To «Δωμάτιο» έρχεται στις αθηναϊκές αίθουσες και θα σας συγκλονίσει

To «Δωμάτιο» έρχεται στις αθηναϊκές αίθουσες και θα σας συγκλονίσει

Ένα από τα φαβορί των Όσκαρ -με τέσσερις υποψηφιότητες- έρχεται στις αθηναϊκές αίθουσες

To «Δωμάτιο» έρχεται στις αθηναϊκές αίθουσες και θα σας συγκλονίσει
Μια ιστορία που συγκλόνισε τους αναγνώστες της παγκοσμίως, μεταφέρεται στον κινηματογράφο. 

Ο Τζακ είναι ένα ζωηρό πεντάχρονο αγόρι που ζει με τη Μαμά του. Εκείνη τον φροντίζει, τον προστατεύει, παίζει μαζί του και του διηγείται ιστορίες. Κάθε άλλο παρά φυσιολογική είναι όμως η ζωή τους, καθώς ζουν σε ένα μικρό χώρο χωρίς παράθυρα – το Δωμάτιο. 

Η Μαμά έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο κόσμο μέσα σε αυτά τα δέκα τετραγωνικά για το Τζακ. Όσο η περιέργεια του μικρού αγοριού όμως μεγαλώνει, τόσο πιο εύθραυστη γίνεται εκείνη. Μαζί θα προσπαθήσουν να αποδράσουν για να έρθουν αντιμέτωποι με κάτι ακόμη πιο τρομακτικό: τον αληθινό κόσμο.

Η ιστορία του Δωματίου κατέπληξε κριτικούς κι αναγνώστες, όταν κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα της Ντόναχιου το 2010, κι όχι μόνο έγινε bestseller, αλλά χαρακτηρίστηκε κι άμεσα κλασσικό.  Μία ωδή στην αγάπη μιας μητέρας και του παιδιού της  και το ανθρώπινο σθένος, το μυθιστόρημα διερευνά τους δεσμούς  γονέα και παιδιού, όπως λίγα έχουν κάνει στο παρελθόν. Κανένα μυθιστόρημα επίσης δεν είχε ως κεντρικό αφηγητή ένα πεντάχρονο παιδί, που ο κόσμος που γνωρίζει είναι μονάχα ένα δωμάτιο. Η ατελείωτη αγάπη της μητέρας του, του έχει επιτρέψει να είναι ένα στοργικό παιδί γεμάτο όρεξη κι απορίες για τη ζωή. 
Οι New York Times έγραψαν ότι το βιβλίο «παρουσιάζει ένα μοναδικό τρόπο έκφρασης της αγάπης, ενώ μας δίνει μια νέα οπτική στον κόσμο που ζούμε». 

Κλείσιμο




Ο σεναριογράφος Μάικλ Κάνινγχαμ (Οι Ώρες) είπε: «Το Δωμάτιο είναι σπάνιο φαινόμενο, ένα έργο τέχνης. Δε μπορώ να το συγκρίνω με κανένα άλλο βιβλίο. Μπορώ μόνο να πω ότι είναι πολύ δυνατό, σκοτεινά όμορφο κι επαναστατικό».

Το βιβλίο άρχισε πολύ γρήγορα να συγκεντρώνει βραβεία και διακρίσεις, κι έφτασε μέχρι τους φιναλίστ για το Βραβείο Man Booker.  Πολύ σύντομα μετά την κυκλοφορία του, ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τη μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη.



Η Έμα Ντόναχιου ήταν αναμφισβήτητα η καλύτερη υποψήφια για να μεταφέρει την ατμόσφαιρα της ιστορίας, που δούλεψε με τόση λεπτομέρεια, στην οθόνη. Η Ντόναχιου δεν είχε ξαναγράψει σενάριο για τον κινηματογράφο. Είχε αποφασίσει ήδη όσο έγραφε το μυθιστόρημα, ότι θα ξεκινούσε και το σενάριο για την ταινία.Η ιστορία του Τζακ και της Μαμάς ήρθε απρόσμενα στη Ντόναχιου. Είχε γράψει ήδη αρκετά μυθιστορήματα και βιογραφίες, αλλά τίποτα τόσο δημοφιλές όσο το Δωμάτιο.  Η Ντόναχιου εμπνεύστηκε από την αληθινή ιστορία της Ελίζαμπεθ Φριτζλ- ένα κορίτσι από την Αυστρία, που κρατούνταν φυλακισμένο από τον πατέρα της σε ένα μπουντρούμι για 24 χρόνια. Κατά την αιχμαλωσία της, η Φριτζλ είχε γεννήσει αρκετά παιδιά, μερικά από τα οποία μεγάλωσαν μαζί της στο σφραγισμένο δωμάτιο. 

Η Ντόναχιου δεν ενδιαφερόταν τόσο για τα εγκλήματα που διέπραξε ο πατέρας της Φριτζλ, όσο για τα μεγαλύτερα ερωτήματα που προέκυπταν για την ανθρώπινη φύση και την ανάγκη για επιβίωση : Πώς να ήταν άραγε να είναι μητέρα σε ένα κλειδωμένο δωμάτιο; Πώς μεγαλώνεις ένα παιδί αποκομμένο από την κοινωνία; Τί θα συνέβαινε αν ξαφνικά ζούσες στο μοντέρνο κόσμο μετά από μια ζωή αιχμαλωσίας; 

Για να μη νιώθει το κοινό ασφυκτικά με το χώρο του Δωματίου, η Ντόναχιου το χώρισε σε ζώνες, καθεμία από τις οποίες ήταν τεράστια στα μάτια του Τζακ. «Προσπάθησα πολύ να δημιουργήσω υπο-χώρους όπως ο Κάτω από το Κρεβάτι, η Ντουλάπα και το Μπάνιο. Δεν ήθελα να επικεντρωθώ στον περιορισμό του χώρου, αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ζουν έτσι – όπως οι φυλακισμένοι- που έχουν δημιουργήσει τεράστιους κόσμους στα κεφάλια τους. Το Δωμάτιο προκαλεί τρόμο σ’εμάς, αλλά για το Τζακ είναι το σπίτι του, κι έτσι θα’πρεπε να παρουσιάζεται». 



Η Μπρι Λάρσον μεταμορφώνεται στη Μαμά

Ο ρόλος της γυναίκας που ο Τζακ ξέρει απλά ως Μαμά, εκτείνεται από τη μητρική αγωνία, από το φόβο και τη λύπη στο δέος και την άνευ όρων αγάπη μιας μητέρας για το παιδί της. Η Μπρι Λάρσον εμφανίστηκε ως πολλά υποσχόμενη ηθοποιός το 2014 στο Μικρά Όμορφα Πλάσματα και πρόσφατα έδειξε το εύρος της στο πλάι της Έιμι Σούμερ στο Κατακούτελα (TRAINWRECK). Δεν έχει υποδυθεί ποτέ ξανά όμως κάτι που να θυμίζει έστω το ρόλο της Μαμάς.

Η Λάρσον προσέγγισε τη Μαμά με τρομερή αφοσίωση και δέσμευση – από την αλλαγή της φυσικής της κατάστασης μέχρι την εκτενή ψυχολογική έρευνα για τον τοκετό- στην επιθυμία της να δικαιώσει τη Μαμά, να αποδώσει σωστά τι έχει περάσει στο Δωμάτιο και πως επκεντρώνει κάθε κομμάτι του εαυτού της στο μέλλον του Τζακ. 
Η αίσθηση της απόλυτης μοναξιάς βοήθησε τη Λάρσον να καταλάβει που βρήκε η Μαμά το κουράγιο να πιστέψει στο μέλλον του Τζακ. Για να μάθει περισσότερα για την ψυχολογία και τις επιπτώσεις του τραύματος στη Μαμά, η Λάρσον πέρασε χρόνο με το γιατρό Τζον Μπρίερ, καθηγητή ψυχιατρικής στο USC και ειδικό στα εφηβικά τραύματα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης