Τσακάλια και καουμπόηδες

Τσακάλια και καουμπόηδες

Δείτε τρέιλερ και διαβάστε κριτική για τις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας...

Τσακάλια και καουμπόηδες
Η τρομοκρατική δράση του μυστήριου Κάρλος και τα παιχνιδάκια της «Πανικούπολης» ξιφομαχούν και ξεχωρίζουν. Για τους old school μουσικόφιλους υπάρχει το «Τσίκο & Ρίτα».

Κινηματογράφοι Αθήνα
Κινηματογράφοι Θεσσαλονίκη

Κλείσιμο


(3) Carlos

Του Ολιβιέ Ασαγιάς. Βιογραφική, Γαλλία / Γερμανία, 2010. 2 ώρες και 45 λεπτά
Καταλαβαίνω γιατί η ταινία του Ολιβιέ Ασαγιάς (τηλεοπτική σειρά αρχικά, προσαρμοσμένη για κινηματογράφους στις τρεις ώρες περίπου) για τη ζωή και τη δράση του τρομοκράτη Κάρλος μπορεί να εντυπωσιάζει. Μια μυστηριώδης φιγούρα που υπερχειλίζει από (σχεδόν δικαιολογημένη) αλαζονεία, ερωτοτροπεί ασύστολα, σπέρνει τη βία δεξιά κι αριστερά, δεν φοβάται να γίνει θύμα της ο ίδιος, γίνεται celebrity, δεν έχει κανένα φίλο αλλά αμέτρητους εχθρούς, κρύβεται όλη του τη ζωή και είναι υπεύθυνος για μερικές από τις πιο γνωστές τρομοκρατικές δράσεις των τελευταίων 60 χρόνων, ε, όπως και να το κάνουμε, φωνάζει από μακριά ότι είναι εγγυημένη κινηματογραφική πρώτη ύλη. Πόσο μάλλον όταν ο -συνήθως αδιάφορος- Ασαγιάς φαίνεται να έχει κάνει τονωτική ένεση δημιουργικής σπίντας, και ελίσσεται με καθαρότητα ανάμεσα σε τοποθεσίες, χαρακτήρες και περίπλοκες σεκάνς, χωρίς όμως να σε φλομώνει στην επίδειξη.




Σε πολύ αρχικό στάδιο βλέπουμε τον Κάρλος (όπως τον υποδύεται με αντίστοιχη φιλοδοξία και θράσος ο Εντγκαρ Ραμίρεζ) να βαυκαλίζεται με την επιτυχία μιας δουλειάς του, και να στέκεται γυμνός μπροστά στον καθρέφτη, κρατώντας με χαρά και περηφάνια, σωστός κόκορας, τα αχαμνά του. Η σκηνή παραξενεύει γιατί μοιάζει σαν παράταιρη σφήνα, αλλά δεν είναι τυχαία. Εκτός του ότι πρέπει να γίνει σαφής η μεγαλομανία και η ερωτική ικανοποίηση που αντλεί ο Κάρλος από τις ιδεολογικές του επιθυμίες (δεν πρόκειται για απλούς στόχους), παρέχεται μια πιο απλή, αλλά ουσιαστική πληροφορία: ένα καλογυμνασμένο, υγιές, γεμάτο πιθανότητες κορμί, το οποίο απαιτεί σαν κακομαθημένο παιδί να το κοιτάξουμε και να το θαυμάσουμε - προτού αυτό φουσκώσει, παχύνει και λιγδιάσει.

Η παρακμή του είναι αναπόδραστη, όπως και της Ιστορίας και της πολιτικής, σε έναν απλοϊκό, αλλά αποτελεσματικό παραλληλισμό. Εκείνο που για μένα είναι περισσότερο τρομαχτικό είναι ότι, πίσω και πέρα από όλες τις ομηρίες, τις δολοπλοκίες, τις δολοφονίες, τις σφαίρες, τα πισωμαχαιρώματα, τις διεφθαρμένες κυβερνήσεις, την ξεπλυμένη πολυτέλεια και τον νοθευμένο ιδεαλισμό, διαφαίνεται ένας σκελετός που αποτελείται από ενήλικα αγοράκια (και πλάι τους μερικά κοριτσάκια) που προσποιούνται διάφορα, αλλά ουσιαστικά παίζουν πόλεμο. Κάτι που, συνειδητά ή όχι αν έγινε από την πλευρά του Ασαγιάς, κουράζει - ενίοτε και ξενερώνει. Θα προτιμήσω το «Δημόσιο κίνδυνο» με τον Βενσάν Κασέλ - μια ανάλογου περιεχομένου, ύφους και μεγέθους ταινία για έναν άντρα με αντίστοιχα φουσκωμένο «εγώ» και περιφρόνηση για τις συνέπειες των πράξεών του, η οποία όμως ήξερε πότε να μην πάρει τον εαυτό της στα σοβαρά.

(2) Ασυμβίβαστη γενιά / Neds

Του Πίτερ Μάλαν. Δραματική, Μ. Βρετανία / Γαλλία / Ιταλία, 2010. 2 ώρες και 4 λεπτά



NEDS by blankytwo

Αγόρι μεγαλώνει στη Γλασκόβη της δεκαετίας του ’70 αριστεύοντας στο σχολείο και υπομένοντας τον καταστροφικό πατέρα του, ώσπου ανακαλύπτει τη γλύκα τού να ανήκεις σε συμμορία, να καπνίζεις, να ρίχνεις ξύλο, να βγαίνεις έξω αντί να διαβάζεις, και να τρομοκρατείς με τη σειρά σου όσους σε τρομοκρατούσαν μέχρι τώρα, και γίνεται πρώτης τάξεως αλητάκι. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Πίτερ Μάλαν δημιουργεί μια σκληρή ταινία ενηλικίωσης που δεν κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της και αναδεικνύει με αυστηρότητα την τραγωδία και την καφρίλα. Κρίμα που είναι τόσο άνιση όμως! Πάνω που αποκτά ένταση, τραβά το χαλί κάτω από τα ίδια της τα πόδια, αδιαφορώντας για τη συνέχεια και τη ροή. Ενώ στηρίζεται στον ρεαλισμό, αμελεί να δικαιολογήσει ή να ακολουθήσει σημαντικές κλωστές της ιστορίας, με αποτέλεσμα να δημιουργεί κενά και να κάνει κοιλιά σε σημεία που κανονικά θα έπρεπε είτε να βάλει τελεία είτε να φορτσάρει ή να κόψει περιττά κομμάτια (κυρίως τα συμβολικά). Παρ’ όλ’ αυτά, εγώ στο τέλος συγκινήθηκα, κι ας ξέρω ότι με τραβούσε από τη μύτη. Τρέχα γύρευε...

(2) Εδώ κι εκεί / Here and there
Του Ντάρκο Λουνγκούλοφ. Κομεντί, Σερβία / ΗΠΑ / Γερμανία, 2009. 1 ώρα και 25 λεπτά




Μικρής εμβέλειας και αποτελεσματικότητας ταινία από τη Σερβία. Ενας Αμερικανός, στα όρια της απελπισίας, δέχεται να ταξιδέψει στο Βελιγράδι για να παντρευτεί την κοπέλα ενός Σέρβου συναδέλφου του, ώστε εκείνη να πάρει την πράσινη κάρτα, κι εκείνος ένα χρηματικό ποσό το οποίο, έστω προσωρινά, θα τον βγάλει από τον βούρκο. Εκεί η συμφωνία κάπως στραβώνει αλλά ο Αμερικανός έχει γνωρίσει εν τω μεταξύ τη μητέρα του Σέρβου, την οποία και σταδιακά ερωτεύεται. Περίπου χαριτωμένη, σχεδόν διδακτική, ενίοτε εκνευριστική απόπειρα διδαχής για τη δύναμη της αγάπης. Με την ευπρόσδεκτη, αλλά αψυχολόγητη συμμετοχή της Σίντι Λόπερ, ό,τι κι αν σας λέει αυτό.

(3) Πανικούπολη! / Panique au village
Των Στεφάν Ομπιέ, Βενσάν Πατάρ. Κινούμενα σχέδια, Βέλγιο / Λουξεμβούργο / Γαλλία, 2009. 1 ώρα και 15 λεπτά




Στην προ-πασχαλινή περίοδο των απανωτών κινηματογραφικών κυκλοφοριών με στόχο τα πιτσιρίκια, των ταινιών κινουμένων σχεδίων δηλαδή, η «Πανικούπολη!» σίγουρα αποτελεί μια διαφορετική πρόταση, αν και δεν είμαι απόλυτα σίγουρη αν απευθύνεται περισσότερο σε ενήλικες τελικά. Φτιαγμένη από τους Ομπιέ και Πατάρ με ανεξάντλητα αποθέματα φαντασίας και σουρεαλισμού, χρησιμοποιώντας πλαστικά κουκλάκια, πλαστελίνες και stop motion animation, η «Πανικούπολη!» μας συστήνει στον κόσμο του αλόγου, του καουμπόη και του Ινδιάνου, ένα σύμπαν στο οποίο μπορείς να ταξιδέψεις στο κέντρο της Γης, να αναπνέεις κανονικά μέσα στη θάλασσα, να συνομιλείς με ζώα, να αντιμετωπίζεις τεράστιους πιγκουίνους και χαιρέκακους επιστήμονες. Η φουλ αυτή εκκεντρικότητα όμως, όσο γνήσια πλάκα και να έχει, γρήγορα ξεπροβάλλει ως αυτοσκοπός κι όχι ως μέσο για την εξέλιξη της ιστορίας - με παράδοξο αποτέλεσμα την... ανία.


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Τσίκο & Ρίτα / Chico & Rita

Των Τόνο Εράντο, Χαβιέρ Μαρισκάλ, Φερνάντο Τρουέμπα. Κινούμενα σχέδια, Ισπανία / Μ. Βρετανία, 2010. 1 ώρα και 34 λεπτά




Μια ερωτική ιστορία σε animation πλαισιωμένη με τη μουσική των Ντίζι Γκιλέσπι, Κόουλ Πόρτερ, Θελόνιους Μονκ κ.ά. για τη σχέση ενός πιανίστα με μια τραγουδίστρια. Εχουμε ακούσει ότι πρόκειται για μια πανέμορφη ταινία.

Scream 4
Του Γουές Κρέιβεν. Τρόμου, ΗΠΑ, 2011. 1 ώρα και 43 λεπτά




Η Νιβ Κάμπελ επιστρέφει στο 4ο μέρος της σειράς τρόμου του Γουές Κρέιβεν για να ξανα-ματα-αντιμετωπίσει τον Ghostface Killer. (Ούτε απέθαντο τέρας σε roll playing game να ήταν!) Μαζί της εμφανίζονται η Κόρτνεϊ Κοξ, ο Ντέιβιντ Αρκέτ, η Εμα Ρόμπερτς και η Χέιντερ Πανετιέρ.

HOP
Του Τιμ Χιλ. Παιδική, ΗΠΑ, 2011. 1 ώρα και 35 λεπτά



Ενα παραμύθι που συνδυάζει ζωντανή δράση με animation για την ιστορία του έφηβου γιου του Πασχαλινού Λαγού, ο οποίος παρατά την οικογένειά του για να πάει στο Χόλιγουντ και να γίνει ντράμερ, όπως ονειρεύεται.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης