Η κυριαρχία του υδάτινου στοιχείου

xrysa-vergi

Η Χρύσα Βέργη επανέρχεται με ατομική έκθεση με νέα έργα μετά από 14 ολόκληρα χρόνια κρατώντας σταθερή γραμμή στην αναζήτηση του φωτός μέσα στην κίνηση των φυλλωμάτων, στη ροή του υδάτινου στοιχείου ή στις χρωματικές εναλλαγές του ελληνικού τοπίου

H Χρύσα Βέργη, μετά από 14 χρόνια, επανέρχεται με νέα ατομική έκθεση στην Evripides Art Gallery, η οποία εγκαινιάζεται την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019 στις 20:00 και θα διαρκέσει έως τις 4 Μαΐου.

Στη ψηφιακή πλατφόρμα του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (www.iset.gr) διαβάζω για τη ζωγράφο: «Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1959 και σπούδασε ζωγραφική (1984 -1989) στην ΑΣΚΤ της Αθήνας, με τους Λ. Κανακάκη, Δ. Μυταρά και Ν. Κεσσανλή. Σπούδασε επίσης Interior Design στο California State University of Long Beach – Fine Arts School, με δάσκαλο τον A. Turnauyer (1980-1984).

Με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις σπουδές της στην Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts στο Παρίσι, με τον P. Carron (1990-1992). Η πρώτη της ατομική έκθεση έγινε στην Αθήνα (1994, Ζουμπουλάκη).

Η τέχνη της διαμορφώθηκε με βάση την άμεση παρατήρηση και τη στενή επαφή με το φυσικό τοπίο. Οι πίνακές της, συνήθως μεγάλων διαστάσεων, αποδίδουν την προσωπική της σχέση με τη φύση, μια σχέση βιωματική, που εκφράζεται όχι μόνο μέσω αναγνωρίσιμων εικόνων, αλλά και μέσω της φωτοχρωματικής χειρονομίας που κυριαρχεί στη γραφή της. Αποφεύγει τη χρήση του καβαλέτου και προτιμάει να ζωγραφίζει στο έδαφος, ώστε να διατηρεί την αίσθηση της εγγύτητας με το φυσικό κόσμο. Έτσι, μειώνοντας την απόσταση από το θέμα, μετατρέπει την επιφάνεια του πίνακα σε κομμάτι της φύσης, καλώντας το θεατή να συμμεριστεί την αμεσότητα της εμπειρίας της.

Η ανθρώπινη μορφή εμφανίζεται σποραδικά σε μερικά έργα της, χωρίς όμως να κυριαρχεί. Κύριο μέλημά της παραμένει η αναζήτηση του φωτός μέσα στην κίνηση των φυλλωμάτων, στη ροή του υδάτινου στοιχείου ή στις χρωματικές εναλλαγές του ελληνικού τοπίου».

Αναφερόμενη στα νέα έργα της Χρύσας Βέργη, η Δρ.Ιστορικός της Τέχνης –Τεχνοκριτικός, Οfficier des Arts et Lettres, Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, υπογραμμίζει στον κατάλογο της έκθεσης: «Πιστή στο εικαστικό της ιδανικό, η Χρύσα κατορθώνει, πάντοτε, να ανανεώνει εκ των ένδον την έμπνευση της, δίχως ποτέ να προδίδει τις αρχές της ή και να παρασύρεται από τις απατηλές σειρήνες των, εκάστοτε, πρόσκαιρων συρμών. Η υπέρμετρη ευαισθησία της στο χρώμα και στο φως–κατεξοχήν συμπρωταγωνιστές στην εικαστική της πορεία –αποτελεί την υπέρτατη εγγυήτρια δύναμη για την ιδιαίτερα έντονη και απόλυτα προσωπική σε ύφος εικαστική της γραφή. Γραφή αλώβητη από κάθε επιτηδευμένο και, γι’ αυτό, παρασιτικό στοιχείο».

Info
Evripides Art Gallery
Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι

ΣΧΟΛΙΑ

M.

Όχι 14, ούτε καν 4!!! Από 24 Σεπτεμβρίου – 17 Οκτωβρίου 2015 ήταν η προηγούμενη έκθεσή της στην ίδια gallery... Λίγο προσοχή χρειάζεται, τίποτε άλλο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

athens-1821

Ο ιστορικός Λεωνίδας Καλλιβρετάκης (Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών / Ε.Ι.Ε.) με πλήθος αρχειακών τεκμηρίων διαμορφώνει την εικόνα της Αθήνας τον 19ο αιώνα ή το πώς η Αθήνα από μια επαρχιακή πόλη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας καθίσταται πρωτεύουσα του Ελληνικού Βασιλείου (Το θέμα βρίσκεται διαθέσιμο στην ηλεκτρονική έκδοση της Ε.Ι.Ε «Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών»)

1821

Το συλλογικό έργο «1821- Η δημιουργία ενός έθνους-κράτους» των Βερέμη, Κολιόπουλου και Μιχαηλίδη αποτελεί μια συνθετική προσέγγιση του θεμελιακού για τους Έλληνες γεγονότος και των πρώτων χρόνων του νέου ελληνικού κράτους

easter-fotaerio

Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου και η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίου σχεδιάζουν με τη βοήθεια καλλιτεχνών και έμπειρων παιδαγωγών ένα πλούσιο πασχαλινό πρόγραμμα από τη Μ. Δευτέρα 22.04 έως τη Μ. Τετάρτη 24.04 στο Γκάζι για παιδιά από 7 έως 10 ετών

xatzi

Το Ίδρυμα Γ. & Αικ. Χατζηκώνστα είναι το παλαιότερο κοινωφελές Ίδρυμα σε λειτουργία μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους δεν λαμβάνει κανενός είδους οικονομική επιχορήγηση από το Κράτος

sakelariou

Ο αείμνηστος Μιχαήλ Σακελλαρίου συγγραφέας του αξεπέραστου βιβλίου «Η απόβαση του Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο, καταλύτης για την αποδιοργάνωση της ελληνικής Επανάστασης» αποτυπώνει «τα γεγονότα των τριών αυτών μηνών, μέρα με τη μέρα, μέσα από δημόσια έγγραφα, εκδεδομένα και ανέκδοτα, ημερολόγια και απομνημονεύματα αυτοπτών μαρτύρων»

3