LIVE

Κορωνοϊός

Οι «Όρνιθες» του Αριστοφάνη «πέταξαν» και απογείωσαν την Επίδαυρο

Οι «Όρνιθες» του Αριστοφάνη «πέταξαν» και απογείωσαν την Επίδαυρο

Χιλιάδες κόσμου κατέκλυσαν το αργολικό αρχαίο θέατρο για την πολυαναμενόμενη παράσταση του Νίκου Καραθάνου - Ανάμεσά τους ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο Αντώνης Σαμαράς -Δείτε φωτογραφίες 

«Πάμε να φτιάξουμε εκείνο που δεν γίνεται, μια πολιτεία έξω από τη δική μας» διεμήνυε ο Νίκος Καραθάνος στο δελτίο τύπου της πολυδιαφημιζόμενης αριστοφανικής παράστασης «Όρνιθες» και φαίνεται ότι το κατάφερε καθώς το διήμερο 20-21 Αυγούστου το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου κατακλύστηκε από χιλιάδες κόσμου που καταχειροκρότησαν την παράσταση. Ανάμεσά τους ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος και ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς.



Στο αργολικό θέατρο έγινε το αδιαχώρητο από νωρίς την Παρασκευή, με ατελείωτες ουρές κόσμου να περιμένουν υπομονετικά να ανοίξουν τα εκδοτήρια για να επικυρώσουν τα εισιτήριά τους και να αναζητήσουν μια νέα πολιτεία «μαλακιά και παχουλή σαν πουπουλένιο στρώμα» όπου συναντιούνται άνθρωποι, θεοί και πουλιά υπό την σκηνοθετική μπαγκέτα του Νίκου Καραθάνου. 



Ο θίασος εξέπληξε το κοινό που εδώ και μήνες είχε «βομβαρδιστεί» για την παραμυθένια εξωτική πολιτεία που δεν πατούσε στη γη, κερδίζοντας το πιο δυνατό χειροκρότημα στο απόλυτο Αυγουστιάτικο sold out. Οι ερμηνείες του ίδιου του Νίκου Καραθάνου, του Άρη Σερβετάλη, του Χρήστου Λούλη, του Μαχάλη Σαράντη, της Γαλήνης Χατζηπασχάλη εξέπληξαν, επιβεβαιώνοντας το πόσο χαρισματικοί ηθοποιοί είναι. Ακόμα και η Νατάσσα Μποφίλιου, η οποία αποφάσισε να δοκιμαστεί στο σανίδι αποσπώντας αμφιλεγόμενες κριτικές «μαγνήτισε» το κοινό κυρίως με τις χαρακτηριστικές φωνητικές της ικανότητες, ενώ τα σκηνικά, τα κοστούμια και οι ερμηνείες του χορού εντυπωσίασαν. 

Δεν έλειψαν βέβαια και τα αρνητικά σχόλια που αναφέρονταν σε κάποιες στιγμές «ανεξήγητα αργές», «υπερβολής», «αστοχίας», «μελό» ακόμα και «φλύαρες». 

Στο σύνολό της όμως, τελικά κατάφερε να συγκινήσει τον κόσμο και να τον «ξαπλώσει» για λίγο στην παραμυθένια πολιτεία. 

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ανταποκρινόμενη στο θερμό ενδιαφέρον του κοινού, ανοίγει την Κεντρική Σκηνή της πριν την επίσημη έναρξη της σεζόν για να παρουσιάσει για 5 παραστάσεις τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στις 17, 18, 21, 22, & 23 Σεπτεμβρίου 2016. 




















Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου 



Ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς με τη σύζυγό του παρακολούθησε την παράσταση «Όρνιθες»




Η υπόθεση 

Το έργο αφηγείται την ιστορία δύο φίλων, του Πεισθέταιρου και του Ευελπίδη, που εγκαταλείπουν την πόλη τους, την Αθήνα, για να αναζητήσουν μια νέα πολιτεία. Και τη βρίσκουν στη χώρα των πουλιών, που την ονομάζουν «Νεφελοκοκκυγία». Τα πουλιά δέχονται τους δύο ξένους, τους δίνουν φτερά και όλοι μαζί ρίχνονται με ενθουσιασμό στην ανοικοδόμηση ενός τείχους στους αιθέρες, που αποκόπτει την επικοινωνία ανάμεσα στους θεούς και τους ανθρώπους. Η ευδαιμονία της νέας πολιτείας στηρίζεται σε αυτή την πρωτόγνωρη ιδέα. Φαντασία και πραγματικότητα, άνθρωποι, θεοί και ζώα μπλέκονται μοναδικά σε έναν κόσμο που έχει τη σοβαρότητα του παιχνιδιού, τη ρευστότητα του ονείρου και τη γλυκιά μελαγχολία της ζωής. Ο Αριστοφάνης έλαβε το δεύτερο βραβείο στα Μεγάλα Διονύσια του 414 π.Χ. με τους Όρνιθες, που θεωρείται από κορυφαίους μελετητές το καλύτερο από τα σωζόμενα έργα του. Το έργο είναι γραμμένο σε μια εποχή όπου η ειρήνη δοκιμαζόταν σκληρά (Νικίειος ειρήνη), ενώ η επιχείρηση στη Σικελία ήταν σε εξέλιξη και την πολιτική κατάσταση της Αθήνας διαχειρίζονταν ακατάλληλα πρόσωπα. 

Η ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής
Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος
Διασκευή: Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Αστερής
Σκηνικά – Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής
Κίνηση: Amalia Bennett
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Μπιτούνη
Βοηθός σκηνοθέτις: Μαρίσσα Τριανταφύλλου
Βοηθοί σκηνογράφου: Ευαγγελία Θεριανού, Μυρτώ Κοσμοπούλου, Μυρτώ Λάμπρου
Βοηθός μουσικού: Βασίλης Παναγιωτόπουλος
Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου
Ο Θίασος: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Έκτορας Λιάτσος, Χρήστος Λούλης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Νατάσσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Φοίβος Ριμένας, Μιχάλης Σαράντης, Γιάννης Σεβδικαλής, Άρης Σερβετάλης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Παίζουν ζωντανά οι μουσικοί: Μάριος Δαπέργολας, Σοφία Ευκλείδου, Δημήτρης Κλωνής, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Δημήτρης Τίγκας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (11)

Κατερινα

Εγω παντως τη παρασκευη εφυγα στη μεση της παραστασης με αλλα 2 ατομα..10' αργοτερα οι "ηρωες"φιλοι μας που εμειναν πισω..μας πηραν τηλ...εφυγαν κ αυτοι!συνολικα φυγαμε 8!!!απο εμας...αλλα στο κατεβασμα εγω συναντησα αλλους 30...απογοητευμενους...τα συμπερασματα δικα σας!!!

Αθανασιος Κατσικης

Η αποθεωση της πληρωμενης κριτικης....επειδη οι προηγουμενοι εγραψαν πολυ ευστοχα για το αν η Στεγη Γραμματων και Τεχνων καταλαβε τι ακριβως στηριξε, τα βυζια και τις βωμολοχιες που δεν καταλαβε κανεις τι εξυπηρετουσαν περαν του βιασμου του Αριστοφανη, εγω θα πω απλα οτι αν αυτο που σε κανει να γελας πραγματικα ειναι ο Σεφερλης, το να πας να τον δεις στην Επιδαυρο αντι στο Περοκε, δεν σε κανει κουλτουριαρη, δηθεν σε κανει. Και μπορει την Παρασκευη τουλαχιστον αυτοι που εφυγαν στο μεσο της παραστασης να ηταν λιγοι, ομως οι συζητησεις που ακουγες μετα το τελος της παραστασης περιμενοντας να αδειασει το θεατρο ηταν χαρακτηριστικες. Κατουσιαν μολονοτι υπηρχαν καλα στοιχεια η παρασταση κατεληξε να γινει δοκιμασια γουστου και συμβατοτητας μεταξυ των πραγματικα πολλων παρεων που επελεξαν να την παρακολουθησουν , ειτε προκειτο για φιλους, οικογενειες η ζευγαρια. Χαρακτηριστικο ειναι πως επειδη ο "σκηνοθετης" επελεξε να αφιερωσει αρκετο χρονο σε αλλεπαληλα στριπτηζ, βωμολοχιες γηπεδου, προκλητικους χορους και αστεια για 12χρονα (τουρτες στη μουρη, ξεβρακωματα, κτλ) δεν προλαβε να δειξει ουσιαστικα γεγονοτα του δευτερου μερους...αποκορυφωμα ολων το γεγονος οτι οποιος δεν ηξερε την υποθεση εφυγε χωρις να καταλαβει γιατι τα βρηκαν τελικα πουλια και Θεοι...ειναι επιτακτικη αναγκη σε αυτους τους χωρους να παρουσιαζονται μονο εργα που σεβονται το αρχικο κειμενο, με σκηνικα της εποχης και οχι οτι κατεβει στο κεφαλι του οποιοδηποτε αυτοαποκαλουμενου σκηνοθετη που βρηκε ακρες στο Υπουργειο πολιτισμου για να βγαλει λιγα λεφτουδακια και να χρησιμοποιησει διαχρονικα και πανανθρωπινα μνημεια τεχνης για την διαφημιση του!!!

ΑΙΣΧΟΣ

Νίκος Καραθάνος: Ο "βιαστής του Αριστοφάνη". Χυδαιότητες, βρισιές, βυζιά και κώλους να κουνιούνται...με 1 1/2 προκλητικό χορό και 0 ουσία. Ντροπή για την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση που προωθεί τέτοιο έκτρωμα που το βλέπουν και μικρά παιδιά. Τώρα δεν υπάρχει κάποιος Εισαγγελέας να επέμβει; Και υπάρχουν και κριτικοί που αποθεώνουν την παράσταση...

Μαρία

Καλά εμείς στραβοι είμαστε και δεν είδαμε κάτι από Αριστοφανη; Επειδή έγινε ντόρος και ηλπιζαμε ότι κάτι καλό θα ανέβει πήγαμε.Το θέαμα χειρότερο και από επιθεώρηση,τοσο τσιτσιδωμα και γυαλιστερό μαγιό δεν ταιριάζει στο χώρο.Η Στέγη κατάλαβε τι ακριβώς στήριξε;Για να δούμε τη κόσμος θα πάει στην Αθήνα!!Απογοήτευση και μεγάλη έπαρση του σκηνοθέτη που μας φούσκωσε με μεγάλα λόγια στις συνεντεύξεις του.Ντροπη!

Aristofanis

Οι Όρνιθες του Αριστοφάνη πέταξαν και απογείωσαν την Επίδαυρο; Άλλα βλέπετε; Τη Παρασκευή ο κόσμος έφευγε από το μισό της παράστασης. Δεν έγινε καν μεταφορά του έργο του Αριστόφανη. 2 ώρες χορός με γυμνές να κουνάνε τα βυζιά τους και τους κ.Καραθάνό και Φούφη σε μία απαράδεκτη και προκλητική παράσταση. Πάντως τις όρνιθες του Αριστοφάνη δεν τις είδαμε...μόνο βρισιές και βυζιά...

Δεν θα μπορούσα ...

παρά να συμφωνήσω , κακή διασκευή - μεταφορά του έργου , βαρετό από ένα σημείο και μετά , ευτυχώς δεν είχα τα παιδιά μαζί μου !!!

Μαρία

Ελάχιστες βρισιές (2-3 και αυτές παρουσιάστηκαν χαριτωμένα) και ελάχιστο γυμνό (για να καταδειχθεί η οργή των πουλιών). Παρακολούθησα την παράσταση την Παρασκευή, καθόμουν αρκετά ψηλά και είχα εικόνα όλου του θεάτρου. Δεν είδα, λοιπόν, κόσμο να αποχωρεί στη μέση της παράστασης. Αντίθετα, στο τέλος είδα όλους να χειροκροτούν όρθιοι. Δικαίωμά σας να μη σας άρεσε η παράσταση, αλλά ας μη δημιουργούμε εσφαλμένες εντυπώσεις.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης