οικιακής χρήσης. 

Για τεμαχιζόμενα και διατιθέμενα χύμα τρόφιμα (τυριά, κρέατα, κ.λπ.), που είναι τοποθετημένα σε ψυγεία-βιτρίνες, οι προβλεπόμενες πινακίδες θα πρέπει υποχρεωτικά  να είναι τοποθετημένες επί των τεμαχιζόμενων ειδών (είτε έχουν τεμαχιστεί, είτε τεμαχίζονται ενώπιον του καταναλωτή) και όχι σε ετικέτες που επικολλούνται σε κάποιο σημείο της βιτρίνας του ψυγείου. 

Κλείσιμο
Η αγορανομική διάταξη ισχύει σε όλη τη χώρα από 1ης Ιουλίου 2008.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης