Η «Δημιουργία»: Το εμβληματικό ορατόριο του Χάυντν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

vqr5lo1550674941301

Το Σάββατο 6 Απριλίου, ώρα 20:30 

Η Δημιουργία, το εμβληματικό ορατόριο του Χάυντν, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 220 χρόνια μετά τη δημόσια πρεμιέρα του στο Μπούργκτεατερ της Βιέννης!

Tο μεγαλύτερο χορωδιακό σύνολο της Αγγλίας –The Really Big Chorus–  και η δική μας Musica - Χορωδία των Φίλων της Μουσικής (συνολικά 250 χορωδοί) μαζί με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Μπράιαν Κέυ, ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ερμηνεία του αριστουργήματος του Χάυντν.  
Γοητευμένος από τα εντυπωσιακά ορατόρια του Χαίντελ, ο Χάυντν αντλεί έμπνευση από το Πρώτο Βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, τη Γένεση: από το Χάος στις έξι ημέρες της Δημιουργίας του Φωτός, των ουρανίων σωμάτων και της Γης, των Φυτών και των Ζώων, και τέλος του Ανθρώπου, κατ΄ εικόνα και ομοίωσή Του.

3250585


Sarah Power σοπράνο
William Wallace τενόρος
Frederick Long μπασοβαρύτονος

The Really Big Chorus
Διεύθυνση χορωδίας Brian Kay

Musica, Xορωδία των Φίλων της Μουσικής
Διεύθυνση χορωδίας Δημήτρης Μπουζάνης

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών
Μουσική διεύθυνση Brian Kay

Πληροφορίες
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

Σάββατο 6 Απριλίου, 20:30

Τιμές εισιτηρίων
€10 - €15 - €20
€25 (Διακεκριμένη Ζώνη)

Έκπτωση 10% σε ομαδικές κρατήσεις από 20 εισιτήρια
σε όλες τις ζώνες

Η προπώληση ξεκίνησε
στις 18 Φεβρουαρίου

Εισιτήρια
210 7282 333, www.megaron.gr
Oμαδικές κρατήσεις:
Τ. 210 7282 367

Franz_Joseph_Haydn


BRIAN KΑY
Ο μαέστρος Μπράιαν Κέυ σπούδασε με υποτροφία (1962) στο King’s College του Κέιμπριτζ και συμμετείχε για τρία χρόνια στη διάσημη χορωδία του Κολλεγίου, υπό τον αείμνηστο Σερ Ντέιβιντ Γουίλκοξ. Μετά από ένα χρόνο στην Οξφόρδη, έλαβε δίπλωμα στη μουσική παιδαγωγική, συμμετείχε στις χορωδίες του New College και του καθεδρικού ναού του Χριστού και για τέσσερα χρόνια ήταν ο επικεφαλής της χορωδίας στο Αββαείο του Γουεστμίνστερ, εμφανιζόμενος επίσης ως ελεύθερος επαγγελματίας και σολίστ (βαρύτονος). Το 1968, με πέντε ακόμη μέλη της χορωδίας του Κέιμπριτζ, ίδρυσε το σχήμα The King’s Singers και πέρασε τα επόμενα 15 χρόνια ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο, δίνοντας 2.000 συναυλίες, ηχογραφώντας πάνω από 30 δίσκους και συμμετέχοντας σε πολλές ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές.
Την περίοδο 1982-2007 έγραψε και παρουσίασε για το BBC, ως ραδιοτηλεοπτικός παραγωγός, χιλιάδες προγράμματα και μερικές από τις μακροβιότερες σειρές. Η διεθνούς εμβέλειας εκπομπή του Classics with Kay άγγιξε εκατομμύρια ακροατές. Επί 15 χρόνια ήταν ο παρουσιαστής για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση της Πρωτοχρονιάτικης συναυλίας της Φιλαρμονικής της Βιέννης.
Είναι ο μόνιμος αρχιμουσικός της Χορωδίας The Really Big Chorus, την οποία διευθύνει τακτικά τόσο στο Άλμπερτ Χολ του Λονδίνου, όσο και σε πολλές εξωτικές περιοχές του κόσμου, όπως η Κίνα, η Ρωσία, η Νότιος Αφρική, οι ΗΠΑ και πολλές χώρες της Ευρώπης. Για 10 χρόνια υπήρξε δάσκαλος στη Χορωδία του Huddersfield και μαέστρος στη Χορωδία Cheltenham Bach Choir, στους Cecilian Singers του Λάισεστερ και στο Mary Wakefield Westmorland Festival και για 21 χρόνια μαέστρος του Vaughan William’s Leith Hill Musical Festival. Τραγούδησε το ρόλο του Παπαγκένο στην κινηματογραφική ταινία Αμαντέους και έκανε φωνητικά σε τραγούδια του Paul MacCartney και των Pink Floyd.

SARAH POWER
Γεννημένη στο Δουβλίνο, η σοπράνο Σάρα Πάουερ υπήρξε ανατέλλον αστέρι της Όπερας της Σκωτίας. Απόφοιτος του Royal Northern College of Music, του Guildhall Opera Course και του Στούντιο της Εθνικής Όπερας της Αγγλίας, συνεχίζει τη μελέτη ρεπερτορίου με τη Σούζαν ΜακΚάλοχ. Έχει αποσπάσει, μεταξύ άλλων διακρίσεων, το δεύτερο βραβείο στον περίφημο διαγωνισμό Kathleen Ferrier στο Γουίγκμορ Χολ, τη μεγάλη υποτροφία της Royal Dublin Society και το βραβείο των Bach Singers του Λονδίνου.
Πρόσφατες εμφανίσεις της: στον Μεσσία του Χαίντελ με την Ορχήστρα Μπαρόκ της Ιρλανδίας, στην πρωτότυπη παραγωγή Hazel: Made in Belfast (ως Λαίδη Χέιζελ) στο Κάρνεγκι Χολ της Ν. Υόρκης, στον πρωταγωνιστικό ρόλο του έργου Mary Gordon με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ιρλανδίας στο Εθνικό Μέγαρο του Δουβλίνου (παγκόσμια πρώτη) και στο ρόλο της Μπελίντα στην παραγωγή της Όπερας της Σκωτίας Διδώ και Αινείας του Πέρσελ.
Έχει εμφανισθεί σε παραγωγές της Εθνικής Όπερας Ουαλίας, του Φεστιβάλ Όπερας του Μπάξτον, του Φεστιβάλ Όπερας του Γουέξφορντ, της αγγλικής Όπερας Δωματίου Diva Opera και έκανε το ντεμπούτο της στην Όπερα της Σκωτίας ως Ροντελίντα στην ομώνυμη όπερα του Χαίντελ. Τραγούδησε για τον διάσημο τενόρο Πλάθιντο Ντομίνγκο, όταν του απονεμήθηκε ο τιμητικός τίτλος της «Ελευθερίας του Σίτυ του Λονδίνου» και το 2015 ήταν μία από τους σολίστ που ερμήνευσαν τον κύκλο τραγουδιών Doug της Καναδής Janice Kerbel, έργο που κρίθηκε υποψήφιο για το Βραβείο Τέρνερ. Έχει εμφανιστεί σε μεγάλα ρεσιτάλ τραγουδιού στο Εθνικό Μέγαρο του Δουβλίνου, στο St. Martin-in-the-Fields του Λονδίνου και στο Σπίτι της Μουσικής της Βιέννης.
Οι μελλοντικές της εμφανίσεις περιλαμβάνουν: Ευρυδίκη στον Ορφέα και Ευρυδίκη με την Εθνική Όπερα της Ιρλανδίας, συναυλίες με τον Έντγκαρ του Πουτσίνι στην Όπερα της Σκωτίας, Ρέκβιεμ του Μότσαρτ με τη Χορωδία Harrogate Choral Society, Το πνεύμα της Αγγλίας του Έλγκαρ με τη Χορωδία Leeds Philharmonic Chorus, συναυλίες με τον κανόνα Dona Nobis Pacem του Βον Γουίλιαμς και Te Deum του Πάτερσον με τους Waltham Singers, καθώς και προσωπικά ρεσιτάλ με την πιανίστα Αντρέα Λινσμπάουερ σε Αυστρία και Ιρλανδία.

WILLIAM WALLACE
Ο τενόρος Γουίλιαμ Γουάλας, πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό τραγουδιού του Φεστιβάλ Χαίντελ (Λονδίνο, 2016), έλαβε δίπλωμα master με διάκριση στο Royal College of Music και συνέχισε τις σπουδές του στο Στούντιο της Εθνικής Όπερας της Αγγλίας. Εμφανίστηκε υπό τη διεύθυνση σπουδαίων μαέστρων όπως οι Laurence Cummings, William Christie, Jorg Straube, Anthony Negus, Brian Kay και Julian Perkins.
Ερμήνευσε τον Αρμπάντε στην παραγωγή του Γκλίντεμπουρν Υπερμήστρα και τον Φεράντο στο Έτσι κάνουν όλες (2017), τον Ναύτη / Πνεύμα στο Διδώ και Αινείας με το περίφημο σχήμα Les Arts Florissants. Το 2018 τραγούδησε με τεράστια επιτυχία το ρόλο του Γκριμοάλντο στη Ροντελίντα του Χαίντελ, του Αχαζουέρους στην Εσθήρ (Φεστιβάλ Χαίντελ, Λονδίνο) και του Τζόναθαν στο ορατόριο του Χαίντελ Αλέξανδρος Μπάλας στο Γκέτινγκεν. Την ίδια χρονιά έκανε το ντεμπούτο του με μεγάλη επιτυχία στο Φεστιβάλ Όπερας του Λονγκμπόροου ως Τιμονιέρης στον Ιπτάμενο Ολλανδό.
Οι συναυλιακές του εμφανίσεις περιλαμβάνουν έργα Μπρίτεν, τον Μεσσία του Χαίντελ, τις καντάτες του Μπάχ, τις άριες τενόρου στα Ευαγγέλια κατα Ματθαίον και κατα Ιωάννην, τα έργα του Χαίντελ Θεοδώρα, Ιούδας Μακκαβαίος, Άκης και Γαλάτεια, τη Λειτουργία Harmoniemesse του Χάυντν, τον Ηλία του Μέντελσον, τη Μικρή Επίσημη Λειτουργία του Ροσσίνι και το Χριστουγεννιάτικο Ορατόριο του Σαιν-Σανς.

FREDERICK LONG
Ο μπασοβαρύτονος Φρέντερικ Λονγκ σπούδασε μουσική στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, έλαβε δίπλωμα από την Royal Academy of Music και συνέχισε τη μετεκπαίδευσή του στο Στούντιο της Εθνικής Όπερας της Αγγλίας. Είναι ένας από τους καλύτερους νέους μπασοβαρύτονους της χώρας και διακρίνεται για τη μουσικότητα και τη ζωηρή σκηνική του παρουσία.
Αυτή την περίοδο εμφανίζεται στο ρόλο της Μάγισσας στην όπερα Διδώ και Αινείας και του Χριστού στα Κατα Ματθαίον Πάθη με την English Touring Opera. Άλλοι πρόσφατοι ρόλοι του είναι: Σονάρ στη Μποέμ με την Όπερα του Χόλαντ Παρκ, Παπαγκένο με την Όπερα της Ουαλίας, Ισμένωρ στο Δάρδανο του Ραμώ, και Ντον Τζοβάνι στην ομώνυμη όπερα (Opera North Whistle Stop στο Hull).
Έκανε το ντεμπούτο του στο Γκλίντεμπουρν ως Υπηρέτης στην Αριάδνη στη Νάξο και έχει επίσης ερμηνεύσει τον Σαούλ στο ομώνυμο ορατόριο του Χαίντελ, τον Λοχαγό Ράτκλιφ στην όπερα Μπίλι Μπαντ του Μπρίτεν και τους ρόλους για μπάσο στη μπαρόκ όπερα του Πέρσελ Η Βασίλισσα των ξωτικών. Με την Εθνική Όπερα της Αγγλίας ερμήνευσε τον Φίγκαρο στους Γάμους του Φίγκαρο και τον δεύτερο φρουρό στον Μαγικό Αυλό, ενώ στο Γκλίντεμπουρν τραγούδησε τον Μεντέιρος από τον Κίτρινο Καναπέ, σύγχρονη όπερα του Julian Philips. Επίσης, τον Λεπορέλο στον Ντον Τζοβάνι για την Silent Opera και τον Θυρωρό στo Between Worlds με την Εθνική Όπερα της Αγγλίας, που η Tansy Davies εμπνεύστηκε από τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου. Με την Royal Academy Opera δημιούργησε το ρόλο του Γιούλι Γκραφ στην παγκόσμια πρεμιέρα του Kommilitonen! του Peter Maxwell Davies. H μεγάλη φωνητική γκάμα και το πλούσιο ηχόχρωμα του καλλιτέχνη τον έχουν κάνει περιζήτητο στην Αγγλία και στο εξωτερικό. Φέτος ανέλαβε τους μεγάλους ρόλους του Ηλία στην ομώνυμη όπερα του Μέντελσον και του Αποστόλου Πέτρου στο Βασίλειο του Έλγκαρ.

THE REALLY BIG CHORUS
The Really Big Chorus («Η πραγματικά μεγάλη χορωδία») είναι το πιο πολυάριθμο χορωδιακό σύνολο της Αγγλίας, που το 2014 γιόρτασε τα 40 του χρόνια. Είναι ένας
πραγματικά διεθνής οργανισμός, του οποίου τα μέλη προέρχονται όχι μόνον από χορωδιακά σχήματα της Αγγλίας, αλλά και από χιλιάδες τραγουδιστές σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Πεποίθηση της Χορωδίας είναι πως όλοι -ανεξαρτήτως ηλικίας ή εμπειρίας- θα έπρεπε να τραγουδούν, γι’ αυτό και οι εκδηλώσεις της είναι ανοιχτές σε όλους. Στη μεγαλύτερη εκδήλωσή της με τον Μεσσία του Χαίντελ στο Άλμπερτ Χολ, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, ο αριθμός των χορωδών ήταν σχεδόν διπλάσιος από τον αριθμό των ακροατών!.. Τόσο αυτή, όσο και άλλες εκδηλώσεις της Χορωδίας στηρίζουν φιλανθρωπικούς σκοπούς, ενώ τα μέλη της έχουν την ευκαιρία να μετέχουν συχνά σε χορωδιακές κρουαζιέρες και μικρές περιοδείες στις πιο ενδιαφέρουσες πόλεις του κόσμου.

MUSICA, ΧΟΡΩΔΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Διεύθυνση ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΖΑΝΗΣ
Η MUSICA, Χορωδία των Φίλων της Μουσικής, ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2013 από τον Σύλλογο Οι Φίλοι της Μουσικής. Στη Χορωδία συμμετέχουν ενήλικες από 18 ετών που αγαπούν το χορωδιακό τραγούδι και επιλέγονται μετά από ακρόαση. Από τον Οκτώβριο του 2016, τη μουσική διεύθυνση και διδασκαλία έχει αναλάβει ο μαέστρος Δημήτρης Μπουζάνης.
Η Χορωδία, η οποία αριθμεί περί τα 100 μέλη, εμφανίζεται σε αίθουσες συναυλιών και πολιτιστικά κέντρα και συμμετέχει σε χορωδιακές εκδηλώσεις και φεστιβάλ. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει έργα φωνητικής μουσικής της Δύσης, από τον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση μέχρι τη σύγχρονη εποχή, έργα Jazz, Spirituals, Musicals, Pop, έργα της παγκόσμιας παράδοσης, έργα φωνητικής μουσικής ελλήνων συνθετών, κ.α. Έχει εμφανιστεί επανειλημμένα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Kέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, στην Chiesa di Ognissanti της Φλωρεντίας, στο 3ο Εαρινό Φεστιβάλ Χορωδιών Θεσσαλονίκης 2017, στο Ωδείο Αθηνών κ.α.
Ο Δημήτρης Μπουζάνης σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο, διεύθυνση χορωδίας και μουσικοπαιδαγωγικά στην Ουγγαρία. Το 1996 έλαβε δίπλωμα διευθυντή χορωδίας από τη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου και επί χρόνια διηύθυνε μεγάλα χορωδιακά σχήματα της πόλης. Διετέλεσε λέκτορας μουσικοπαιδαγωγικών συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, διευθυντής της Χορωδίας της ΕΡΤ και του ΟΤΕ Αθηνών, ερμηνεύοντας σύγχρονα έργα ελλήνων και ξένων συνθετών, πολλά από τα οποία σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα. Έχει δώσει πολλές συναυλίες ως διευθυντής χορωδίας και ορχήστρας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΑ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ
Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2016 με σκοπό τη συστηματική ενασχόληση με τον καλλιτεχνικό και πνευματικό θησαυρό που αποτελεί η νεοελληνική έντεχνη μουσική δημιουργία, έναν εξαιρετικά σημαντικό κλάδο του Νεοελληνικού Πολιτισμού, που μέχρι σήμερα δεν έχει προβληθεί όσο του αξίζει. Η Ορχήστρα εκτελεί, ηχογραφεί και προβάλλει την έντεχνη μουσική που δημιουργήθηκε κατά τον 19ο, τον 20ό και τον 21ο αιώνα, εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων, από Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής συνθέτες. Σημαντικό μέρος των έργων που εκτελεί έχει ανακαλυφθεί και αποκατασταθεί από τη μουσικολογική έρευνα που υλοποιείται με διάφορες μορφές και σε διάφορα επίπεδα στα ελληνικά πανεπιστήμια. Πρόεδρός της είναι ο Νίκος Μαλιάρας, Καθηγητής Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μελέτης Νεοελληνικής Μουσικής. Καλλιτεχνικός Διευθυντής της είναι ο Βύρων Φιδετζής, διεθνώς καταξιωμένος αρχιμουσικός, γνωστός για την έρευνά του στο πεδίο της Νεοελληνικής Μουσικής και πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.
Στις συναυλίες της Φιλαρμόνια περιλαμβάνεται πάντοτε ένα τουλάχιστον ελληνικό έργο, όπως και έργα του διεθνούς ρεπερτορίου που, παρ’ όλη την αξία τους, είναι ελάχιστα γνωστά στο ελληνικό κοινό. Στις 9 Απριλίου 2017 η Ορχήστρα ερμήνευσε, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, το Ρέκβιεμ του Δημητρίου Λιάλιου, έργο του 1889, το οποίο παρέμενε ανεκτέλεστο για 130 περίπου χρόνια. Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς έλληνες σολίστ και μαέστρους και έχει ηχογραφήσει τη Συμφωνία σε λα ελάσσονα του Βασίλη Καλαφάτη καθώς και εμβληματικά συμφωνικά έργα του Νίκου Σκαλκώτα. Έδρα της Ορχήστρας είναι ο Χώρος Τέχνης και Πολιτισμού «Άρτεμις» στον Άλιμο.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης