Η γεωμετρία μιας εναλλακτικής σκηνής

efklidis

Σκηνοθέτης, ακαδημαϊκός δάσκαλος αλλά και καλλιτεχνικός διευθυντής μιας απαιτητικής θεατρικής σκηνής που πρέπει να βρίσκεται στην πρωτοπορία της πράξης ο 44χρονος Αλέξανδρος Ευκλείδης φαίνεται ότι κερδίζει το στοίχημα με το άνοιγμα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ στο ευρύτερο κοινό και με διαφορετική κάθε φορά θεματολογία…

Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης στα 44 χρόνια του κινείται με άνεση τόσο στις κουίντες όσο και στα φοιτητικά αμφιθέατρα. Όπως και ανάμεσα στα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις της καλλιτεχνικής διεύθυνσης στην απαιτητική Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) αλλά και την ακαδημαϊκή διδασκαλία.

Ο Ευκλείδης όπως διαβάζω στο βιογραφικό του σημείωμα ( αναρτημένο στο site της ΕΛΣ) «διδάσκει στα Τμήματα Θεάτρου του Α.Π.Θ. και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας», στη πόλη που γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε. Πάλι από το βιογραφικό του: «Σπούδασε στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές θεατρολογίας στο Πανεπιστήμιο Paris III-Sorbonne Nouvelle. Εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ.».
efklidis-1

Ο Αλέξανδρος Ευκλείδης με τους σταθερούς συνεργάτες του – Χαράλαμπος Χαράλαμπος Γωγιός και Δημήτρης Δημόπουλος – ανεβάζει φέτος στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ημέρες Μουσικού Θεάτρου 2019» μια «σατυρική φαντασμαγορία». Πρόκειται για την οπερέτα Σατανερί του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. Οι συντελεστές της υποστηρίζουν ότι η Σατανερί, σε μουσική διεύθυνση και αποκατάσταση μουσικού υλικού Χαράλαμπου Γωγιού και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη και Δημήτρη Δημόπουλου, «έρχεται να σκανδαλίσει το κοινό» που θα έχει την ευκαιρία να ανταποκριθεί σε τρείς μόνο παραστάσεις - στις 17, 18 και 19 Μαΐου 2019. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται, «η παράσταση αποκαθιστά για πρώτη φορά την αυθεντική ενορχήστρωση του 1930».

Πάντως, στις «Ημέρες Μουσικού Θεάτρου 2019» της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ φαίνεται η αξία αυτής της σύνθεσης της καλλιτεχνικής δημιουργίας και δράσης με το ακαδημαϊκό background του Αλέξανδρου Ευκλείδη που έχει και το γενικό πρόσταγμα ή αλλιώς, την επιμέλεια του φεστιβάλ της οπερέτας.

Σε ένα απολύτως χρήσιμο ενημερωτικό σημείωμα διαβάζουμε: «Οι Ημέρες Μουσικού Θεάτρου 2019 της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ εστιάζουν το θεματικό τους ενδιαφέρον σε ένα από τα πιο αγαπημένα αλλά και πιο παρεξηγημένα είδη του ελληνικού πολιτιστικού αποθέματος: το ελαφρό μουσικό θέατρο.

Η οπερέτα και η επιθεώρηση υπήρξαν για δεκαετίες ολόκληρες τα παραγωγικότερα είδη σκηνικής δημιουργίας, τα οποία έφεραν στη σκηνή μόνο κατά τα χρόνια του Μεσοπολέμου χίλια περίπου έργα, που ανέβηκαν όχι μόνο στις αθηναϊκές σκηνές, αλλά και στις σημαντικότερες πόλεις του ελληνισμού. Μεταπολεμικά, πέρασαν σταδιακά στην ανυποληψία και το ευρύ τους ρεπερτόριο στη λήθη. Η ανάσυρση των πιο σημαντικών από τα έργα αυτά, που σημάδεψαν την ιστορία των παραστατικών τεχνών στη χώρα μας, είναι ένα χρέος της εποχής μας και εντάσσεται στην αποστολή του μοναδικού λυρικού θεάτρου της χώρας μας, το οποίο έχει τα τελευταία χρόνια αναβιώσει αρκετά από τα έργα του ρεπερτορίου της ελληνικής οπερέτας».

Στις Ημέρες Μουσικού Θεάτρου 2019 θα παρουσιαστούν στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τρία από τα πιο άγνωστα μέχρι σήμερα έργα του ρεπερτορίου, σε νέες, φρέσκες σκηνικές προσεγγίσεις:

- Η «σατυρική φαντασμαγορία» Σατανερί του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, σε μουσική διεύθυνση και αποκατάσταση μουσικού υλικού Χαράλαμπου Γωγιού και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη και Δημήτρη Δημόπουλου, στις 17, 18 και 19 Μαΐου 2019.
- Η αισθηματική οπερέτα Η πρώτη αγάπη του Νίκου Χατζηαποστόλου, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, ενορχήστρωση-διασκευή Μιχάλη Παρασκάκη και σε συμπαραγωγή με την ομάδα μουσικού θεάτρου Ραφή, στις 23, 24, 29 και 30 Μαΐου 2019.
- Η οπερέτα σε τρεις πράξεις Η πριγκίπισσα της Σάσσωνος του Σπυρίδωνος- Φιλίσκου Σαμάρα, σε μουσική διεύθυνση Μιχάλη Παπαπέτρου και σκηνοθεσία Βίκτωρα Αρδίττη, στις 9, 12 και 14 Ιουνίου 2019.

Τέλος, το ιδιαίτερο αυτό φεστιβάλ θα συμπληρωθεί από μια επιστημονική διημερίδα με τίτλο Ελληνική οπερέτα: αναβίωση, συμβίωση, επιβίωση, για την ιστορία της ελληνικής οπερέτας, που θα πραγματοποιηθεί στις 9 και 10 Ιουνίου 2019.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες