Δεκατρείς δράσεις σε εννέα αθηναϊκά τοπόσημα παρουσιάζει το 5o Onassis Fast Forward Festival

onassis5

Κεντρικοί σταθμοί στον φετινό προγραμματισμό είναι το Πεδίον του Άρεως και το Μουσείο της Ακρόπολης

Την έκπληξη μέσα σε μία πόλη που νομίζουμε ότι ξέρουμε, μας καλεί να ανακαλύψουμε το «5ο Onassis Fast Forward Festival» (FFF) το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 2 έως τις 16 Μαΐου παρουσιάζοντας δεκατρείς δράσεις σε εννέα αθηναϊκά τοπόσημα. Από το Μουσείο της Ακρόπολης έως το Εθνικό Θέατρο, από τη Διπλάρειο Σχολή έως την Ίριδα, από το Αναγνωστήριο του Βαλλιάνειου κτιρίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος έως μία παλιά κατοικία στη Δεριγνύ και από το Παλαιό Χημείο της Νομικής Σχολής έως το Πεδίον του 'Αρεως και τους χώρους της Στέγης, το 5ο FFF μέσα από αναθέσεις, διεθνείς συμπαραγωγές, παγκόσμιες πρεμιέρες και επιτόπιες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις, ανιχνεύει τις ρωγμές του χρόνου στα όρια του μύθου και της μαρτυρίας, της εμπειρίας και της φαντασίας.

«Το Fast Forward Festival αποτελεί τη σημαία της Στέγης και συμπυκνώνει το πως βλέπει το Ίδρυμα Ωνάση την πόλη της Αθήνας, η οποία βρίσκεται στον πυρήνα της ύπαρξης του» τόνισε η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτη Παναγιωτάκου στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Πεδίον του 'Αρεως για την παρουσίαση του φετινού προγράμματος. «Επιστρέφουμε στο αθηναϊκό κέντρο γιατί μας αρέσει να εστιάζουμε στις δύσκολες γειτονιές όχι για να κάνουμε αφ' υψηλού παρατήρηση στο πώς βιώνει την σκληρή καθημερινότητα ο κάτοικος μιας, λιγότερο προνομιούχας, περιοχής αλλά για να πάψουμε να βρισκόμαστε σε άρνηση ως προς το τι συμβαίνει γύρω μας, τι συμβαίνει μέσα μας. Σαφώς και η Αθήνα είναι μια πόλη ανήσυχη, με σοβαρά ζητήματα καθώς δεν διαθέτει ολοκληρωμένο αφήγημα, αλλά την ίδια ώρα δίνει περιθώρια για τη δημιουργία πολλών αφηγήσεων και αναζητήσεων κάτι που δεν συμβαίνει στις "πόλεις - θεματικά πάρκα"».

Σύμφωνα με την κ. Παναγιωτάκου, το 5ο FFF είναι ένα φεστιβάλ τοπικό, γι' αυτό και παγκόσμιο, εντοπισμένο και οικουμενικό. «Ένα φεστιβάλ που θέλει να συνομιλήσει όχι μόνο με τον χώρο, αλλά κυρίως με την κατάσταση, συμπυκνώνοντας τον χρόνο και τον τόπο, βασισμένο στα ίδια τα υλικά της πόλης, που δεν είναι άλλα από τα διανύσματα της ζωής των ανθρώπων της».

H καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ, Κάτια Αρφαρά ανέφερε πως «σε μια χρονική περίοδο πολιτιστικού ιμπεριαλισμού και νεοαποικιακής ρητορικής, το 5ο FFF διερευνά το πεδίο μιας διευρυμένης αρχαιολογίας, που αμφισβητεί επιστημονικές βεβαιότητες και ιστορικές γραμμικότητες». «Μέσα από επιτόπια και αρχειακή έρευνα, επιστημονική μεθοδολογία, επαναδράσεις και επανοικειοποιήσεις του αρχαίου και πρόσφατου παρελθόντος της Αθήνας, οι καλλιτέχνες του φεστιβάλ αρθρώνουν έναν κριτικό στοχασμό πάνω στα μνημεία, τα τέχνεργα και τα κατάλοιπα. Με την εκταφή λανθανουσών αφηγήσεων, το φετινό φεστιβάλ μεταμορφώνεται σε παλίμψηστο, αποκαλύπτοντας τις χρονικές και χωρικές διαστάσεις των υλικών τεκμηρίων και τις πολλαπλές "αλήθειες" τους» πρόσθεσε.

Με ένα δεκαπενθήμερο πρόγραμμα εγκαταστάσεων, περφόρμανς, εκθέσεων, προβολών, εργαστηρίων και δημόσιων διαλόγων, καλλιτέχνες και ερευνητές από την Ευρώπη, την Ασία, τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική διερευνούν τον καθοριστικό ρόλο της αρχαιολογίας στην κατασκευή των εθνικών αφηγήσεων και της συλλογικής μνήμης, αλλά και τη διαλεκτική σχέση της με την πολιτιστική κληρονομιά.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

xroma_mouseio

Η συλλεκτική σειρά «Τα αριστουργήματα της Τέχνης - Μουσεία του Κόσμου» με τα μεγαλύτερα μουσεία: Λούβρο (Παρίσι), Βρετανικό Μουσείο (Λονδίνο), Ουφίτσι (Φλωρεντία), Ερμιτάζ (Αγία Πετρούπολη), Μουσεία του Βατικανού (Ρώμη), Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Αθήνα) είναι από αυτή την Κυριακή στο ΘΕΜΑ.

2
class_arthro_2

“Μasterclass”. Το θεατρικό έργο του αμερικανού συγγραφέα Terrence McNally, βασισμένο στο περίφημο σεμινάριο όπου δίδαξε η Μαρία Κάλλας στη Μουσική Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του '70 ( 71/72) ανεβαίνει στο νέο "Μικρό Χορν" (πρώην Αμιράλ) από τις 7 Νοεμβρίου. Στο ρόλο της Μαρίας Κάλλας θα απολαύσουμε τη Μαρία Ναυπλιώτου σε σκηνοθεσία του Οδυσέα Παπασπηλιόπουλου, ενώ το κείμενο μεταφράστηκε από τον Στρατή Πασχάλη.

unnamed

Η ζωγραφική της, αποτελεί μια διαφορετική ανάγνωση, αυτού του καταναλωτικού τρόπου ζωής, που αναπαράγει ευκαιριακά πρότυπα, ενώ συχνά με περιπαικτική διάθεση ξορκίζει μέσα από τα έργα της, τις αντινομίες και την απουσία του νοήματος, μέσα σε αυτό το εξεζητημένο σκηνικό

dafnis

Στην έκθεση παρουσιάζονται μερικές από τις πιο γνωστές εικονογραφήσεις του, όπως τα Ποιήματα του Κ. Π. Καβάφη, η «Οδύσεια» του Καζαντζάκη, η Ινδία, καθώς και για τη Λυσιστράτη, το λεύκωμα «Λυρικά», καθώς και τα σχέδια για το βουκολικό μυθιστόρημα «Δάφνης και Χλόη»