Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Κοτιγιάρ: Πόρνη στην ταινία της, κυρία στις Κάννες
Κοτιγιάρ: Πόρνη στην ταινία της, κυρία στις Κάννες
Τι ταινίες είδαμε: Από τη μελοδραματική σούπα του Γκρέι στον ρομαντισμό του Τζάρμους...
Με κινηματογραφική μουντάδα και ανία ξεκίνησε η Παρασκευή στις Κάννες. Πρωί πρωί, προτού ανοίξει καλά καλά το μάτι, και η πρώτη ταινία που είδαμε ήταν το “The Immigrant” του Τζέιμς Γκρέι με τη Μαριόν Κοτιγιάρ και τον Χοακίν Φίνιξ. Μια μελοδραματική σούπα, η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας Πολωνής, η οποία φτάνει στο Έλις Άιλαντ με την αδερφή της, κι αναγκάζεται να δουλέψει για έναν προαγωγό όταν η δεύτερη κρατείται στην καραντίνα του νησιού λόγω φυματίωσης. Τα λεφτά της δωροδοκίας είναι πολλά και ο χρόνος λίγος, γι’ αυτό και η Μαριόν εξαρτάται από τον καιροσκόπο, αλλά ερωτευμένο μαζί της, Χοακίν. Καταχνιά, κυριολεκτική και μεταφορική, σκηνοθετημένη δίχως καμία έμπνευση από τον Τζέιμς Γκρέι (ο οποίος ούτως ή άλλως έχει χρόνια να επιδείξει έργο της προκοπής). Φαντάζομαι ότι είναι πολύ δύσκολο να καταφέρει κανείς να ΜΗΝ αντλήσει ωραία ερμηνεία από την Κοτιγιάρ, αλλά ο Γκρέι το καταφέρνει με ευκολία - και πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ταινίας. Πόσω μάλλον όταν έγραψε την ταινία ειδικά γι’ αυτήν: “Θεωρώ ότι η ηθοποιΐα είναι μία συναισθηματική διαδικασία. Και το να επιλέξεις τον κατάλληλο ηθοποιό για να βασίσεις μία ταινία είναι θέμα ενστίκτου - πολλές φορές μόνο μία συνομιλία σου μ' έναν ηθοποιό σε κάνει να θέλεις να δουλέψεις μαζί του. Κι ας μην τον έχεις δει ποτέ στην οθόνη ή τη σκηνή. Η συνεύρεσή μου με την Μαριόν ήταν τόσο καταλυτική που ένιωσα την ανάγκη να γράψω μία ταινία ειδικά για εκείνη. Οταν μάλιστα γύρισα πίσω και είδα όλες τις δουλειές της έγιναν ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές της”. Σκέψου να μην τη θαύμαζε.
Ευτυχώς, η μέρα έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Κάτι που παρολίγο να μη συμβεί αν δεν είχε προστεθεί τελευταία στιγμή το “Only Lovers Left Alive” του Τζιμ Τζάρμους στη λίστα του Διαγωνιστικού - μεγάλη ανακούφιση γιατί διαφορετικά οι Κάννες θα ξεφούσκωναν χωρίς καμία κλιμάκωση (δεν περιμένω προφανώς την ανατροπή από τον Πολάνσκι που απομένει για να δούμε). Στη νέα, σούπερ ψυχαγωγική ταινία του ο Τζιμ Τζάρμους ξεπροβάλλει πιο παιχνιδιάρης από ποτέ καθώς ακολουθεί τον Άνταμ και την Ιβ, ένα εξαιρετικά αγαπημένο ζευγάρι… βρικολάκων. Εκείνος (Τομ Χίντλστον, το καινούριο μου φετίχ), ιδιοφυής μουσικός στα πρόθυρα της αυτοκτονίας λόγω των “ζόμπι”, των ανθρώπων δηλαδή και της ασύστολης βλακείας με την οποία καταστρέφουν τον πλανήτη. Εκείνη (Τίλντα Σουίντον, πάντα μοναδική) συμφιλιωμένη με τον κόσμο και τη φύση της, αγαπά να ρουφά, όχι ανθρώπους, αλλά γνώση, εικόνες και χορό. Αν και δεν τρυπά πολύ κάτω από την επιφάνεια, ο Τζάρμους έχει φορτώσει την ταινία με χιλιάδες μουσικές (“να, εδώ είναι το σπίτι όπου μεγάλωσε ο Τζακ Γουάιτ”, λέει ο Άνταμ στην Ιβ σε μια από τις νυχτερινές τους βόλτες) κι επιστημονικές αναφορές (ο Άνταμ αναλύει θεωρίες του Αϊνστάιν και πλέκει το εγκώμιο στον Τέσλα), που δύσκολα αντιστέκεσαι στη γοητεία τους. Και συν τοις άλλοις, αφιερώνει την ταινία στην Σάρα Ντράιβερ, την αγαπημένη του σύντροφο εδώ και δεκαετίες, με την οποία είχαν ξεκινήσει μαζί την καριέρα του τη δεκαετία του 70 στη Νέα Υόρκη.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά “μεταφερθήκαμε” απότομα από τις Κάννες στην μουντάδα της ελληνικής κοινωνίας (διαφορετική από της ταινίας του Γκρέι, και πολύ πιο τρομακτική), όπου, όπως πάντα, μόνο κουρασμένοι, ηλικιωμένοι άνθρωποι χωρίς αίσθηση της σύγχρονης πραγματικότητας καλούνται να την ορίσουν.
Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε και την απάντηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου:
Ευτυχώς, η μέρα έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Κάτι που παρολίγο να μη συμβεί αν δεν είχε προστεθεί τελευταία στιγμή το “Only Lovers Left Alive” του Τζιμ Τζάρμους στη λίστα του Διαγωνιστικού - μεγάλη ανακούφιση γιατί διαφορετικά οι Κάννες θα ξεφούσκωναν χωρίς καμία κλιμάκωση (δεν περιμένω προφανώς την ανατροπή από τον Πολάνσκι που απομένει για να δούμε). Στη νέα, σούπερ ψυχαγωγική ταινία του ο Τζιμ Τζάρμους ξεπροβάλλει πιο παιχνιδιάρης από ποτέ καθώς ακολουθεί τον Άνταμ και την Ιβ, ένα εξαιρετικά αγαπημένο ζευγάρι… βρικολάκων. Εκείνος (Τομ Χίντλστον, το καινούριο μου φετίχ), ιδιοφυής μουσικός στα πρόθυρα της αυτοκτονίας λόγω των “ζόμπι”, των ανθρώπων δηλαδή και της ασύστολης βλακείας με την οποία καταστρέφουν τον πλανήτη. Εκείνη (Τίλντα Σουίντον, πάντα μοναδική) συμφιλιωμένη με τον κόσμο και τη φύση της, αγαπά να ρουφά, όχι ανθρώπους, αλλά γνώση, εικόνες και χορό. Αν και δεν τρυπά πολύ κάτω από την επιφάνεια, ο Τζάρμους έχει φορτώσει την ταινία με χιλιάδες μουσικές (“να, εδώ είναι το σπίτι όπου μεγάλωσε ο Τζακ Γουάιτ”, λέει ο Άνταμ στην Ιβ σε μια από τις νυχτερινές τους βόλτες) κι επιστημονικές αναφορές (ο Άνταμ αναλύει θεωρίες του Αϊνστάιν και πλέκει το εγκώμιο στον Τέσλα), που δύσκολα αντιστέκεσαι στη γοητεία τους. Και συν τοις άλλοις, αφιερώνει την ταινία στην Σάρα Ντράιβερ, την αγαπημένη του σύντροφο εδώ και δεκαετίες, με την οποία είχαν ξεκινήσει μαζί την καριέρα του τη δεκαετία του 70 στη Νέα Υόρκη.
Το μέλλον του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
Και μέσα σ’ όλον αυτό το χαμό έφτασαν κι εδώ τα νέα για τη συνέντευξη του Γιάννη Σολδάτου στην Ελευθεροτυπία όπου ανακοίνωνε την “άτυπη” θέση του ως σύμβουλος του Κώστα Τζαβάρα και τα σχέδιά τους για το ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο. Ανάμεσα σε πολλά, δήλωσε πως σχεδιάζουν καινούριο κινηματογραφικό νόμο («Ο νόμος Γερουλάνου είναι ανελαστικός για αλλαγές. Σας θυμίζω πως η Ελλάδα εν τω μεταξύ χρεοκόπησε. Αν, λοιπόν, το πόδι έχει γάγγραινα, το κόβεις”), σκοπεύουν να κλείσουν το ΕΚΚ (“Αν αύριο το πρωί ανακοινωθεί ότι κλείνει το ΕΚΚ, είμαι σίγουρος πως οι Ελληνες κινηματογραφιστές θα πουν: "Καλά, ανοιχτό είναι ακόμα;"”), και να αναδιαμορφώσουν το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης («Θα μπορούσε να γίνει Βαλκανικό. Αυτό έπρεπε να είχε γίνει 25 χρόνια πριν. Αντέχουμε σήμερα να κουβαλάμε τον Ταϊβανέζο, τη μάνα του και τον παραγωγό του, να τους φιλοξενούμε στο "Ηλέκτρα Παλλάς" και να έχουμε και τον Κόπολα ή την Ντάναγουεϊ να τους κάνουν αέρα; Αυτά ανήκουν στις εποχές των παχιών αγελάδων»).Μ’ αυτά και μ’ αυτά “μεταφερθήκαμε” απότομα από τις Κάννες στην μουντάδα της ελληνικής κοινωνίας (διαφορετική από της ταινίας του Γκρέι, και πολύ πιο τρομακτική), όπου, όπως πάντα, μόνο κουρασμένοι, ηλικιωμένοι άνθρωποι χωρίς αίσθηση της σύγχρονης πραγματικότητας καλούνται να την ορίσουν.
Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε και την απάντηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου:
“Σχετικά με όσα γράφονται και λέγονται, τις τελευταίες ώρες περί κατάργησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ), το Ε.Κ.Κ. επισημαίνει τα εξής:
Το Ε.Κ.Κ. από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων από τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Τζαβάρα, είναι σε συνεργασία με το Υπουργείο, προκειμένου να επιλυθούν σοβαρά ζητήματα που αφορούν στον κινηματογράφο. Οι βασικοί στόχοι που έχουν τεθεί αφορούν σε τρεις άξονες: α) της αναβάθμισης των κινηματογραφικών παραγωγών β) της θέσπισης ουσιαστικών κινήτρων για την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα γ) της θέσπισης φορολογικών κινήτρων για τη συμμετοχή χρηματοδοτών στην ελληνική παραγωγή.
Σε αυτή την κατεύθυνση γίνεται ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων με τη συμμετοχή οποιουδήποτε ανήκει στην κινηματογραφική κοινότητα και ενδιαφέρεται να βοηθήσει στην αναμόρφωση του πλαισίου, καθώς και στη συμπλήρωση και αναβάθμισή του. Ο διάλογος με τους Φορείς του κινηματογράφου μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως θετικό βήμα.
Στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα, όσον αφορά τουλάχιστον τον ευαίσθητο τομέα του Πολιτισμού, και ειδικά τον κινηματογράφο, ο οποίος αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα εξαγώγιμα αγαθά της χώρας, είναι φρόνιμο να είμαστε φειδωλοί στις δηλώσεις μας και να μην προκαλούμε προς χάριν εντυπωσιασμού. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου παραμένει αρωγός στην παραγωγή και διανομή ταινιών, θα συνεχίσει απερίσπαστο το έργο του και πολύ σύντομα θα ανακοινώσει την πορεία της αποπληρωμής των χρεών του, καθώς και τις νέες χρηματοδοτήσεις και ενισχύσεις κινηματογραφικών παραγωγών.
Για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, όπως μας διαβεβαίωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Τζαβάρας, δεν τίθεται θέμα κατάργησης”.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα