Ακτοπλοϊα : Εκπέμπει S.O.S. λόγω καυσίμων
Μία μέρα μετά την ανακοίνωση για την σύσταση ειδικής ομάδας που θα παρακολουθεί καθημερινά την διαμόρφωση των τιμών, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης θα δεχθεί σήμερα τον πρόεδρο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοίας κ.Απόστολο Βεντούρη
«Μαθηματικά οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ο κλάδος της ακτοπλοΐας εκπέμπει SOS», επισημαίνει ο κ. Βεντούρης, τονίζοντας ότι «έχουμε αύξηση των τιμών των καυσίμων για τα πλοία 80% μέσα σε ένα χρόνο».
Η αν
Μία μέρα μετά την ανακοίνωση για την σύσταση ειδικής ομάδας που θα παρακολουθεί καθημερινά την διαμόρφωση των τιμών, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης θα δεχθεί σήμερα τον πρόεδρο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοίας κ.Απόστολο Βεντούρη
«Μαθηματικά οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ο κλάδος της ακτοπλοΐας εκπέμπει SOS», επισημαίνει ο κ. Βεντούρης, τονίζοντας ότι «έχουμε αύξηση των τιμών των καυσίμων για τα πλοία 80% μέσα σε ένα χρόνο».
Η ανοδική πορεία των πάσης φύσεως καυσίμων συμπαρασύρει και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αν αναλογιστεί κανείς ότι μόλις μέσα σε ένα χρόνο υπήρξε αύξηση των καυσίμων για τα πλοία κατά 80%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι :
• Εκτός από μέρος των άγονων γραμμών, το ελληνικό κράτος δεν επιδοτεί ούτε με ένα ευρώ την ακτοπλοΐα.
• Η ακτοπλοΐα επιδοτείται εξ ολοκλήρου από τους επιβάτες, με τον ΦΠΑ, τα λιμενικά τέλη, τον επίναυλο, το ΚΑΕΟ και πολλές άλλες κρατήσεις που επιβάλλονται στα εισιτήρια και καθιστούν το εισιτήριο της ακτοπλοΐας ακριβό.
• Σε ένα εισιτήριο αξίας 100 ευρώ, ο καθαρός ναύλος ανέρχεται σε 53 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό 47 ευρώ είναι για κρατήσεις υπέρ τρίτων. Κι αυτές επιμερίζονται ως εξής:
- 10% για τα ναυτικά πρακτορεία
- 19% και 9% ΦΠΑ
- 5% λιμενικά τέλη
- 3% επίναυλος για τις άγονες γραμμές
- 6,5% ΚΑΕΟ
- Ενα ποσοστό το οποίο προορίζεται για τους αχθοφόρους και τους λεμβούχους
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr