Το αγαλματάκι φέτος μάλλον θα μείνει «σπίτι»

Το αγαλματάκι φέτος μάλλον θα μείνει «σπίτι»

Η αγωνία αυξάνεται για τα αποτελέσματα των διασημότερων κινηματογραφικών βραβείων του πλανήτη καθώς έχουν απομείνει μόνο λίγες ώρες πριν από την έναρξη της 85ης απονομής

Το αγαλματάκι φέτος μάλλον θα μείνει «σπίτι»
Η αγωνία αυξάνεται για τα αποτελέσματα των διασημότερων κινηματογραφικών βραβείων στον πλανήτη καθώς έχουν απομείνει μόνο λίγες ώρες πριν από την έναρξη της 85ης απονομής.

Οι προηγούμενες δύο χρονιές ήταν ένα «δώρο» στην Ευρώπη, καθώς οι ταινίες που έλαβαν το Όσκαρ, ήταν το Γαλλικό The Artist το 2012, και το Βρετανικό «The King’s Speech» to 2011. Φέτος το Όσκαρ φαίνεται ότι θα επιστρέψει «σπίτι» του –εκτός και αν το αγαλματίδιο το πάρει το γαλλικό Amour. Οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο όμως είναι μικρές. Και αυτό γιατί το «καθαρόαιμο» Χόλιγουντ φαίνεται πως φέτος διεκδικεί γερά το χρυσό αγαλματάκι. Και μάλιστα το παλιό, καλό, αισιόδοξο Χόλιγουντ. Και φαίνεται από τις επιλογές των υποψήφιων ταινιών.

Ταινίες όπως το Silver Linings Playbook (Οδηγός Αισιοδοξίας) τίτλος που δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ανήκει σε ταινία που περιγράφει ψυχική ασθένεια, δίνει τον τόνο για αυτά τα Όσκαρ.

Κλείσιμο
Ο «αμερικανικός τρόπος να θριαμβεύσεις στο εξωτερικό» που περιγράφουν (η καθεμία με τον δικό της τρόπο) Argo και Zero Dark Thirty, επαναφέρει την κλασσική συνταγή, «Αμερικάνοι καλοί / Άραβες κακοί» που δουλεύει τόσο καλά εδώ και χρόνια. Το Django Unchained και το Beasts of the Southern Wild μιλούν για μια άλλη Αμερική, με θριαμβευτικά μηνύματα για τις μειονότητες, που έχουν υποφέρει πολύ στις Η.Π.Α. Και το ίδιο τέλος και με το Lincoln.

Τι να πει κανείς για την ιστορία του Προέδρου που είναι η επιτομή της Αμερικανικής ιδέας. Και φυσικά μην ξεχνάμε το στοιχείο της βίας, που βρίσκεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στις περισσότερες υποψήφιες ταινίες, άλλωστε όπως λένε οι Αμερικάνοι «η βία αποτελεί μια αποτελεσματική λύση για κάθε ανθρώπινο πρόβλημα». Το «Django Ο Τιμωρός» την έχει διάχυτη. Το Zaro Dark Thirty την δικαιολογεί καθώς ο «εχθρός» αξίζει ότι και να πάθει. Το γεγονός ότι γυναίκες δίνουν τις εντολές το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό. Το «Argo» την φορτώνει στους Ιρανούς.

«Viva l’America» λοιπόν για αυτά τα Όσκαρ. Τι λένε όμως οι πιθανότητες;
Τις μεγαλύτερες πιθανότητες για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας σύμφωνα με τα πρακτορεία στοιχημάτων παγκοσμίως την έχει το Argo και ακολουθεί με ελάχιστη διαφορά το Λίνκολν.

Το Λίνκολν όμως με τον Σπίλμπεργκ σκηνοθέτη έχει τα ηνία στα προγνωστικά για το Όσκαρ σκηνοθεσίας και ακολουθεί ο Ανγκ Λι με την ζωή του Πι.
Παραδόξως τα μεγαλύτερα ποσοστά για Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου τα έχει ο Hugh Jackman για τον ρόλο του στους Άθλιους και ακολουθούν οι άλλοι υποψήφιοι με περίπου ίδια ποσοστά.

Στις γυναίκες, η Εμανουέλ Ριβά του Αμούρ, κυριαρχεί με ελάχιστη διαφορά από την Τζένιφερ Λόρενς και ακολουθεί η Τζέσικα Τσαστέιν.
Στον 2ο ανδρικό, ξεχωρίζει ο Τόμι Λι Τζόουνς και ακολουθούν ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο και ο Φιλιπ Σέυμορ Χοφμαν και στον 2ο γυναικείο ρόλο η Σάλι Φιλντ με την Ελεν Χάντ έχουν τις ίδιες πιθανότητες να κερδίσουν.

Σύμφωνα με κριτικούς έγκυρων περιοδικών για τον κινηματογράφο αλλά και μεγάλων εφημερίδων, η πιο ενδιαφέρουσα ταινία είναι το Argo. Καθώς ο Μπεν Άφλεκ «στερήθηκε»την υποψηφιότητα του σκηνοθέτη, οι πιθανότητες η ταινία να πάρει το Όσκαρ είναι μεγαλύτερες, καθώς έχει ήδη κερδίσει την αναγνώριση των συναδέλφων του παγκοσμίως, με βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας σε Bafta και Χρυσές Σφαίρες. Ίσως και αυτό να ήταν ένα μήνυμα στην επιτροπή των Όσκαρ ότι κακώς δεν του έδωσαν υποψηφιότητα για Καλύτερος Σκηνοθέτης.

Θα θέλαμε να δούμε το Argo να κερδίζει, αν μη τι άλλο γιατί είναι μια πολύ καλοφτιαγμένη ταινία, αλλά ο πατριωτισμός των Αμερικανών ίσως υπερισχύσει και το δώσουν στο Λίνκολν.

Στους άνδρες για 1ο ανδρικό ρόλο εμείς ποντάρουμε στον Ντάνιελ Ντέι Λιούις απλά γιατί είναι ο Αβραάμ Λίνκολν. Στον δεύτερο ανδρικό θα θέλαμε να δούμε τον εκπληκτικό Γερμανό Κρίστοφερ Γουόλτς από το Django να κερδίζει.

Η «περασμένη» ηλικία της Εμανουέλ Ριβά ίσως τελικά εδώ να είναι ατού και η γλυκιά Γαλλιδούλα γιαγιά κερδίσει το πρώτο της Όσκαρ. Στον δεύτερο γυναικείο ρόλο θεωρούμε ότι η Τζάκι Γούιβερ έλαμψε ως σύζυγος του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, αλλά μας άρεσε εξίσου και η Ελεν Χαντ στο Μαθήματα Ενηλικίωσης.
Όσο για σκηνοθέτες; Αφού ο Άφλεκ είναι έξω από τον χορό, το Χόλιγουντ μάλλον χρωστάει στον Σπίλμπεργκ ένα ακόμα Όσκαρ. Εκτός κι αν η Γαλλία ξανασαρώσει με το Αμούρ του Χάνεκε.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης