Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Διάλεξη του συνθέτη Καρόλ Μπεφά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διάλεξη του συνθέτη Καρόλ Μπεφά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Ερευνητής, στοχαστής και μουσικός με μεγάλο εύρος σπουδών ο 40χρονος Μπεφά έρχεται στην Αθήνα για να δώσει μια διάλεξη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τίτλο «Γιατί να συνθέτουμε ακόμα μουσική;»
«Νομίζω ότι πολλοί συνθέτες σύγχρονης μουσικής, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν την αφήγηση, την ερμηνεία, την αρμονία, θυσιάζουν την εκφραστική δύναμη της μουσικής και πολλές φορές δοκιμάζουν την υπομονή του κοινού. Δεν πρέπει, λοιπόν, να μας κάνει εντύπωση ότι το κοινό δυσκολεύεται να παρακολουθήσει αυτές τις μουσικές», υποστήριζε πρόσφατα σε συνέντευξή του ο πολωνικής καταγωγής συνθέτης, πιανίστας, καθηγητής πανεπιστημίου και κάτοχος της έδρας Καλλιτεχνικής Δημιουργίας στο κορυφαίο College de France του Παρισιού, Καρόλ Μπεφά.
Ερευνητής, στοχαστής και μουσικός με μεγάλο εύρος σπουδών ο 40χρονος Μπεφά έρχεται στην Αθήνα για να δώσει μια διάλεξη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τίτλο «Γιατί να συνθέτουμε ακόμα μουσική;» στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Megaron Plus, την Τρίτη 15 Ιανουαρίου, φιλοξενούμενος της Γαλλικής Πρεσβείας και του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος. Τη διάλεξη θα προλογίσει ο συνθέτης Γιώργος Κουρουπός.
Η σύγχρονη μουσική δεν έχει παρασύρει το μεγάλο κοινό, ακόμα και τους μουσικόφιλους. Παραμένει μακρινός και απρόσιτος τόπος, μια περιοχή αχαρτογράφητη. Φταίει το κοινό ή η σύγχρονη μουσική; Είναι όλες οι μουσικές της ίδιας αξίας, έχει το ηχητικό τους σύμπαν εκφραστική δύναμη για να κερδίσει τους ακροατές τους; Σε αυτά τα ερωτήματα θα επιχειρήσει να απαντήσει ο Μπεφά που γνωρίζει σε βάθος τον τομέα της σύγχρονης μουσικής, εμπνέεται από αυτήν και διαπιστώνει ότι το 80% του κοινού δεν ενδιαφέρεται για το μεγάλο αυτό κεφάλαιο της μουσικής, που ενώ παραμένει δυσπρόσιτο, έχει ταυτόχρονα τροφοδοτήσει τις δημοφιλείς και μαζικές μουσικές του περασμένου αιώνα: τζαζ, μινιμαλισμό, ποπ, φανκ κ.ά.
Γεννημένος το 1973 στο Παρίσι, υιός ενός γλωσσολόγου και μιας μαθηματικού, o Καρόλ Μπεφά έκανε μια μικρή θητεία ως ηθοποιός από τα 8 ως τα 13 του χρόνια, έπαιξε τον Μότσαρτ-παιδί σε τηλεοπτική ταινία, μπήκε στα 14 του στο Παρισινό Ωδείο, στην τάξη της αρμονίας και παράλληλα έκανε γενικές σπουδές: μαθηματικά, ιστορία, φιλοσοφία, οικονομικά, αγγλική φιλολογία, μάστερ φιλοσοφίας από το Κέιμπριτζ, διδακτορικό στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, με θέμα, τις σπουδές για πιάνο του Γκιόργκι Λίγκετι και δίπλωμα για μουσική διδασκαλία στη μουσικολογία του 20ου αιώνα.
Ο Μπεφά αντιλαμβάνεται τις διαδρομές της μουσικής και τις δυνατότητές τους να συναντηθούν. Όταν εμφανίζεται ως πιανίστας, ερμηνεύει έργα ρεπερτορίου με παρεκκλίσεις από τον κανόνα τους και αυτοσχεδιάζει πάνω σε θέματα που προτείνει το κοινό: μια συνάντηση του Μπαχ με τον Σκριάμπιν, ένα σχόλιo για την Blue Note, ένα ταγκό στο ύφος του Ντεμπισύ. Τις δικές του συνθέσεις προτιμάει να τις ακούει από άλλους πιανίστες, «πιο βιρτουόζους από εμένα. Τις ακούω σαν διορθωτής, κρατάω την απόσταση που μου επιτρέπει να κάνω αλλαγές».
Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. Η διάλεξη θα γίνει στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά και θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω του Εθνικού Δικτύου Έρευνας & Τεχνολογίας.».
Ερευνητής, στοχαστής και μουσικός με μεγάλο εύρος σπουδών ο 40χρονος Μπεφά έρχεται στην Αθήνα για να δώσει μια διάλεξη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τίτλο «Γιατί να συνθέτουμε ακόμα μουσική;» στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Megaron Plus, την Τρίτη 15 Ιανουαρίου, φιλοξενούμενος της Γαλλικής Πρεσβείας και του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος. Τη διάλεξη θα προλογίσει ο συνθέτης Γιώργος Κουρουπός.
Η σύγχρονη μουσική δεν έχει παρασύρει το μεγάλο κοινό, ακόμα και τους μουσικόφιλους. Παραμένει μακρινός και απρόσιτος τόπος, μια περιοχή αχαρτογράφητη. Φταίει το κοινό ή η σύγχρονη μουσική; Είναι όλες οι μουσικές της ίδιας αξίας, έχει το ηχητικό τους σύμπαν εκφραστική δύναμη για να κερδίσει τους ακροατές τους; Σε αυτά τα ερωτήματα θα επιχειρήσει να απαντήσει ο Μπεφά που γνωρίζει σε βάθος τον τομέα της σύγχρονης μουσικής, εμπνέεται από αυτήν και διαπιστώνει ότι το 80% του κοινού δεν ενδιαφέρεται για το μεγάλο αυτό κεφάλαιο της μουσικής, που ενώ παραμένει δυσπρόσιτο, έχει ταυτόχρονα τροφοδοτήσει τις δημοφιλείς και μαζικές μουσικές του περασμένου αιώνα: τζαζ, μινιμαλισμό, ποπ, φανκ κ.ά.
Γεννημένος το 1973 στο Παρίσι, υιός ενός γλωσσολόγου και μιας μαθηματικού, o Καρόλ Μπεφά έκανε μια μικρή θητεία ως ηθοποιός από τα 8 ως τα 13 του χρόνια, έπαιξε τον Μότσαρτ-παιδί σε τηλεοπτική ταινία, μπήκε στα 14 του στο Παρισινό Ωδείο, στην τάξη της αρμονίας και παράλληλα έκανε γενικές σπουδές: μαθηματικά, ιστορία, φιλοσοφία, οικονομικά, αγγλική φιλολογία, μάστερ φιλοσοφίας από το Κέιμπριτζ, διδακτορικό στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, με θέμα, τις σπουδές για πιάνο του Γκιόργκι Λίγκετι και δίπλωμα για μουσική διδασκαλία στη μουσικολογία του 20ου αιώνα.
Ο Μπεφά αντιλαμβάνεται τις διαδρομές της μουσικής και τις δυνατότητές τους να συναντηθούν. Όταν εμφανίζεται ως πιανίστας, ερμηνεύει έργα ρεπερτορίου με παρεκκλίσεις από τον κανόνα τους και αυτοσχεδιάζει πάνω σε θέματα που προτείνει το κοινό: μια συνάντηση του Μπαχ με τον Σκριάμπιν, ένα σχόλιo για την Blue Note, ένα ταγκό στο ύφος του Ντεμπισύ. Τις δικές του συνθέσεις προτιμάει να τις ακούει από άλλους πιανίστες, «πιο βιρτουόζους από εμένα. Τις ακούω σαν διορθωτής, κρατάω την απόσταση που μου επιτρέπει να κάνω αλλαγές».
Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. Η διάλεξη θα γίνει στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά και θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω του Εθνικού Δικτύου Έρευνας & Τεχνολογίας.».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα