«Μύρτις»: Νέα αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων των ΕΛΤΑ

«Μύρτις»: Νέα αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων των ΕΛΤΑ

Παρουσιάστηκε την Πέμπτη το βράδυ στη Μεγάλη Αίθουσα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με τίτλο «Μύρτις: πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν»

Η Μύρτιδα, το αναπλασμένο πρόσωπο του 11χρονου κοριτσιού που έζησε και πέθανε τον 5ο αι. π. Χ. στην Αθήνα από τον μεγάλο λοιμό της πόλης, έχει ταξιδέψει πολύ. Από την πρώτη της εμφάνιση στο Μουσείο της Ακρόπολης το 2010 ως σήμερα, έχει εμφανιστεί σε ένδεκα μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, έχει μπει στη σχολική ύλη βιβλίων ιστορίας στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία, έχει γίνει «Φίλη των Αναπτυξιακών Στόχων της Χιλιετίας» του ΟΗΕ, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα στους ηγέτες των κρατών το 2010 κατά της παιδικής θνησιμότητας και του πολέμου.

Τώρα η Μύρτιδα θα ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, καθώς το πρόσωπό της στολίζει τη νέα αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων των ΕΛΤΑ, που παρουσιάστηκε την Πέμπτη το βράδυ στη Μεγάλη Αίθουσα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με τίτλο «Μύρτις: πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν». Στην εκδήλωση απηύθυναν προσφώνηση ο αναπληρωτής πρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων του ΕΚΠΑ, καθηγητής Ναπολέοντας Ν. Μαραβέγιας και χαιρετισμούς η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λυδία Κονιόρδου, ο υπεύθυνος Επικοινωνίας για Ελλάδα και Κύπρο στο Περιφερειακό Κέντρο Πληροφόρησης του ΟΗΕ (UNRIC), Δημήτριος Φατούρος, η βουλευτής Α' Αθηνών, τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της ΝΔ, Όλγα Κεφαλογιάννη, καθώς και ο πρέσβης της Νορβηγίας στην Ελλάδα, Jørn Eugene Gjelstad, ενώ ο επίκουρος καθηγητής Οδοντιατρικής του ΕΚΠΑ, Μανώλης I. Παπαγρηγοράκης, εμπνευστής και συντονιστής της επιστημονικής διαδικασίας ανάπλασης του αρχαίου προσώπου, κατά την ομιλία του έδωσε μια είδηση: Τη δημιουργία και ανάπτυξη ενός «Μουσείου Μύρτιδας» με Πινακοθήκη και Βιβλιοθήκη, που θα στεγάζει τη διαδρομή της και τις ερευνητικές ανθρωπολογικές αναζητήσεις από τον κώδικα DNA των αρχαίων Ελλήνων.

«Και ερχόμαστε σήμερα ο πρώτος ελληνικός δημόσιος φορέας, τα ΕΛΤΑ, να ενστερνιστούν, να υιοθετήσουν και να προβάλουν σε ολόκληρο τον κόσμο το έργο Ελλήνων επιστημόνων, δημιουργώντας την πρώτη αναμνηστική σειρά των γραμματοσήμων της Μύρτιδας για το 2018» δήλωσε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του ο κ. Παπαγρηγοράκης, κάνοντας μια αναδρομή των ερευνών, της ανάπλασης και των επιτυχιών της Μύρτιδας, χωρίς να παραλείψει να μιλήσει για την αξία του φιλοτελισμού, αλλά και να ευχαριστήσει όλους τους συντελεστές της έκδοσης, φυσικά και το ΕΚΠΑ για τη φιλοξενία της εκδήλωσης.

«Η απόφαση των ΕΛΤΑ να εκδώσουν αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων αφιερωμένων στη Μύρτιδα, εκ πρώτης είναι μια ακόμα πρωτοβουλία για να αναδείξουμε τη σπουδαιότητα ενός κορυφαίου, ιστορικού και επιστημονικού γεγονότος. Ωστόσο δεν είναι μόνον αυτό. Φωτίζοντας την ιστορία της, φωτίζουμε την ιστορία του κάθε άμοιρου παιδιού, που ανά τους αιώνες πλήρωσε το τίμημα ενός κόσμου σκληρού. Φωτίζουμε την ιστορία κάθε παιδικής απώλειας, που έπληξε και εξακολουθεί να πλήττει την ανθρώπινη συνείδηση. Η καταπολέμηση της παιδικής θνησιμότητας είναι το μεγαλύτερο στοίχημα της επιστήμης. Τα ΕΛΤΑ γίνονται αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια συνεχίζοντας να φωτίζουν τον άνθρωπο» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η Ευφροσύνη Σταυράκη, πρόεδρος του ΔΣ των ΕΛΤΑ, που παρουσίασε την αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων.

«Όλα άρχισαν από μια ανασκαφή το 1995 στον Κεραμεικό όπου ανακαλύφθηκε ένας αρχαίος ομαδικός τάφος. Ο τάφος χρονολογήθηκε περίπου μεταξύ 430 και 426 π.Χ. την εποχή που ξέσπασε ο λοιμός της Αθήνας, η φοβερή επιδημία που σκότωσε τον Περικλή και εξολόθρευσε περίπου το ένα τρίτο των κατοίκων της πόλης. Μέσα σε αυτόν τον τάφο βρέθηκε σκελετικό υλικό από την ταφή περίπου 150 ανθρώπων, ενηλίκων και παιδιών και το κρανίο ενός κοριτσιού περίπου 11 ετών, το οποίο διατηρούσε νεογιλή οδοντοφυΐα συγχρόνως με τη μόνιμη. Ήταν η Μύρτις, που έμελλε να περάσει στην ιστορία ως μια από τις σπουδαιότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις» σημείωσε, μεταξύ άλλων, στην προσφώνησή του ο κ. Μαραβέγιας.

«Το πρόσωπο της Μύρτιδας γίνεται σύμβολο ενός σκοπού, σύμβολο ενάντια στον θάνατο των παιδιών, όχι μόνο από απολύτως προβλέψιμες και θεραπεύσιμες ασθένειες, αλλά και σύμβολο απέναντι στα θύματα πολέμου, αποκλεισμού, που συγκαταλέγονται ανάμεσα στις ανώνυμες παράπλευρες απώλειες. Λοιπόν σήμερα μπορούμε να πούμε ότι δεν είναι ανώνυμα όλα τα θύματα» επισήμανε, μεταξύ άλλων, η κ. Κονιόρδου, που ευχαρίστησε θερμά όσους συνέβαλαν στη σύλληψη και υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας και ευχήθηκε το μήνυμα της Μύρτιδας να ταξιδέψει μέσα στον χώρο και στο χρόνο μακριά από τη λήθη και τη λησμονιά.

«Για έναν ολόκληρο χρόνο τα γραμματόσημα θα ταξιδεύουν στην υφήλιο την εικόνα της ‘Φίλης της Χιλιετίας', της Μύρτιδας, της μικρής κοκκινομάλλας νέας που ήταν θύμα του μεγάλου λοιμού των Αθηνών το 430 π. Χ. κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Μια εξαιρετική πρωτοβουλία που χαιρετίζω και υποστηρίζω με μεγάλη θέρμη και χαρά» είπε, μεταξύ άλλων, η κ. Κεφαλογιάννη.

«Ο καθηγητής I. Παπαγρηγοράκης μας έκανε την τιμή και δέχτηκε την πρόταση των Ηνωμένων Εθνών, η Μύρτιδα να συμβάλει στο έργο του ΟΗΕ για την καταπολέμηση της παιδικής θνησιμότητας, αφού και η ίδια είχε χάσει τη ζωή της από μια αιτία που και σήμερα ευθύνεται για τον θάνατο 600.000 ανθρώπων κάθε χρόνο» επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο κ. Φατούρος για τη «φίλη των στόχων της χιλιετίας», η οποία απηύθυνε έκκληση στους ηγέτες του κόσμου να σταματήσουν οι θάνατοι παιδιών από απολύτως προβλέψιμες και θεραπεύσιμες ασθένειες. Παράλληλα, ο ίδιος ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές της έκδοσης, που μεταφέρει το μήνυμα της Μύρτιδας στα πέρατα της γης.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

fernardo

Γνωστός για το καυστικό χιούμορ του και για τον εκκεντρικό τρόπο που ντυνόταν, ο συγγραφέας του μυθιστορήματος Ειδήσεις από την Αυτοκρατορία (Noticias del Imperio, 1986) αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας για χρόνια

1
secrets_dhistorie_arthro

Η Joséphine de Beauharnais, η Nefertiti, Marie Stuart, η Lucrece Borgia… πρόκειται για γυναίκες που είτε εκτιμιούνταν είτε περιφρονούνταν, είτε αδικήθηκαν είτε ευνοήθηκαν από τη μοίρα, σημάδεψαν την εποχή τους, η καθεμία με την ασυνήθιστη πορεία της.