Οι ταινίες της εβδομάδας

  Οι ταινίες της εβδομάδας

Αν και με διαφορά φάσης δύο χρόνων, το «Citizenfour» είναι η καλύτερη επιλογή της εβδομάδας

Citizenfour 

Της Λόρα Πουατράς. 
Ντοκιμαντέρ, 2014, ΗΠΑ / Γερμανία / Μ. Βρετανία, 114’.


 Αν η ταινία του Ολιβερ Στόουν για τον Εντ Σνόουντεν σας άφησε -δικαίως- ανικανοποίητες/ους, δείτε το πραγματικό θρίλερ που είναι το ντοκιμαντέρ της Λόρα Πουατράς. Παρότι με δύο χρόνια καθυστέρηση, η κυκλοφορία του δεν έχει χάσει ούτε σπιθαμή επικαιρότητας ή αίσθησης. Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ 2015.








Lion 

Του Γκαρθ Ντέιβις. Με τους Ντεβ Πατέλ, Νικόλ Κίντμαν, Ρούνεϊ Μάρα
Δραματική, 2016, Αυστραλία, 120’. 


 Μια απίστευτη, πραγματική ιστορία: στην Ινδία ένα 5χρονο αγόρι χάνεται από το χωριό του, βρίσκεται στην Καλκούτα, απ’ όπου μετά από μήνες υιοθετείται και καταλήγει στην Τασμανία. Είκοσι χρόνια μετά, η τεχνολογία (το Google Earth για την ακρίβεια) μαζί με τις ελάχιστες αναμνήσεις που έχει διατηρήσει θα το οδηγήσουν πίσω στη γενέτειρά του σε αναζήτηση της βιολογικής του οικογένειας. Με ένα δυνατό πρώτο μισό και ένα μελοδραματικό δεύτερο, το «Lion» είναι ένα αποτελεσματικό, χορταστικό tearjerker, με εξέχουσα την τρομερή ερμηνεία του πιτσιρίκου Σούνι Παουάρ (και πρωταγωνίστριες τις περούκες της Νικόλ Κίντμαν). 








Η δασκάλα / The Teacher 

Του Γιαν Χρέμπεκ. 
Με τους Εύα Μπάντορ, Πέτερ Μπέμπτζακ
Δραματική, 2016,
Σλοβακία / Τσεχία, 102’. 

Βασισμένη σε πραγματική ιστορία, η ταινία του αναγνωρισμένου Τσέχου σκηνοθέτη Γιαν Χρέμπεκ είναι μια πικάντικη σάτιρα του κομμουνιστικού καθεστώτος στην τότε Τσεχοσλοβακία. Στην Μπρατισλάβα των αρχών των 80s, η κύρια Μαρίε, δασκάλα και εκπρόσωπος του κόμματος στην πόλη, καταχράται στο έπακρο την εξουσία της εκμεταλλευόμενη τους μαθητές και τους γονείς τους με έμμεσους αλλά σαφείς εκβιασμούς που αφορούν την αξιολόγηση των παιδιών. Ζητήματα ηθικής και ευθύνης με απευθείας αντίκτυπο στο παρόν, ένα σκληρό απολαυστικό χιούμορ και η βραβευμένη στο Κάρλοβι Βάρι πρωταγωνίστρια Εύα Μπάντορ ανάμεσα στις μπόλικες αρετές της «Δασκάλας».









Επίσημη ιστορία /La historia oficial 
Του Λουίς Πουένσο. Με τους Εκτορ Αλτέριο, Νόρμα Αλεάντρο



Δραματική, 1985, Αργεντινή, 112’. Αν εξαιρέσει κανείς τη μουσική που πνίγει αδίκως πολλές σκηνές, η βραβευμένη με Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1986 «Επίσημη ιστορία» -δυστυχώς- έχει ακόμα λόγο ύπαρξης και θέασης: μια δασκάλα συνειδητοποιεί πως η βιολογική μητέρα της θετής της κόρης είναι μία από τους «εξαφανισμένους» του Βρώμικου Πολέμου της Αργεντινής και αποφασίζει να την αναζητήσει. 











Εγκλωβισμένη / Shut in 

Του Φάρεν Μπλάκμπερν. 
Με τους Ναόμι Γουότς, Ολιβερ Πλατ
Τρόμου, 2016, 
Καναδάς / Γαλλία, 91’.

Μια χωρισμένη ψυχολόγος που μεγαλώνει μόνη τον κατάκοιτο γιο της προσπαθεί να σώσει έναν μικρό ασθενή της, τον οποίο έχει υπό την προστασία της.



ΣΧΟΛΙΑ (1)

ΑΙ

Όντως εκπληκτικό, πιο καλό από το "Snowden" και πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπεις το πως πραγματικά γράφετε η ιστορία. Απλά νομίζω ότι είναι 2 χρόνια μετά από όταν βγήκε...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

le_brio

Επτά νέες αφίξεις με επικρατέστερες το σαρκαστικό “χάρτινο” της Marvel «Deadpool 2» και την γαλλική κομεντί «Το ταλέντο». Η πρώτη για τα πιτσιρίκια. Η δεύτερη για θεατές που αναζητούν το «τερπνόν μετά του ωφελίμου»

cannes-2018

Με πρωταγωνίστρια τη Σοφία Κόκκαλη η ταινία «Έκτορας Μαλό: Η τελευταία μέρα της χρονιάς», σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη, ακολουθεί «τη Σοφία και το όνειρό της το οποίο δεν λέει σε κανέναν. Ενώ περπατά σε μια έρημο διαπιστώνει πως αρρωσταίνει. Υποκρίνεται πως δεν ενδιαφέρεται και αναρωτιέται αν έχει χάσει την καρδιά της»

citizen

Στην μετά-Σνόουντεν εποχή και με αφορμή την κυκλοφορία της ταινίας «Anon» του Άντριου Νίκολ, ανατρέχουμε στις καλύτερες (sci fi και μη) ταινίες που έχουν να κάνουν με τις επιπτώσεις της τεχνολογίας της παρακολούθησης (με τον έναν τρόπο ή με τον άλλο)