Αττική Οδός: Τρία σχήματα κατ΄ αρχήν για τις επεκτάσεις
Σε θέση μάχης μπαίνουν ξανά τα επιτελεία των κατασκευαστικών εταιρειών εν όψει του μεγάλου διαγωνισμού για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού που, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά, αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου.
Η ακύρωση της προεπιλογής των κοινοπραξιών που είχαν συγκροτηθεί από τις αρχές του 2000 και η διενέργεια νέου διαγωνισμού ανατρέπουν τα δεδομένα και ανοίγουν παράθυρο για νέους διεκδικητές.
Γίνεται φανερό πάντως ότι οι ζ
Σε θέση μάχης μπαίνουν ξανά τα επιτελεία των κατασκευαστικών εταιρειών εν όψει του μεγάλου διαγωνισμού για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού που, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά, αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου.
Η ακύρωση της προεπιλογής των κοινοπραξιών που είχαν συγκροτηθεί από τις αρχές του 2000 και η διενέργεια νέου διαγωνισμού ανατρέπουν τα δεδομένα και ανοίγουν παράθυρο για νέους διεκδικητές.
Γίνεται φανερό πάντως ότι οι ζυμώσεις θα κορυφωθούν τους επόμενους μήνες, με όλα τα ενδεχόμενα των συμπράξεων και συνεργασιών να είναι ανοιχτά καθώς το έργο μπορεί να φαντάζει «χρυσωρυχείο» αλλά ο ανταγωνισμός που θα δημιουργηθεί από την κοινοπραξία που κατασκεύασε την «παλιά» Αττική οδό θα είναι πολύ μεγάλος.
Προς το παρόν, τρία είναι τα σχήματα που πιθανολογείται ότι θα κατέλθουν στον διαγωνισμό, χωρίς φυσικά να μπορούν να αποκλειστούν και τα αουτσάιντερ.
Το πρώτο απαρτίζεται από τους νυν μετόχους της Αττικής οδού, τις εταιρείες ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P Αβαξ και την ΑΤΤΙΚΑΤ. Το δεύτερο αναμένεται να συγκροτηθεί από τον όμιλο της ΤΕΡΝΑ, χωρίς προς το παρόν να έχει αποφασιστεί εάν στο σχήμα θα συμμετάσχουν οι Ισπανοί εταίροι των ομίλων Dragados-Ferrovial, με τους οποίους η ελληνική τεχνική εταιρεία έχει συμμαχήσει στα δύο μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα της Ιόνιας οδού και του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είναι με το ένα πόδι μέσα στην κοινοπραξία που λειτουργεί την Αττική οδό (συμμετέχει με 23% στην ΑΤΤΙΚΑΤ), ο βασικός μέτοχος της οποίας κ. Παναγιώτης Πανούσης βρίσκεται προφυλακισμένος για τις μετοχές-φούσκα.
Παρών στη διεκδίκηση του έργου σε συνεργασία με ξένους συμμάχους δηλώνει και η Μηχανική, ενώ στον διαγωνισμό δεν θα πρέπει να αποκλειστεί και η συμμετοχή της γερμανικής Hochtief.
Ανάδοχος σε ένα χρόνο
Στελέχη των τεχνικών εταιρειών πάντως δεν δείχνουν να συμμερίζονται την αισιοδοξία του κ. Σουφλιά ότι σε έναν χρόνο θα έχουμε ανάδοχο στο έργο. Οπως αναφέρουν πηγές στον όμιλο της ΤΕΡΝΑ, οι επεκτάσεις εξακολουθούν να συναντούν μεγάλες αντιδράσεις από τους δήμους που θα περάσουν και προσθέτουν ότι, εάν δεν εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη, τότε είναι πολύ πρόωρο να μιλάμε για τον διαγωνισμό.
Υπενθυμίζεται ότι νέα Αττική οδός αποτελεί σημείο τριβής με τους δημάρχους Ηλιούπολης, Αργυρούπολης και Ελληνικού για τη χωροθέτηση των κόμβων της νέας Περιφερειακής Υμηττού, που με βάση τους σχεδιασμούς του υπουργείου έχουν ανασχεδιαστεί και υπογειοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους.
Μεγάλες αντιδράσεις συναντά το έργο και από τον Δήμο Καισαριανής, ο οποίος απειλεί ακόμα και με αποκλεισμούς δρόμων, καθώς υποστηρίζει ότι η περιοχή αποτελεί το ορμητήριο όλων των οδηγών που βγαίνουν από την Αττική οδό, με αποτέλεσμα να γίνεται κυκλοφοριακό βραχυκύκλωμα μέσα στον αστικό ιστό.
Ο δήμαρχος Καισαριανής μάλιστα δηλώνει ότι έχει υποβάλει μελέτη ώστε να κατασκευαστεί υπόγεια συνδετήρια οδός μέσα στην Πανεπιστημιούπολη, την οποία έχει καταθέσει στο υπουργείο.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr