Επενδύσεις 20 δισ. από Έλληνες το 2010

Επενδύσεις 20 δισ. από Έλληνες το 2010

Χρυσοί επενδυτές στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία ανακηρύχθηκαν για το 2010 οι Έλληνες εφοπλιστές...

Νέα τάση η επαγγελματική  διαχείριση πλοίων στην κρίση
Χρυσοί επενδυτές στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία ανακηρύχθηκαν για το 2010 οι Έλληνες εφοπλιστές. Εκτιμάται ότι επένδυσαν συνολικά για ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων περίπου 20 δισ. δολάρια διατηρώντας το προβάδισμα  στον διεθνή ανταγωνισμό, μετά την κρίση που σάρωσε και τη ναυτιλιακή βιομηχανία το 2009.

Οι παραγγελίες που έχουν δώσει φτάνουν τα 11 δισ. δολάρια για περισσότερα από 250 πλοία, με τα ναυπηγεία της Κίνας και της Ν.Κορέας να διαγκωνίζονται μεταξύ τους, για να λάβουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο παραγγελιών.

Όμως  και στις αγοραπωλησίες πλοίων, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους, οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν με χαρακτηριστική ευκολία την πρωτιά  έχοντας αγοράσει περίπου  265 πλοία  που αγγίζουν τα 7 δισ. δολάρια.

Κλείσιμο
Πρωταγωνιστές στις επενδύσεις τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού. Μεταξύ αυτών, ο όμιλος Αγγελικούση, ο όμιλος Ρέστη,ο Γιώργος Οικονόμου, ο όμιλος Βαρδινογιάννη, ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο Συμεών Παληός, ο Πήτερ Γεωργιόπουλος, η Αγγελική Φράγκου, ο Γιώργος Προκοπίου, ο Χαράλαμπος Μυλωνάς, , ο Σπύρος Πολέμης, ο Μ. Πατέρας,  ο Πάνος Λασκαρίδης, ο δρ Ιωάννης Κούστας, ο Θεόδωρος Βενιάμης ο Ντίνος Μαρτίνος, ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου, ο Πάρης Δράγνης, ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, ο Νίκος Νοτιάς, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος.

Ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αριθμεί 4.655 πλοία και είναι πρώτη παγκόσμια δύναμη.  Τα πλοία αυτά ανήκουν σε 758 εταιρείες. Ο μέσος όρος ηλικίας τους μειώθηκε από τα 17,6 στα 16,6 χρόνια μέσα στο 2010. Ο μέσος όρος χωρητικότητας κάθε πλοίου ανέβηκε αισθητά από τους 49.819 τόνους στους 52.159 τόνους.

Την ίδια περίοδο αυξήθηκε η χωρητικότητά του κατά 2,3 % φθάνοντας τα 237 εκ. τόνους.

Η προσήλωση των Ελλήνων σε σύγχρονα πλοία φαίνεται και από το γεγονός ότι ο στόλος με πλοία χωρητικότητας άνω των 20.000 τόνων είδε τον μέσο όριο ηλικίας του να μειώνεται από τα 19,3 χρόνια το 2003 στα 12,3 χρόνια το 2010 με τα δεξαμενόπλοια να είναι τα νεότερα με μέσο όρο ηλικίας τα 9,9 χρόνια σύμφωνα με έρευνα της Petrofin Research.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης