Η ατζέντα της εβδομάδας: «Γιορτή» πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη, παραστάσεις για όλα τα γούστα στην Αθήνα

thumbnail_photo_2

Calendar υπερπαραγωγή

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος συμμετέχει με παραστάσεις, δράσεις, ποιητικά αναλόγια και εργαστήρια στο μεγαλύτερο φεστιβάλ πολιτισμού για νέους. Ψυχεδέλεια: μόνο έτσι μπορεί να περιγραφεί αυτό το «φεστιβάλ-μέσα-στο-φεστιβάλ» που έρχεται από την Ισλανδία και καταλαμβάνει απ’ άκρη σ’ άκρη τη Στέγη. Η θεατρική σειρά Το βιβλίο του εαυτού μου επιστρέφει με ένα καινούριο επεισόδιο/κεφάλαιο, το Κεφάλαιο 1 – Παράδεισος στις 10 Μαΐου 2018 στο Bios. Μια συνάντηση του Λυσία με τον Ντεγκά. Ο λόγος Υπέρ του αδυνάτου στο στόμα της Μικρής χορεύτριας δεκατεσσάρων ετών. Tο έργο που ξεχώρισε και τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου 2016 από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, «Ένας στρατιώτης που τον έλεγαν Λαβ» του Ιάσονα Σίγμα στο Εθνικό Θεάτρο. Η ιστορία ενός παρανοϊκού βασιλιά που οδήγησε την οικογένεια του στην καταστροφή.

#SKG Bridges – Uprising Art & Culture Festival

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ πολιτισμού για νέους έρχεται στη Θεσσαλονίκη με άρωμα… ευρωπαϊκού Νότου! Μουσική, σινεμά, θέατρο, φωτογραφία και performance δίνουν ραντεβού στο #SKG Bridges Uprising Arts & Culture Festival, που διοργανώνεται με πρωτοβουλία του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού. Στο πλαίσιο της ανάγκης των νέων ανθρώπων για δημιουργία και έκφραση, πραγματοποιείται μια πλούσια σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων και γεγονότων στον δημόσιο χώρο της Θεσσαλονίκης, όπου οι τέχνες συναντιούνται μεταξύ τους. Στόχος είναι η σύμπραξη φορέων, δημιουργικών ομάδων και πρωτοβουλιών της πόλης και η συμμετοχή καλλιτεχνών από χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, που θέλουν να δημιουργήσουν, να ακυρώσουν τα σύνορα, να συναντηθούν και να παράγουν νέες συνθέσεις. Το #SKG Bridges Festival υλοποιείται με τη σύμπραξη όλων των κρατικών πολιτιστικών φορέων της πόλης, καθώς και δημιουργικών ομάδων, ενώ όλες οι δράσεις είναι δωρεάν και ανοιχτές στο κοινό.

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος συμμετέχει με παραστάσεις, δράσεις, ποιητικά αναλόγια και εργαστήρια στο μεγαλύτερο φεστιβάλ πολιτισμού για νέους, το πρώτο «SKG:Bridges-Uprising Art and Culture Festival», που υλοποιείται με τη σύμπραξη όλων των κρατικών πολιτιστικών φορέων της Θεσσαλονίκης καθώς και δημιουργικών ομάδων, και θα πραγματοποιηθεί από τις 9 έως τις 13 Μαΐου 2018.


SKG_BRIDGES_FESTIVAL

Info: https://skgbridgesfestival.com/

Onassis Fast Forward 5 – Athens

Δεν είναι, απλώς, χορός. Δεν είναι, απλώς, μια ενότητα έργων με μεικτά μέσα. Είναι μια εξτραβαγκάντσα. Το Sacrifice στο πλαίσιο του Onassis Fast Forward 5 – Athens, σε διάφορους χώρους της Στέγης στις 5 και 6 Μαΐου, είναι ένα ξέφρενο θέαμα-θυσία στον βωμό της τέχνης, μια γιορτή των αισθήσεων και, ταυτόχρονα, ένα απροσδόκητο «φεστιβάλ-μέσα-στο-φεστιβάλ» που καταλαμβάνει απ’ άκρη σ’ άκρη το κτίριο της Στέγης – από την Κεντρική Σκηνή μέχρι τα φουαγιέ.
Το Sacrifice συνδυάζει χορό, ροκ συναυλία, χάπενινγκ, βίντεο εγκατάσταση και, μαζί, μια παράξενη Αγορά ιδεών αλλά και… προϊόντων. Όλα μαζί στο «εδώ και τώρα», πλέκοντας έναν ηδονικό κοινό ύμνο στη δύναμη της Τέχνης: αυτή είναι η πρωτότυπη σύλληψη της Iceland Dance Company, με τη συμμετοχή διεθνούς κύρους εικαστικών. Πέντε ανατρεπτικοί καλλιτέχνες, πολλά διαφορετικά μέσα και τεχνικές, μια Αγορά, μια παράσταση, που στην πραγματικότητα είναι τρεις, και στο κέντρο η ζωή και ο θάνατος, η φύση, ο χρόνος, η ανάγκη μας για τελετουργία.
Δύο κορυφαίοι Ισλανδοί καλλιτέχνες, η χορεύτρια και χορογράφος Erna Ómarsdóttir, την οποία ο διεθνής Τύπος χαρακτηρίζει «ιδιοφυΐα του χορού», ο μουσικός, συνθέτης και σχεδιαστής φωτισμών Valdimar Jóhannsson (οι δυο τους διευθύνουν καλλιτεχνικά την ομάδα χορού Shalala, καθώς και το φεστιβάλ Sacrifice) και ο εικονοκλάστης Αμερικανός εικαστικός και κινηματογραφιστής Matthew Barney, συνέλαβαν την ιδέα μιας σειράς τελετουργικών έργων, που θα εμπνέονταν από την εναλλαγή ζωής και θανάτου. Στην ομάδα προστέθηκαν δύο εικαστικοί, ο διεθνούς φήμης Ragnar Kjartansson και η Gabríela Friðriksdóttir, και όλοι μαζί με ενθουσιασμό δημιούργησαν αυτή τη συλλογή «ζωντανών» έργων που συναποτελούν το Sacrifice.

Info: SACRIFICE, 5 & 6 Μαΐου | 18:00 – 00:00 | Σε διάφορους χώρους της Στέγης. Σημεία πώλησης εκτός Στέγης: Στα καταστήματα Γερμανός, στα καταστήματα COSMOTE, στο κατάστημα IANOS της οδού Σταδίου (η αγορά εισιτηρίων πραγματοποιείται μόνο με μετρητά). Γραμμή εισιτηρίων: 2109005800 Καθημερινά, 09:00 – 21:00

thumbnail_SACRIFICE_-_No_tomorrow_p



Το Κεφάλαιο 1 – Παράδεισος

Μετά το Κεφάλαιο 7 - Πίστη και το Κεφάλαιο 33 - Αγάπη/Τι είπε η Αντιλόπη (Ιανουάριος 2017, Bios) που ακολούθησαν την ηρωίδα του Βιβλίου στην προσπάθειά της να ξεπεράσει τον θάνατο του εραστή της και στην κάθοδό της στον Κάτω Κόσμο προκειμένου να τον βρει, το Κεφάλαιο 1 - Παράδεισος βρίσκει την ηρωίδα στο δωμάτιο ενός Υπνωτιστή. Με τη βοήθειά του, πραγματοποιεί ένα παράδοξο ταξίδι στον χρόνο και στη μνήμη της: επιστρέφει στη στιγμή όπου ο εραστής της πέθανε όσο αυτή τον περίμενε σε ένα ξενοδοχείο. Όμως η μνήμη και το όνειρο μέσα στο οποίο μπαίνει έχει τους δικούς του νόμους και τους δικούς του κανόνες, τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχο και η έκπληξη που την περιμένει εκεί θα την οδηγήσει τελικά, χωρίς καθόλου να το περιμένει, στον Παράδεισο.

Το Κεφάλαιο 1 - Παράδεισος είναι ένα όνειρο. Είναι μια προσπάθεια ανασύστασης της μνήμης και μια ολοκληρωτική επίθεση ενάντια στην τάξη και τη λογική αυτού που ονομάζουμε «πραγματικότητα». Είναι η επιστροφή της Ε., της ηρωίδας του Βιβλίου, στο παρελθόν, η σύγκρουσή της με αυτό και η προσπάθεια απελευθέρωσής της από αυτό. Είναι η είσοδος σε έναν χώρο και χρόνο απολύτως υποκειμενικό και αινιγματικό, όπου οι νόμοι του πραγματικού κόσμου παύουν να ισχύουν, όπου μια τηλεόραση δίνει συμβουλές στην ηρωίδα και όπου τα φαντάσματα υπάρχουν και τραγουδούν.

Info: Bios.Main. Πειραιώς 84. Διάρκεια παραστάσεων: από Πέμπτη 10 Μαΐου 2018 έως Kυριακή 27 Μαΐου Παραστάσεις: Πέμπτη έως Κυριακή. Ώρα έναρξης: 21.00. Διάρκεια: 90’ Τιμή Εισιτηρίου: 10 ευρώ (ενιαίο)

ΥΠΕΡ ΑΔΥΝΑΤΟΥ

H εταιρεία θεάτρου 1+1=1 επιστρέφει από τις 5 Μαϊου και για 5 μόνο παραστάσεις με τη σκηνική σύνθεση ΥΠΕΡ ΑΔΥΝΑΤΟΥ, βασισμένη στο λόγο Υπέρ του αδυνάτου του Λυσία (403 π.Χ.) και στο γλυπτό Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών του Ντεγκά (1881). Μια συνάντηση του Λυσία με τον Ντεγκά. Ο λόγος Υπέρ του αδυνάτου στο στόμα της Μικρής χορεύτριας δεκατεσσάρων ετών. Ένας ανάπηρος, μπροστά στη Βουλή, κατηγορούμενος, αγωνίζεται για την αξιοπρέπεια που δικαιούται. Μια μαθητευόμενη χορεύτρια εκτίθεται σαν «τέρας» μέσα στο κλουβί, ερήμην της. Είναι μικροί, ταπεινοί, ουσιαστικά ανώνυμοι. Θα κατηγορηθούν για αυθάδεια, αλαζονεία. Αλλά στέκουν στα πόδια τους και «εκτίθενται», από θέση ασθενή, αξιώνοντας προσοχή, σεβασμό, χώρο. Αναγκασμένοι να υπερασπιστούν μόνοι τον εαυτό τους (αυτή βουβά, αυτός με δάνεια ευφράδεια), διεκδικούν μια θέση κάτω από τον ήλιο.

Ο λόγος Υπέρ αδυνάτου του Λυσία γράφτηκε μετά την πτώση των Τριάκοντα Τυράννων (403 π.Χ.) και εκφωνήθηκε στη Βουλή των Αθηναίων, από έναν ανάπηρο και άπορο (αδύνατο) πολίτη, για να υπερασπιστεί το δικαίωμά του στο επίδομα που του παρείχε η πόλη. Το γλυπτό Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών του Ντεγκά εκτέθηκε πρώτη φορά το 1881 στο Salon des Indépendants μέσα σε μια γυάλινη προθήκη, όπως τα «αξιοπερίεργα» των Μουσείων Φυσικής Ιστορίας. Η «ασχήμια» του προκάλεσε σκάνδαλο στο φιλότεχνο κοινό. Το έργο σηματοδότησε βαθιά ρήξη στην ιστορία της γλυπτικής.

Η παράσταση αρθρώνεται σε τρία επίπεδα που τέμνονται, τον ηθοποιό / περφόρμερ, τον «υπόδικο» και το έκθεμα. Κοινό στοιχείο, η εκούσια, η αναγκαστική και η διαμεσολαβημένη έκθεση. Και η διεκδίκηση του ατομικού χώρου. Μια συνάντηση ανάμεσα στον ερμηνευτή, τον ανάπηρο και το κέρινο ομοίωμα που ερευνά τα όρια της τέχνης, της δημοκρατίας και της ανθρώπινης κατάστασης.

Info: Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού, Αμαλίας 4 | Κρατήσεις: 6942 220045 / mail info@katakouzenos.gr. Νέος Κύκλος Παραστάσεων:Σάβ. 5/5, Σάβ. 12/5, Κυρ. 13/5, Σάβ. 19/5
Κυρ. 27/5 Ώρα έναρξης 21.15

uper_adynatou


«Ενας στρατιώτης που τον έλεγαν Λαβ» του Ιάσονα Σίγμα

Προβληματικό στο γάλα…

Σ’ ένα κοντινό μέλλον ένα παιδί, αφού διαγνώστηκε φορέας του «επιθετικού γονιδίου», παραδόθηκε από τους γονείς του στο σκληρό καθεστώς του στρατού προκειμένου να μην γίνει εγκληματίας. Μα όταν η φύση μέσα του εκρήγνυται ο νεαρός στρατιώτης δραπετεύει…
Ένα σύγχρονο έργο που αναδεικνύει έναν παγκόσμιο πολιτικό προβληματισμό και την απελπισμένη ανάγκη του ανθρώπινου είδους να εξεγερθεί ενάντια στην έλλειψη ανθρωπιάς και να ορίσει ξανά σ’ αυτούς τους ακραίους μεταβατικούς καιρούς την αγάπη. Έργο πρωτότυπο, γραμμένο σε μια ιδιότυπη γλώσσα, που ελίσσεται με επιτυχία ανάμεσα σε διαφορετικά λογοτεχνικά είδη και ρεύματα και αναζητά την Κάθαρση με όρους αρχαίας τραγωδίας.

Info: ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ», Αγίου Κωνσταντίνου 22-24 , τηλ. 210.5288170-171, 210.7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας), στο www.n-t.gr και στο tickets.public.gr. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00. Τιμές εισιτηρίων: 15€, 10€ (φοιτητικό),κάτοχοι κάρτας ΟΑΕΔ 5€. Παρασκευή ενιαία τιμή 13€

STRATIOTIS_LOVE


«Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας»

Η πρώτη ιδιωτικοποίηση δημόσιας γης απειλεί το αυθαίρετο εξοχικό του Αντώνη Τάδε και μαζί ολόκληρη την προσωπική του μυθολογία. Κυρίως όμως απειλεί το μέλλον των παιδιών του, τουλάχιστον όπως ο ίδιος το έχει φανταστεί. Αποφασισμένος να παλέψει μέχρις εσχάτων για να σώσει την «επένδυση ζωής» του, ο Αντώνης θα συγκρουστεί όχι μόνο με τους κρατικούς μηχανισμούς αλλά και με τα ίδια του τα παιδιά. Ανίσχυρος απέναντι στο κράτος και το ξένο κεφάλαιο, ο Αντώνης Τάδε θα κηρύξει ανεξάρτητο κράτος τη γη που ο ίδιος έχει καταπατήσει και θα στεφθεί λαϊκός ήρωας για μία ημέρα. Το ζήτημα όμως ήταν πάντα η επόμενη. Αυτή που κάποτε ανήκε στα παιδιά του. Η νέα πολυσχιδής συγγραφέας Αλεξάνδρα Κ*, που εντυπωσίασε με το τελευταίο της μυθιστόρημα “Πώς φιλιούνται οι αχινοί”, παρουσιάζει στην Πειραματική Σκηνή –Ι την παλιά «κακή» γενιά να συγκρούεται -οπλισμένη- με την «κακομαθημένη» καινούρια. Το θυμικό δίκαιο με το αστικό και την τυπική ελληνική οικογένεια με την ίδια της την επιβίωση.

Info: Από 10 Μαΐου στην Πειραματική Σκηνή – Ι του Εθνικού Θεάτρου, σε πρώτη παρουσίαση. Εθνικό Θέατρο - Πειραματική Σκηνή -1 (Σκηνή «Κατίνα Παξινού») - Κτίριο Rex Πανεπιστημίου 48, τηλ. 210-3305074, 210-7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας) και στο www.n-t.gr. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 21:00. Γενική είσοδος: 10€, 6€ για ανέργους

Χειμωνιάτικο Παραμύθι

Ενα από τα λιγότερα γνωστά έργα του Σαίξπηρ, το ''Χειμωνιάτικο Παραμύθι'' παρουσιάζεται αυτήν την άνοιξη στο Από Μηχανής Θέατρο. Πρόκειται για ένα αλλόκοτο παραμύθι....Η ιστορία του ζηλόφθονου βασιλιά Λεόντιου που τα άρρωστα συναισθήματά του για την ωραία σύζυγό του (και πιστή εν τέλει) Ερμιόνη γίνονται η αιτία για 16 χρόνια δυστυχίας και μοναξιάς. Ο Λεόντιος τυφλωμένος από ζήλεια και διψώντας για εκδίκηση θα οδηγήσει την "άπιστη" στη φυλακή, το παιδί του και τους έμπιστους τους στην εξορία βυθίζοντας ταυτόχρονα τον ίδιο στην απόλυτη μοναξιά και απελπισία.

Όμως, όπως η ζωή δίνει και δεύτερες ίσως και τρίτες ευκαιρίες, έτσι και ο Σαίξπηρ δίνει στον άτεγκτο βασιλιά την ευκαιρία να μετανοιώσει, να τον συγχωρέσουν αυτοί που αδίκησε και να αγαπήσει και να αγαπηθεί ξανά.

Όλο το έργο “Χειμωνιάτικο Παραμύθι” , από την αρχή έως και το τέλος του δεν σταματά να υμνεί τον έρωτα, την άδολη αγάπη, την συγχώρεση.Είναι στην πραγματικότητα μια ελεγεία σ΄ένα ρεαλιστικό σύμπαν όπου το Καλό κυριαρχεί και οι άνθρωποι κουρασμένοι από τα δεινά , αλλά σίγουρα σοφότεροι επιστρέφουν στην αθωότητα ξαναβρίσκοντας την αγάπη.
Ρεαλιστικό ή μή στις μέρες μας ; Σήμερα το “Χειμωνιάτικο Παραμύθι” μοιάζει πιο επίκαιρο από κάθε άλλη εποχή....

Info: Από Μηχανής Θέατρο: Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο, Αθήνα. Τηλέφωνο: 210 523 2097. Ημέρες & ώρες παραστάσεων:Παρασκευή :9.00μμ, Σάββατο :6.00 μμ, Κυριακή :9.00 μμ. Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

WINTER_TALE

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ilia1

 Οι αρχαιολόγοι βρήκαν έναν οπτόπλινθο, μια πλίθα από πηλό, ψημένη στο καμίνι, διαστάσεων 22×22×4,5 εκ., η οποία φέρει στην μια όψη το αποτύπωμα του αριστερού πέλματος μικρού παιδιού, ηλικίας ως 6 ετών. Η ηλικία του παιδιού εκτιμήθηκε βάσει του μεγέθους του πέλματος. Οι αρχαιολόγοι χρονολογούν το συγκεκριμένο εύρημα στο 2ο αιώνα μ.Χ.

ipiros-taxi-1

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Αντώνης Τσάβαλος φιλοδοξεί να προσφέρει σε όσους βρεθούν στις 3 Οκτωβρίου στο Ηρώδειο τον καρπό της Ηπειρώτικης γης που είναι μια ωφέλιμη και πλούσια πνευματική τροφή.

opera

Η σκηνοθέτης Lindy Hume επιχειρεί να αναδείξει την πλευρά του εραστή-συμβόλου που ακόμη και στο τέλος του βίου του, αρνείται να δείξει μεταμέλεια και να σεβαστεί τα συναισθήματα της γυναίκας, με αποτέλεσμα να παρασυρθεί στην άβυσσο

9
Acropolis

Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς (EHD): Οι επισκέπτες θα μπορούν να περιηγηθούν στους εκθεσιακούς χώρους της μόνιμης συλλογής, αλλά και να απολαύσουν την περιοδική έκθεση «Από την απαγορευμένη πόλη: αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong», δωρεάν, από τις 5 μ.μ. έως τις 8 μ.μ.