ΟΛΘ: Εννέα "μνηστήρες" για την προβλήτα 6

ΟΛΘ: Εννέα "μνηστήρες" για την προβλήτα 6

Ολοκληρώθηκε την Τρίτη  η υποβολή προσφορών για το διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό για την επέκταση του κρηπιδώματος 26 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) της 6ης προβλήτας

ΟΛΘ: Εννέα "μνηστήρες" για την προβλήτα 6
Ολοκληρώθηκε την Τρίτη  η υποβολή προσφορών για το διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό για την επέκταση του κρηπιδώματος 26 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) της 6ης προβλήτας η οποία θα αυξήσει  τη χωρητικότητα του Σ.ΕΜΠΟ σε 1,240 εκατ. TEUs έναντι των 405.000 TEUs που είναι σήμερα.

Κατατέθηκαν εννέα (9) προσφορές από τις παρακάτω εταιρίες, κατά σειρά πρωτοκόλλου:
1. ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ
2. ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.
3. ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.
4. ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
5. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ “ FCC CONTRUCCION S.A.-ΙΝΤΡΑΚΑΤ Α.Ε.”
6. J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.
Κλείσιμο
7. ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.
8. TECNIS S.p.A.
9. ARCHIRODON GROUP N.V.

Η επιτροπή διαγωνισμού σε επόμενες συνεδριάσεις θα εξετάσει περαιτέρω τις προσφορές και θα συντάξει πρακτικό το οποίο θα υποβληθεί στο ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ προκειμένου να ληφθεί απόφαση για την ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου.

Τι προβλέπει το σχέδιο

Το σχέδιο προβλέπει την επέκταση του δυτικού τμήματος της προβλήτας, κατά 550 μέτρα στο μήκος, 365 μέτρα στο πλάτος και 16 μέτρα στο βάθος, ώστε να μπορούν να «πιάσουν» στο λιμάνι μεγάλα πλοία μεταφοράς κοντέινερς. Η ολοκλήρωση του έργου θα αυξήσει τη χωρητικότητας του Σ.ΕΜΠΟ σε 1,240 εκατ. TEUs έναντι των 405.000 TEUs που είναι σήμερα. Κι αυτό διότι το κύριο στρατηγικό πρόβλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για την αύξηση της διακίνησης φορτίων και την ενίσχυση της θέσης του στον λιμενικό ανταγωνισμό είναι η έλλειψη χωρητικότητας, η οποία συνδυάζεται με ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως είναι η απουσία βαθύτερων κρηπιδωμάτων με επαρκές μήκος για μεγάλα πλοία, αντίστοιχων αποθηκευτικών χώρων ιδιαίτερα στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού μεγάλης απόδοσης. Όλα αυτά αναμένεται να ξεπεραστούν με την ολοκλήρωση της επέκτασης της 6ης προβλήτας, που έχει προϋπολογισμό περί τα 249 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 84,8 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού.
Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν το 2011 και θα ολοκληρωθούν το 2015. Η χρηματοδότηση είναι διασφαλισμένη από ίδια κεφάλαια της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά και κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με την οποία έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί 50 εκατ. ευρώ και βρίσκονται σε διαδικασία συμβασιοποίησης άλλα 50 εκατ.
Σε επόμενη φάση –και υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει ανάγκη για διεύρυνση της χωρητικότητας- θα μπορεί να γίνει η επέκταση της 6ης προβλήτας από τα ανατολικά (600 μέτρα μήκος, 250 μέτρα πλάτος, 16 μέτρα βάθος).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης