Στο μεγαλύτερο "μάθημα" της καριέρας του ο Μπαμπινιώτης
Στο μεγαλύτερο "μάθημα" της καριέρας του ο Μπαμπινιώτης
Ίσως να είναι ο πιο δημοφιλής Έλληνας καθηγητής, ενώ είναι σίγουρα το όνομα - έκπληξη του ανασχηματισμού
UPD:
9
ΣΧΟΛΙΑ
Ίσως να είναι ο πιο δημοφιλής Έλληνας καθηγητής, έχει συνδέσει το όνομά του με την σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας και έχει μια σπουδαία καριέρα εντός και εκτός Πανεπιστημίων. Ο λόγος για τον νέο υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη.
Το 1962 πήρε το πτυχίο του από την Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και σίγουρα οι συμφοιτητές του, αλλά ούτε και οι καθηγητές του μπορούσαν να προβλέψουν το μέλλον αυτού του νεαρού. Συνέχισε τις σπουδές του στην Ελλάδα και τη Γερμανία, ενώ σε σχετικά μικρή ηλικία, 35 χρονών, έγινε τακτικός καθηγητής Γλωσσολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 1991 εκλέχθηκε πρόεδρος του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής και το 2000 Πρύτανης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, θέση που κράτησε μέχρι το 2006. Επίσης είναι πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Αρσακείων - Τοσιτσείων Σχολείων, πρόεδρος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού και Πρόεδρος της Γλωσσικής Εταιρείας των Αθηνών. Έχει γράψει 23 συνολικά βιβλία, ανάμεσά τους το «Λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας» και το «Ετυμολογογικό λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας».
Στις 23.25 το protothema.gr μετέδωσε την είδηση του ανασχηματισμού της κυβέρνησης Παπαδήμου. Σχεδόν όλα τα πρόσωπα ήταν αναμενόμενα, εκτός από αυτό του υπουργού Παιδείας. Κανείς δεν περίμενε να ακούσει το όνομα του Γεώργιου Μπαμπινιώτη. Με την πολιτική επί της ουσίας δεν είχε ασχοληθεί έως τώρα, αλλά εκ φύσεως πολιτικό όν, ένα χρόνο πριν, σε συνέντευξή του στο Αχελώος tv, ζητούσε Κυβέρνηση προσωπικοτήτων μέχρι να τελειώσει η κρίση και ότι κυοφορείται μια διαφορετική λύση στην οποία πνευματικοί άνθρωποι ισως κληθούν να παίξουν έναν ρόλο.
"Δε θα πρέπει να είναι οι όροι που ισχύουν σήμερα γιατί τότε δεν έμπαινε κανείς σε αυτό τον χώρο. Να επιστρατεύουν με δημοκρατικούς όρους ανθρώπους με κύρος και με την εμπιστοσύνη των πολιτικών και πολιτών να καθήσουν να βοηθήσουν με την γνώση τους για όσο θα διαρκέσει η κρίση", έλεγε ο καθηγητής στις 4 Απριλίου του 2011.
Χρόνι τώρα έχει ξεκαθαρίσει τις απόψεις του για το πως θα έπρεπε να είναι η Παιδεία στην σύγρονη Ελλάδα, κυρίως μέσω της αρθρογραφίας του σε γνωστή καθημερινή εφημερίδα. Συγκεκριμένα είχε γράψει κάποτε πως "Χρήσιµο είναι να προσδιορίσουµε την έκταση τής ύλης ή τον αριθµό των εξεταζοµένων µαθηµάτων. Χρήσιµο είναι να χρησιµοποιήσουµε τους διαδραστικούς πίνακες και την ψηφιακή τεχνολογία. Χρήσιµο είναι να επαναδιοργανώσουµε τη διοίκηση τής Εκπαίδευσης. Χρήσιµο είναι να εισαγάγουµε τις ερευνητικές εργασίες των µαθητών στο σχολείο. Χρήσιµο είναι να έχουµε µεγάλες σχολικές µονάδες µε όλες τις ειδικότητες των µαθηµάτων. Χρήσιµο είναι να µαθαίνουµε περισσότερες ξένες γλώσσες. Χρήσιµα είναι αδιαµφισβητήτως και πολλά άλλα από αυτά που έγιναν και γίνονται. Αλλά όλα µαζί αυτά και καθένα χωριστά δεν συνιστούν την ουσία τής Παιδείας. ∆εν καλύπτουν τους σκοπούς που πρέπει να επιδιώξει µια βαθύτερη, γνήσια και αποτελεσµατική Παιδεία".
"Η πρόκληση, λοιπόν, που µπορεί να βγει µέσα από τα δεινά τής κρίσης ως πνευµατική κάθαρση είναι µια νέα Παιδεία τής ουσίας από ένα εκπαιδευτικό σύστηµα που θα µάς «ξεβολέψει» αρχικά όλους – δασκάλους, µαθητές, γονείς, πανεπιστήµια, πολιτεία – µε ριζικές αλλαγές οι οποίες θα µετατρέψουν την απόκτηση Παιδείας από αγγαρεία σε απόλαυση, από µια χρηστική αντίληψη τής Παιδείας ως απλής πύλης εισόδου στα πανεπιστήµια (µε καθαγιασµό τής φροντιστηριακής στήριξης) σε µια πηγή αυτογνωσίας, καλλιέργειας και ανθρωπιάς", είχε γράψει ο κ.Μπαμπινιώτης.
UPD:
9
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα