Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
«The Newspaper Show» από την γκαλερί The Breeder
«The Newspaper Show» από την γκαλερί The Breeder
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση χρησιμοποιούν την εφημερίδα είτε ως καμβά και πρώτη ύλη, είτε ως θεματική – εννοιολογική βάση για την δουλειά που παρουσιάζουν
Η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει την ομαδική έκθεση «The Newspaper Show» με έργα Eλλήνων και ξένων καλλιτεχνών που έχουν ως κύριο άξονα την εφημερίδα. Σε αντίθεση με τον ψηφιακό κόσμο και την οικονομική κρίση που απειλούν τον έντυπο τύπο με εξαφάνιση, οι καλλιτέχνες με την χρήση της εφημερίδας φροντίζουν με τον δικό τους ιδιότυπο τρόπο για την διαιώνιση του μέσου.
Οι εφημερίδες πρωτοεμφανίστηκαν σε έργα καλλιτεχνών με τον συνθετικό κυβισμό του Πάμπλο Πικάσο, του Μπρακ και του Χουάν Γκρις το 1912. Έναν αιώνα πριν η ιδέα της χρήσης ενός εφήμερου υλικού για την δημιουργία ενός έργου τέχνης διαχρονικής αξίας ήταν ριζοσπαστική.
Πενήντα χρόνια αργότερα οι καλλιτέχνες της Ποπ και της Άρτε Πόβερα συνέχισαν να χρησιμοποιούν την εφημερίδα ως μέσο έκφρασης στα έργα τους, έχοντας μεν διαφορετικούς σκοπούς αλλά επιτυγχάνοντας το ίδιο ριζοσπαστικό αποτέλεσμα. Παρόλο λοιπόν που ο λόγος, το πλαίσιο και η χρήση της εφημερίδας μπορεί να αλλάζει μέσα στα χρόνια, η ίδια δεν έχει χάσει την γοητεία της ως μέσο.
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση χρησιμοποιούν την εφημερίδα είτε ως καμβά και πρώτη ύλη, είτε ως θεματική – εννοιολογική βάση για την δουλειά που παρουσιάζουν.
Οι εφημερίδες πρωτοεμφανίστηκαν σε έργα καλλιτεχνών με τον συνθετικό κυβισμό του Πάμπλο Πικάσο, του Μπρακ και του Χουάν Γκρις το 1912. Έναν αιώνα πριν η ιδέα της χρήσης ενός εφήμερου υλικού για την δημιουργία ενός έργου τέχνης διαχρονικής αξίας ήταν ριζοσπαστική.
Πενήντα χρόνια αργότερα οι καλλιτέχνες της Ποπ και της Άρτε Πόβερα συνέχισαν να χρησιμοποιούν την εφημερίδα ως μέσο έκφρασης στα έργα τους, έχοντας μεν διαφορετικούς σκοπούς αλλά επιτυγχάνοντας το ίδιο ριζοσπαστικό αποτέλεσμα. Παρόλο λοιπόν που ο λόγος, το πλαίσιο και η χρήση της εφημερίδας μπορεί να αλλάζει μέσα στα χρόνια, η ίδια δεν έχει χάσει την γοητεία της ως μέσο.
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση χρησιμοποιούν την εφημερίδα είτε ως καμβά και πρώτη ύλη, είτε ως θεματική – εννοιολογική βάση για την δουλειά που παρουσιάζουν.
Ο Σωκράτης Σωκράτους ντύνει τους τοίχους της γκαλερί με σελίδες από Κυπριακές εφημερίδες από το 1960-1974 που έχει περισυλλέξει από ένα στρατιωτικό φυλάκιο στην πράσινη γραμμή της Λευκωσίας. Η Χούντα, το Πραξικόπημα στην Κύπρο, το Βιετνάμ, ο άνθρωπος στο φεγγάρι, η Ρωσία, η Μέση Ανατολή και η Κούβα πρωταγωνιστούν στα πρωτοσέλιδα τους μαζί με άλλες ειδήσεις που δεν απέχουν ιδιαίτερα από την σημερινή επικαιρότητα.
Παράλληλα παρουσιάζει ένα έργο του – εικαστική επέμβαση πάνω σε εφημερίδα που όμως βρίσκεται σε κυκλοφορία. Έτσι μέρος της έκθεσης αποτελεί το φύλο της Κυπριακής Εφημερίδας «Φιλελεύθερος» που την μέρα των εγκαινίων, μεταμορφώνει το εξώφυλλο της σε καμβά και θα φέρει ένα έργο τέχνης με την συνυπογραφή του εκδότη της εφημερίδας Νίκου Παττίχη.
Τεύχη της εφημερίδας θα διατίθενται στην έκθεση αλλά θα κυκλοφορούν ευρέως και στα περίπτερα. Ο Lucas Lenglet μας δείχνει αυτό «που δεν ξέρουν οι Έλληνες» με το κολάζ του πάνω σε καμβά από δημοσιεύματα του Ολλανδικού τύπου για την Ελληνική κρίση. Ο Δημήτρης Αντωνίτσης παρουσιάζει την σειρά έργων του «Ταπί και Ψύχραιμοι», που είναι επανατυπώσεις από αυτούσια φωτορομάντζα της δεκαετίας του 70, που παρουσιάζουν μία πτωχευμένη Ελλάδα που όμως διοικείται από Βαυαρούς – ένα σχήμα που επανέρχεται με το ΔΝΤ στις μέρες μας.
Ο Ηλίας Καφούρος εξετάζει την εφημερίδα ως ενα φορτισμένο σύμβολο του οποίου τα δομικά στοιχεία είναι ο χρόνος και η καταγραφή μέσω της γλώσσας και της εικόνας. Τον ενδιαφέρουν οι ψυχολογικές προεκτάσεις των λειτουργιών του, η οικειότητα της αισθητικής του καθώς και το οτι αποτελεί μια αρχετυπική κάτοψη της ψυχολογικής αντίληψης του δυτικού ανθρώπου, της σχέση του με το χρόνο και το χώρο. Ο κινέζος καλλιτέχνης Tao Xue κάνει γλυπτά από εφημερίδα την οποία και πλέκει σε σχοινιά, συνδυάζοντας την παραδοσιακή τεχνική πλέξης καλαθιών με το σύγχρονο design.
H αντικατάσταση του καμβά από εφημερίδες είναι βασικό στοιχείο της δουλειάς του Gabriel Vormstein, στα έργα του οποίου συναντάμε κλασσικές γυναικείες φιγούρες, τις οποίες ο καλλιτέχνης εμπνέεται από τα μοντέλα του Egon Schiele. Ο Αλέξανδρος Βασμουλάκης, ο Πάρις Κούτσικος και ο b. μεταφέρουν τον προσωπικό τους κόσμο από τους τοίχους της Αθήνας που τους έχουμε γνωρίσει σε εφημερίδες.
Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς σχεδιάζει την διάσημη ηρωίδα του κυρία Τεπενδρή σε έντυπες διαφημίσεις χαρίζοντας της πρωταγωνιστικό ρόλο που της αξίζει. Η Δάφνη Μπαρμπαγεωργοπούλου επιλέγει ένα ύφασμα με τυπωμένο το μοτίβο μιας εφημερίδας, πάνω στο οποίο καταγράφει τα ίχνη της δημιουργίας ενός δικού της μοτίβου.
Ο Απόστολος Γεωργίου απεικονίζει στο ζωγραφικό του έργου την εφημερίδα ως συνένοχο στην παραίτηση του αναγνώστη της, αφού ο πρωταγωνιστής στο έργο του έχει καλύψει το πρόσωπό του με αυτή. Η Σοφία Τούμπουρα δένει στα γλυπτά της εφημερίδες με χρωματιστά πλέξιγκλας και κερί με εντελώς αναπάντεχα αποτελέσματα.
Η Μαργαρίτα Μυρογιάννη παρουσιάζει ένα φωτογραφικό τρίπτυχο ενώ ο Tjorg Douglas Beer δημιουργεί κολάζ με τις φωτογραφίες επώνυμων, πολιτικών, ηθοποιών, τραγουδιστών αλλά και εγκληματιών που έχει κόψει από εφημερίδες και περιοδικά.
Δημήτρης Αντωνίτσης, Αλέξανδρος Βασμουλάκης, b., Tjorg Douglas Beer, Απόστολος Γεωργίου, Κωνσταντίνος Κακανιάς, Ηλίας Καφούρος, Πάρις Κούτσικος, Lucas Lenglet, Δάφνη Μπαρμπαγεωργοπούλου, Μαργαρίτα Μυρογιάννη, Σωκράτης Σωκράτους, Σοφία Τούμπουρα, Gabriel Vormstein, Tao Xue
Εγκαίνια: Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012, 8-10μμ
Διάρκεια: 16 Φεβρουαρίου 2012 – 10 Μαρτίου 2012
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη με Σάββατο 12 - 6 μ.μ.
Παράλληλα παρουσιάζει ένα έργο του – εικαστική επέμβαση πάνω σε εφημερίδα που όμως βρίσκεται σε κυκλοφορία. Έτσι μέρος της έκθεσης αποτελεί το φύλο της Κυπριακής Εφημερίδας «Φιλελεύθερος» που την μέρα των εγκαινίων, μεταμορφώνει το εξώφυλλο της σε καμβά και θα φέρει ένα έργο τέχνης με την συνυπογραφή του εκδότη της εφημερίδας Νίκου Παττίχη.
Τεύχη της εφημερίδας θα διατίθενται στην έκθεση αλλά θα κυκλοφορούν ευρέως και στα περίπτερα. Ο Lucas Lenglet μας δείχνει αυτό «που δεν ξέρουν οι Έλληνες» με το κολάζ του πάνω σε καμβά από δημοσιεύματα του Ολλανδικού τύπου για την Ελληνική κρίση. Ο Δημήτρης Αντωνίτσης παρουσιάζει την σειρά έργων του «Ταπί και Ψύχραιμοι», που είναι επανατυπώσεις από αυτούσια φωτορομάντζα της δεκαετίας του 70, που παρουσιάζουν μία πτωχευμένη Ελλάδα που όμως διοικείται από Βαυαρούς – ένα σχήμα που επανέρχεται με το ΔΝΤ στις μέρες μας.
Ο Ηλίας Καφούρος εξετάζει την εφημερίδα ως ενα φορτισμένο σύμβολο του οποίου τα δομικά στοιχεία είναι ο χρόνος και η καταγραφή μέσω της γλώσσας και της εικόνας. Τον ενδιαφέρουν οι ψυχολογικές προεκτάσεις των λειτουργιών του, η οικειότητα της αισθητικής του καθώς και το οτι αποτελεί μια αρχετυπική κάτοψη της ψυχολογικής αντίληψης του δυτικού ανθρώπου, της σχέση του με το χρόνο και το χώρο. Ο κινέζος καλλιτέχνης Tao Xue κάνει γλυπτά από εφημερίδα την οποία και πλέκει σε σχοινιά, συνδυάζοντας την παραδοσιακή τεχνική πλέξης καλαθιών με το σύγχρονο design.
H αντικατάσταση του καμβά από εφημερίδες είναι βασικό στοιχείο της δουλειάς του Gabriel Vormstein, στα έργα του οποίου συναντάμε κλασσικές γυναικείες φιγούρες, τις οποίες ο καλλιτέχνης εμπνέεται από τα μοντέλα του Egon Schiele. Ο Αλέξανδρος Βασμουλάκης, ο Πάρις Κούτσικος και ο b. μεταφέρουν τον προσωπικό τους κόσμο από τους τοίχους της Αθήνας που τους έχουμε γνωρίσει σε εφημερίδες.
Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς σχεδιάζει την διάσημη ηρωίδα του κυρία Τεπενδρή σε έντυπες διαφημίσεις χαρίζοντας της πρωταγωνιστικό ρόλο που της αξίζει. Η Δάφνη Μπαρμπαγεωργοπούλου επιλέγει ένα ύφασμα με τυπωμένο το μοτίβο μιας εφημερίδας, πάνω στο οποίο καταγράφει τα ίχνη της δημιουργίας ενός δικού της μοτίβου.
Ο Απόστολος Γεωργίου απεικονίζει στο ζωγραφικό του έργου την εφημερίδα ως συνένοχο στην παραίτηση του αναγνώστη της, αφού ο πρωταγωνιστής στο έργο του έχει καλύψει το πρόσωπό του με αυτή. Η Σοφία Τούμπουρα δένει στα γλυπτά της εφημερίδες με χρωματιστά πλέξιγκλας και κερί με εντελώς αναπάντεχα αποτελέσματα.
Η Μαργαρίτα Μυρογιάννη παρουσιάζει ένα φωτογραφικό τρίπτυχο ενώ ο Tjorg Douglas Beer δημιουργεί κολάζ με τις φωτογραφίες επώνυμων, πολιτικών, ηθοποιών, τραγουδιστών αλλά και εγκληματιών που έχει κόψει από εφημερίδες και περιοδικά.
Δημήτρης Αντωνίτσης, Αλέξανδρος Βασμουλάκης, b., Tjorg Douglas Beer, Απόστολος Γεωργίου, Κωνσταντίνος Κακανιάς, Ηλίας Καφούρος, Πάρις Κούτσικος, Lucas Lenglet, Δάφνη Μπαρμπαγεωργοπούλου, Μαργαρίτα Μυρογιάννη, Σωκράτης Σωκράτους, Σοφία Τούμπουρα, Gabriel Vormstein, Tao Xue
Εγκαίνια: Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012, 8-10μμ
Διάρκεια: 16 Φεβρουαρίου 2012 – 10 Μαρτίου 2012
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη με Σάββατο 12 - 6 μ.μ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα