Θέατρο Skrow: «Η αρχή του Αρχιμήδη» ψάχνει την αλήθεια

koma

Δεύτερη χρονιά σε σκηνοθεσία Β. Μαυρογεωργίου- Κριτική της παράστασης απο την Καρολίνα Σακελλαρίου

Αναζητώντας την αλήθεια
«..Μη σου φαίνεται παράξενο. Ούτε και εγώ ξέρω τι να σκεφτώ..»

Το ισπανικό, επίκαιρο έργο του Ζουζέπ Μαρία Μιρό παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Skrow υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του ευρηματικού Β.Μαυρογεωργίου. Οι κανόνες και τα όρια, το σωστό και το λάθος, η αλήθεια και το ψέμα, ο ρόλος των social media, η σχέση μαθητή και δασκάλου, μια υποβόσκουσα σεξουαλική πρόθεση, η τρυφερότητα, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι προκαταλήψεις και η εμπιστοσύνη είναι θέματα που θίγονται στο έργο.
Η ιστορία διαδραματίζεται σ’ ένα κολυμβητήριο όπου υπάρχουν δυο συνάδελφοι ο Τζόρντι και ο Έκτωρ. Ο πρώτος είναι υπεύθυνος για την ομάδα των «ιππόκαμπων» και ο δεύτερος για την ομάδα των «δελφινιών». Έρχεται λοιπόν η μέρα που η ομάδα κολύμβησης των παιδιών οι « ιππόκαμποι», με εκπαιδευτή τον Τζόρντι θα αρχίσει να κολυμπάει χωρίς σωσίβιο. Ο τρόπος αντιμετώπισης του εκπαιδευτή στην άρνηση ενός εκ των παιδιών να μπει στην πισίνα χωρίς σωσίβιο επειδή φοβόταν ήταν μια αγκαλιά και ένα φιλί. Η κίνηση του λοιπόν αυτή όσο στοργική και αν φαίνεται μεταφράζεται διαφορετικά τόσο από τους γονείς του παιδιού όσο και από τους συναδέλφους του και έτσι ένα εχθρικό κλίμα δημιουργείται, υποψίες και προκαταλήψεις βγαίνουν στην επιφάνεια και ο φόβος παίζει κυρίαρχο ρόλο. Παράλληλα γίνεται στοχοποίηση ενός ανθρώπου σε σχέση με τις σεξουαλικές του προτιμήσεις και το θέμα της ομοφυλοφιλίας βγαίνει και αυτό στην επιφάνεια καθώς ζούμε σε μια εποχή που τίποτα δεν μπορεί να μείνει κρυφό. Όπως και μέσα στο νερό τίποτα δεν μένει κρυφό λόγω της άνωσης έτσι και στη κοινωνία αυτή που ζούμε τα πάντα μαθαίνονται.
Η Άννα, διευθύντρια του κολυμβητηρίου ζητά εξηγήσεις από τον εκπαιδευτή ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης του απέναντι στο παιδί καθώς οι γονείς του παιδιού εκφράζουν την ανησυχία τους για το εν λόγω συμβάν και έτσι μια «ανακριτική διαδικασία» ξεκινάει. Τα συναισθήματα εναλλάσσονται με γρήγορους ρυθμούς, ο Τζόρντι κυριεύεται από φόβο και κινδυνεύει να βυθιστεί. Μπαίνει στο στόχαστρο του περίγυρου του και αρχίζει να θεωρείται ένοχος χωρίς καμιά απόδειξη. Τόσο η Άννα όσο και ο Έκτωρ δεν ξέρουν τι να πιστέψουν, τα συναισθήματα είναι ανάμικτα.
Είναι εντυπωσιακό πως μια τρυφερή κίνηση ενθάρρυνσης ενός δασκάλου μπορεί να πάρει πολύ γρήγορα τεράστιες διαστάσεις με κίνδυνο να παρεξηγηθεί στο εργασιακό του περιβάλλον και οι συνάδελφοι του να αλλάξουν γνώμη για εκείνον από τη μια στιγμή στην άλλη. Ο Τζόρντι μέχρι και την τελευταία στιγμή ισχυρίζεται πως πρόκειται για ένα αθώο φιλί στο μάγουλο, μια ένδειξη τρυφερότητας προκειμένου να ενθαρρύνει το παιδί, καθώς τα παιδιά αυτά είναι σε μια πολύ ευαίσθητη ηλικία. Ο φόβος τον έχει κυριεύσει και η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον έλεγχο, η εμπιστοσύνη έχει χαθεί και έτσι ο καθένας αρχίζει να φοβάται τους πάντες γύρω του.
Τον Τζόρντι ενσαρκώνει ο Μιχάλης Συριόπουλος, ο οποίος εναλλάσσει με ταχύ ρυθμό τα συναισθήματά του και μας συνεπαίρνει με την ερμηνεία του καθώς «βυθίζεται» σ’ αυτόν τον εφιάλτη. Ο Άγγελος Μπούρας , δίνει πνοή στον Έκτωρα, τον «φωτίζει» με το δικό του υπέροχο τρόπο και μας μαγεύει με τις εκφράσεις, την αλήθεια του και την υποκριτική του ευστροφία. Υπάρχει μια εξαιρετική επικοινωνία ανάμεσα στους δυο ηθοποιούς και αυτό είναι κάτι που συνεπαίρνει τον θεατή και τον βάζει ακόμη περισσότερο μέσα στην ιστορία.
Η ταχύτητα των γεγονότων είναι ραγδαία και ο συγγραφέας θέλει να τα παρακολουθήσουμε από διάφορες οπτικές γωνίες έτσι ώστε οι θεατές να βγάλουν το δικό τους συμπέρασμα και να πάρουν θέση στα πράγματα. Πρόκειται για ένα αθώο φιλί ή υπήρχε κάποια πονηρή πρόθεση; Ήταν δείγμα τρυφερότητας ή υπήρχε σεξουαλική πρόθεση;
Είναι ένοχος ο Τζόρντι ή όχι;

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης