Απονεμήθηκαν τα ελληνικά Οσκαρ: Δείτε ποιες ταινίες κέρδισαν

vraveia-iris-2018_1581_107673705

Πρόκειται για τα Βραβεία Ίρις 2018 της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

«Ο γιος της Σοφίας» της Ελίνας Ψύκου αναδείχτηκε καλύτερη ταινία στα βραβεία Ίρις 2018 της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που απονεμήθηκαν σε τελετή τη Δευτέρα 23η Απρίλιου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Η ταινία κέρδισε το βραβείο ταινίας μυθοπλασίας, τα βραβεία σκηνοθεσίας, σεναρίου, σκηνογραφίας και β' ανδρικού ρόλου (Θανάσης Παπαγεωργίου).

Το βραβείο Α' Ανδρικού ρόλου απονεμήθηκε στον Ανδρέα Κωνσταντίνου, για την ερμηνεία του στο «Τελευταίο σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη.

Το Βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου κέρδισε η Κάτια Γκουλιώνη για την ταινία «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου. Η Λυδία Φωτοπούλου το β΄ γυναικείου ρόλου, επίσης για την «Πολυξένη».

Βραβείο ταινίας τεκμηρίωσης κέρδισε το ντοκιμαντέρ «Dolphin man» του Λευτέρη Χαρίτου, στον οποίο απονεμήθηκε και το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη.

Οικοδεσπότες της τελετής ήταν ο Μάκης Παπαδημητρίου και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, συνοδεία ζωντανής μουσικής από τον Σπύρο Γραμμένο και την μπάντα του επί σκηνής.

«Μπράβο που έχετε μπάντα στη σκηνή. Και στα Όσκαρ είχαν ζωντανή ορχήστρα κάτω από τη σκηνή» είπε με μια ελαφρά υπόκλιση προς τους μουσικούς ο Γάλλος συνθέτης κινηματογράφου Αλεξάντρ Ντεσπλά, όταν ανέβηκε να παραλάβει το Τιμητικό Βραβείο Ίρις για την προσφορά του στην 7η τέχνη. Ο πολυβραβευμένος (πιο πρόσφατο το Όσκαρ για τη μουσική του στην «Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο), ελληνικής καταγωγής Αλεξάντρ Ντεσπλά ευχαρίστησε την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και τους Έλληνες: «Merci. Γάλλος είμαι, αλλά είμαι μισοέλληνας και μισοέλληνας είναι Έλληνας. Η μητέρα μου ήθελε τα παιδιά της να μιλούν γαλλικά. Η Ελλάδα ήταν στην καρδιά μου απ' όταν γεννήθηκα, ο πολιτισμός αλλά ειδικά η μουσική, το σινεμά, ο Κακογιάννης, ο Ρίτσος, ο Θεοδωράκης, ο Χατζιδάκις, ο Γαβράς είναι κάποια ονόματα που μού'ρχονται στο νου... δεν θα ήμουν συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής αν δεν άκουγα την ελληνική μουσική που έβαζε η μητέρα μου στο σπίτι. Ο κόσμος θέλει να δει το ελληνικό σινεμά, χρειαζόμαστε τις ταινίες σας, κάντε όσο πιο πολλές μπορείτε για να τις δει όλος ο κόσμος».

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Βασίλης Κατσούφας άνοιξε την 9η απονομή των βραβείων Ίρις με έναν σύντομο απολογισμό για τα τεκταινόμενα στον ελληνικό κινηματογράφο σχολιάζοντας τα θετικά: «συνεχίζουμε να κάνουμε ταινίες , το ΕΚΟΜΕ ξεκίνησε να λειτουργεί, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου δείχνει να ανασυντάσσεται και να αναλαμβάνει δράση, είμαστε εδώ για να το στηρίξουμε». Στα αρνητικά συμπεριέλαβε την ΕΡΤ, «που πρέπει να αναλάβει το ρόλο που έχουν όλες οι τηλεοράσεις στον κόσμο», την «έλλειψη κινηματογραφικής παιδείας», την «αποσπασματική ενασχόληση του υπουργείου Πολιτισμού με τον κινηματογράφο».

Στη σκηνή της τελετής ανέβηκε και ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, για να απονείμει το βραβείο σεναρίου στην Ελίνα Ψύκου. «Όλοι κρίνονται από τις πράξεις τους, καλοδεχούμενη και η γκρίνια και η κριτική, αλλά είμαι αισιόδοξος ότι πολλά πράγματα που δεν είχαν γίνει εδώ και καιρό θα γίνουν, γιατί τα θέλει η πολιτεία. Έχουμε πολλούς ταλαντούχους καλλιτέχνες και ελπίζω του χρόνου να έχουμε περισσότερα καλά νέα» δήλωσε ο Λευτέρης Κρέτσος.

Στις καλές στιγμές της -χλιαρής κατά τα άλλα- τελετής ήταν η παρουσία του Αλεξάντρ Ντεσπλά , των επιστημόνων Διονύση Σιμόπουλου και Γιώργου Παξινού που απένειμαν βραβεία και ιδίως τα λόγια του Παντελή Βούλγαρη όταν ανέβηκε στη σκηνή: «Καλη τύχη σε όλους. Αγώνας. Η τέχνη αυτή αξίζει».

Τα Βραβεία Ιρις 2018

Ταινία Μυθοπλασίας

«Ο γιος της Σοφίας», Γιώργος Καρναβάς, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Ελίνα Ψύκου

Σκηνοθεσία

Ελίνα Ψύκου, «Ο γιος της Σοφίας»

Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης

Λευτέρης Χαρίτος, «Dolphin Man»

Α' Γυναικείος Ρόλος

Κάτια Γκουλιώνη, «Πολυξένη»

Α' Ανδρικός Ρόλος

Αντρέας Κωνσταντίνου, «Το τελευταίο σημείωμα»

Β' Γυναικείος Ρόλος

Λυδία Φωτοπούλου, «Πολυξένη»

Β' Ανδρικός Ρόλος

Θανάσης Παπαγεωργίου, «Ο γιος της Σοφίας»

Σενάριο

Ελίνα Ψύκου, «Ο γιος της Σοφίας»

Φωτογραφία

Claudio Bolivar, «Πολυξένη»

Μοντάζ

Λάμπης Χαραλαμπίδης, «Do it yourself»

Πρωτότυπη Μουσική

Νίκος Κυπουργός, «Πολυξένη»

Ενδυματολογία

Γιούλα Ζωιοπούλου, «Το τελευταίο σημείωμα»

Σκηνογραφία

Πηνελόπη Βαλτή, «Ο γιος της Σοφίας»

Ήχος

«Το τελευταίο σημείωμα», Στέφανος Ευθυμίου, Κώστας Βαρυμποπιώτης, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος, Αρης Λουζιώτης

Μακιγιάζ

Εύη Ζαφειροπούλου, «Το τελευταίο σημείωμα»

Ειδικά Εφέ

«Do it yourself», Στάθης Ναυπλιώτης, Αλέξης Μηταδόπουλος, Χάρις Καρακουλίδη, Ανδρέας Χέλμης, Θέμης Κατάκαλος

Ντοκιμαντέρ

«Dolphin Man», Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Λευτέρης Χαρίτος

Μικρού Μήκους

«Copa Loca», Χρήστος Μασσαλάς

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

dafo_ar

Εξι νέες αφίξεις δηλαδή μία «Στην πύλη της αιωνιότητας» Ως ανώτερη by far, όλων των άλλων και λόγω κατάδυσης στον ψυχισμό του Βίνσεντ Βαν Γκογκ όσο και για την ερμηνεία του Γουίλεμ Νταφό!

jacques_demy_arthro

Ο Ζακ Ντεμί έγινε παγκοσμίως γνωστός με τις Ομπρέλες του Χερβούργου και διαχρονικός με Τα κορίτσια του Ροσφόρ ή με το Δέρμα γαϊδάρου. Δημιουργός ενός γοητευτικού φαντασιακού, όπου η μουσική έχει πάντα ιδιαίτερη θέση, αντιπαραθέτει συχνά το όνειρο με τη μαγεία βγάζοντας ατυχή και ζοφερά συμπεράσματα.

perimenontas_ti_nona_arthro

Δύο κολλητοί φίλοι θα μπλεχτούν σε μια σειρά από ξεκαρδιστικές περιπέτειες με φόντο το μαγευτικό νησί της Νάξου

coleman-lanthimos

Το φιλμ του Έλληνα σκηνοθέτη με το διεθνούς φήμης καστ κέρδισε το Βραβείο υποκριτικής για το σύνολο των ηθοποιών, αλλά και το βραβείο Καλύτερης ηθοποιού σε κωμωδία, για την ερμηνεία της υπέροχης Ολίβια Κόλμαν

movies01

Το  θερμόμετρο  πέφτει, συγκριτικά με  τις δύο προηγούμενες εβδομάδες και εκ των έξι νέων  αφίξεων  συνιστώ “Το  παιχνίδι με τη φωτιά” από  Νότια Κορέα και “Στολή του λοχαγού” από Γερμανία!

michael-jackson

Το ντοκιμαντέρ εντάχθηκε στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σάντανς και αφηγείται τις ιστορίες δύο αγοριών που κατηγόρησαν τον «βασιλιά της ποπ» ότι τα εκμεταλλεύτηκε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο