Η Σάλι Πότερ, σκηνοθέτιδα του «Ορλάντο» και του «Rage», στην Αθήνα

Η Σάλι Πότερ, σκηνοθέτιδα του «Ορλάντο» και του «Rage», στην Αθήνα

Πλήρες αφιέρωμα στο έργο της από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος με αφορμή την έξοδο της νέας της ταινίας «The Party»

Στην Αθήνα θα βρεθεί, στις 4 Ιανουαρίου, η διάσημη Βρετανίδα σκηνοθέτρια, Σάλι Πότερ. Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος διοργανώνει πλήρες αφιέρωμα στο έργο της, με αφορμή την έξοδο της νέας της ταινίας «The Party» (28/12), σε συνεργασία με την Feelgood Entertainment.

 Την Πέμπτη, 4/1, η Σάλι Πότερ θα προλογίσει την προβολή των 20.00 και μετά το τέλος του «Party» θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Θα συνοδεύεται από τον παραγωγό της, Κρίστοφερ Σέπαρντ.

Η ταινία, μια πικρή κοινωνική σάτιρα γυρισμένη σε μαυρόασπρο, με πρωταγωνιστές τους Κριστίν Σκοτ Τόμας, Μπρούνο Γκανζ, Έμιλι Μόρτιμερ, Τίμοθι Σπολ και Πατρίτσια Κλάρκσον, παρουσιάστηκε στο τελευταίο Φεστιβάλ Βερολίνου. Το φιλμ γυρίστηκε κατά την διάρκεια του δημοψηφίσματος για το Brexit και σχολιάζει με μαύρο χιούμορ τη σημερινή βρετανική κοινωνική και πολιτική ζωή. Η Σάλι Πότερ χαρακτηρίζει το «Party» ως «μία τραγωδία σε περιτύλιγμα κωμωδίας, όπου η εορταστική συγκέντρωση μερικών φίλων κλιμακώνεται γρήγορα σε ένα βίαιο ξέσπασμα».

 

Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε στην Μπερλινάλε, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το μισό συνεργείο και οι ηθοποιοί έκλαιγαν το πρωί που μάθαμε τα αποτελέσματα για το Brexit. Υπήρχε μια αίσθηση ότι η ταινία -κι εγώ το καταλάβαινα καθώς παρακολουθούσα τις εξελίξεις- ήταν ελαφρώς προφητική». Και χαρακτήρισε το φιλμ της ως μια «απολύτως πολιτική δήλωση, μια ελαφριά και τρυφερή ματιά στην κατάσταση της Αγγλίας, μιας τραυματισμένης Αγγλίας».

 

Η ρετροσπεκτίβα θα πραγματοποιηθεί από τις 4 έως τις 10 Ιανουαρίου και στις δύο αίθουσες της Ταινιοθήκης και περιλαμβάνει όλες τις μεγάλου, αλλά και τις μικρού μήκους ταινίες της πολυσχιδούς σκηνοθέτριας, γνωστότερης στους περισσότερους για το φιλμ της «Ορλάντο» (1992), με πρωταγωνίστρια την Τίλντα Σουίντον σε ρόλο άντρα, αλλά και γυναίκας. Η ταινία, μια τολμηρή διασκευή του ομώνυμου κλασικού μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ, θίγει διαχρονικά ζητήματα που σχετίζονται με το φύλο και την ταυτότητα, από την εποχή της βασίλισσας Ελισάβετ μέχρι τον ύστερο 20ο αιώνα και ήταν υποψήφια για δύο βραβεία Όσκαρ.

 

Ανατρεπτική και διεισδυτική στη ματιά της, η Σάλι Πότερ έχει συνεργαστεί με πασίγνωστους ηθοποιούς και έχει πειραματιστεί τόσο με την φόρμα όσο και με το περιεχόμενο. Γύρισε την πρώτη της ταινία σε φιλμ σούπερ 8, σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών.


Το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία μεγάλου μήκους, το πραγματοποίησε με την ταινία της «The Gold Diggers» (1983), με την Τζούλι Κρίστι. Το φιλμ γυρίστηκε από ένα εξ ολοκλήρου γυναικείο συνεργείο και θεωρήθηκε ορόσημο του φεμινιστικού κινηματογράφου των αρχών του ’80.

 

Εννέα χρόνια αργότερα, έρχεται η μεγάλη επιτυχία του «Οrlando», και αμέσως μετά το «Tango Lesson» (1996), στο οποίο πρωταγωνιστεί η ίδια η Σάλι Πότερ στον ρόλο μιας σκηνοθέτριας που ερωτεύεται το τάνγκο. Το 2000 γυρίζει την ταινία «The man who cried» με τον Τζόνι Ντεπ, την Κριστίνα Ρίτσι και την Κέιτ Μπλάνσετ, που διαδραματίζεται επί γερμανικής εισβολής στο Παρίσι, με ηρωίδα μια Ρωσοεβραία μετανάστρια που εργάζεται σε βαριετέ.

 

Στην ταινία της «Yes» (2004), καταπιάνεται με τον έρωτα μιας Αμερικανίδας και ενός άντρα από την Μέση Ανατολή, που τους φέρνει αντιμέτωπους με τις πολιτικές, θρησκευτικές και σεξουαλικές διαφορές που τους χωρίζουν -θίγοντας ζητήματα που συνεχίζουν να ταλανίζουν την σύγχρονη κοινωνία.

 

Το «Rage» (2009), με τους Τζουντ Λο και Τζούντι Ντεντς, το οποίο τράβηξε μέσω iphone, αποκαλύπτει τα παρασκήνια του κόσμου της μόδας, και μια βιομηχανία σε κρίση. Με την ταινία αυτή θέλησε να σπρώξει την κινηματογραφική φόρμα στα όριά της. Το 2012 επιστρέφει με το «Ginger and Rosa» στο οποίο αφηγείται μια εφηβική φιλία που ανθεί στις αρχές της δεκαετίας του ’60, αλλά φθίνει μέσα στην δίνη του ψυχροπολεμικού κλίματος, της πυρηνικής απειλής και της σεξουαλικής επανάστασης.

 

Η Σ. Πότερ σκηνοθέτησε πολλές μικρού μήκους ταινίες, μια τηλεοπτική σειρά, ενώ δοκιμάστηκε και στην όπερα, τη χορογραφία, τη μουσική, την περφόρμανς και το πειραματικό σινεμά. Οι ταινίες της έχουν αποσπάσει περισσότερα από 40 βραβεία διεθνώς. Το βιβλίο της «Naked Cinema - Working with Actors» κυκλοφόρησε το 2014 από τον εκδοτικό οίκο Faber & Faber.

 

Το αφιέρωμα στην Σάλι Πότερ είναι η εναρκτήρια εκδήλωση του δεύτερου μέρους του προγράμματος «Η Κινηματογραφοφιλία στη νέα εποχή ΙΙ» που υλοποιεί η Ταινιοθήκη στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2019-20, που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Κάθε μέρα (εκτός Τρίτης 9/10) στις 8 μμ, τις ταινίες του αφιερώματος θα προλογίζει και ένας διαφορετικός προσκεκλημένος: ο Χρήστος Μήτσης, κριτικός κινηματογράφου (4/1, «The Gold Diggers»), η Κατερίνα Ευαγγελάκου, σκηνοθέτης (5/1, «Ginger and Rosa»), η Μαρία Κομνηνού, διευθύντρια της Ταινιοθήκης της Ελλάδος (6/1, μικρού μήκους ταινίες της Σάλι Πότερ), η Ρέα Βαλντέν, θεωρητικός κινηματογράφου (7/1, «Rage»), η Όλγα Μαλέα, σκηνοθέτης (8/1, «Τhe Tango Lesson») και η Χλόη Κολύρη, ψυχίατρος-ψυχαναλύτρια (10/1, «Orlando»).

 

Όλες οι ταινίες του αφιερώματος, εκτός του «Party», θα προβληθούν στα αγγλικά (χωρίς ελληνικούς υπότιτλους).

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

tainies_main01

Εξακολουθούν να πέφτουν οι νέες  αφίξεις σαν  χαλάζι. Ομως το «τραπέζι»  θα το σηκώσει όλο ο  «Solo»  του Star Wars. Ασε που είναι και  συναρπαστικό. Ολες οι άλλες μεταξύ  φθοράς και αφθαρσίας.  Και στον πάτο το «Taxi 5»

terminal

Από την «πιο καυτή ξανθιά του κόσμου» στο «Λύκο της Wall Street», η Μάργκοτ Ρόμπι έφτασε στα Όσκαρ με την «πιο αμφιλεγόμενη ξανθιά» («Εγώ, η Τόνια») και τώρα μεταμορφώνεται στην «πιο δολοφονική/καλοντυμένη ξανθιά» - και σε κινηματογραφική παραγωγό - στο νέο νουάρ-θρίλερ «Τερματικός σταθμός». Η Αυστραλέζα σταρ, από τις πιο συμπαθητικές και, αν τολμά κανείς να πει, αυθεντικές παρουσίες στη δημόσια σφαίρα, αποκαλύπτει σταδιακά την πολύπλευρη προσωπικότητά της. *Βρείτε την στο Instagram – το πάθος της είναι μεταδοτικό!

le_brio

Επτά νέες αφίξεις με επικρατέστερες το σαρκαστικό “χάρτινο” της Marvel «Deadpool 2» και την γαλλική κομεντί «Το ταλέντο». Η πρώτη για τα πιτσιρίκια. Η δεύτερη για θεατές που αναζητούν το «τερπνόν μετά του ωφελίμου»

1