Κυκλοφοριακό : Χάνει 100 δις. η ευρωπαϊκή οικονομία από τα μποτιλιαρίσματα

Κυκλοφοριακό : Χάνει 100 δις. η ευρωπαϊκή οικονομία από τα μποτιλιαρίσματα

Περισσότερο… ποδαρόδρομο, χρήση ποδηλάτου και αποκλεισμό της κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό χάος που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εφιάλτες για όσους κινούνται στους ιστούς των μεγάλων πόλεων.

Σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν το 85% περίπου του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος παράγεται σε αστικές περιοχές καθώς οι μεγαλουπόλεις είναι η κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας, οι ο

Κυκλοφοριακό : Χάνει 100 δις. η ευρωπαϊκή οικονομία από τα μποτιλιαρίσματα

Περισσότερο… ποδαρόδρομο, χρήση ποδηλάτου και αποκλεισμό της κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό χάος που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εφιάλτες για όσους κινούνται στους ιστούς των μεγάλων πόλεων.

Σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν το 85% περίπου του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος παράγεται σε αστικές περιοχές καθώς οι μεγαλουπόλεις είναι η κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας, οι οποίες και προσελκύουν επενδύσεις και απασχόληση. Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, η  ευρωπαϊκή οικονομία χάνει κάθε χρόνο περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή το 1% του ΑΕΠ της ΕΕ.  

Αν και η χώρα μας εμφανίζει την τελευταία δεκαετία διπλασιασμό του στόλου των οχημάτων της, δεν έχει φτάσει ακόμη στον μέσο όρο του δείκτη ιδιοκτησίας Ι.Χ. της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει χρόνος να ληφθούν μέτρα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών σε ότι αφορά τις μετακινήσεις τους και αυτό ήταν και ένα από τα κυρίαρχα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η εκδήλωση με θέμα την «Κινητικότητα στον Αστικό Χώρο- Πράσινη Βίβλος και Ελληνική Πραγματικότητα», που διοργάνωσε το ΤΕΕ.

Στα μέτρα για την εφαρμογή ολοκληρωμένης Στρατηγικής Αστικής Κινητικότητας που πρότεινε ο Πρόεδρος της αντίστοιχης Επιτροπής του ΥΠΕΧΩΔΕ και Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιώργος Γιαννής συμπεριλαμβάνονται: κίνητρα για απόσυρση των Ι.Χ. οχημάτων,  εισαγωγή φυσικού αερίου σε περισσότερα λεωφορεία, ενθάρρυνση της χρήσης υβριδικών οχημάτων καθώς επίσης και η υιοθέτηση των οχημάτων «κυψελών» καυσίμου ή υδρογόνου και η εισαγωγή ενιαίας κάρτας ελέγχου καυσαερίων και θορύβου για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των δικύκλων.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αστικής Κινητικότητας του υπουργείου Μεταφορών κ. Χ. Ακριτίδης επισήμανε την ανάγκη για την προώθηση εναλλακτικών μεθόδων μετακίνησης, όπως το βάδισμα και η ποδηλασία, με την παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους σε δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις για τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης από και προς την εργασία, σε συνδυασμό με τις κατάλληλες υποδομές για την εξυπηρέτησή τους (ασφαλής στάθμευση σε συνδυασμό με κατάργηση χώρων στάθμευσης για ΙΧ κτλ.).

Επίσης πρότεινε την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, την χρήση καθαρών οχημάτων σε συνδυασμό με την έρευνα νέων τεχνολογιών, αλλά και την προσφορά οικονομικών κινήτρων, ώστε οι επιβάτες να επιλέγουν τα ΜΜΜ και άλλα πιο «φιλικά» στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης