Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία
Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία
Οδηγός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ)
Τρίτη συνεχή χρονιά του εκπαιδευτικού προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», που υλοποιείται από την Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων, σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Πολιτιστικά θέματα) και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) Α΄Αθήνας, και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Γραφείο Διασύνδεσης ΑΣΚΤ) και ο βασικός στόχος της επένδυσης σε μια γενιά παιδιών που θα αγαπούν και θα προστατεύουν την πόλη, επιτελείται!
«Πολυεργαλείο» γνωριμίας με την πόλη για παιδιά, εκπαιδευτικούς αλλά και οικογένειες, χαρακτήρισε τον Οδηγό ο Προϊστάμενος Υπηρεσίας Μουσείων ΠΙΟΠ, κ. Ανδρέας Λαπούρτας. Αναφερόμενος στο φαινόμενο του βανδαλισμού μνημείων που εξαπλώνεται στις ευρωπαϊκές μητροπόλεις, ανέδειξε τη σημασία τέτοιων προγραμμάτων που έρχονται ως απάντηση στο (αντεστραμμένο) ερώτημα «Σε τι παιδιά θα παραδώσουμε αυτόν τον κόσμο;». Για να σεβαστούν τα παιδιά την πόλη, πρέπει πρώτα εμείς να σεβαστούμε και να κατανοήσουμε τη δική τους ματιά, υποστήριξε η κ. Ειρήνη Μίχα, Αρχιτέκτων, Επίκουρη καθηγήτρια ΕΜΠ. Κι αυτό, τόνισε, το επιτυγχάνουν ο Οδηγός και το πρόγραμμα, μέσα από μια ευρηματική μεθοδολογική προσέγγιση που φέρνει τον δημόσιο χώρο στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Ο οδηγός αυτός είναι ένα εύχρηστο εργαλείο που μπορεί να υποστηρίξει πλήρως τον εκπαιδευτικό, ακόμη και όταν λείπει η διαδικασία της βιωματικής επιμόρφωσης. Δεν πρόκειται για έναν απλό οδηγό για εκπαιδευτικούς, αλλά για ένα ολοκληρωμένο βιβλίο αναφοράς για κάθε βιβλιοθήκη, και δεν αφορά μόνο την Αθήνα, σημείωσε η τρίτη της συγγραφικής ομάδας, η κ. Ελένη Σβορώνου, Συγγραφέας παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας.
«Απολαυστικό και δροσερό», αλλά ταυτόχρονα απαιτητικό χαρακτήρισε το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» η κ. Αντιόπη Φραντζή, διευθύντρια του 70ού Δημοτικού σχολείου Αθηνών.
«Βοήθησε ν’ αλλάξουν πολλά στη ματιά μας», συμπλήρωσε η κ. Δώρα Μπέτσα από το 16ο Νηπιαγωγείο Αθηνών.
Τόσο το πρόγραμμα όσο και ο Οδηγός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων δεν δίνουν όλες τις απαντήσεις, θέτουν όμως καίρια ερωτήματα, σημείωσε η κ. Διαμαντάκου. «Οι θεσμοί χρειάζονται καθοδήγηση, οι πολίτες θα διεκδικήσουν καλύτερη ποιότητα ζωής, συμπλήρωσε». Κατά την εφαρμογή του τις δύο προηγούμενες σχολικές χρονιές (στην Π.Ε. 2016-17 και 2017-18, στη Δ.Ε. 2017-18) στις δράσεις του εντάχθηκαν 71 σχολεία, 133 εκπαιδευτικοί και 2.030 μαθητές και μαθήτριες 5-18 ετών.
Κατά την τρέχουσα περίοδο (2018-19), το πρόγραμμα διευρύνει τις συνεργασίες του και εμπλουτίζει τις δράσεις του, ενώ οι νέες "αφίξεις" υπολογίζονται σε περίπου 30 σχολεία, 60 εκπαιδευτικούς και 1.000 μαθητές και μαθήτριες.
Ο Οδηγός δεν διατίθεται προς πώληση, αντίτυπά του διανέμονται δωρεάν στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Το σύνολο του υλικού είναι προσβάσιμο online από τον ιστοχώρο του προγράμματος kids4thecity.gr.
«Πολυεργαλείο» γνωριμίας με την πόλη για παιδιά, εκπαιδευτικούς αλλά και οικογένειες, χαρακτήρισε τον Οδηγό ο Προϊστάμενος Υπηρεσίας Μουσείων ΠΙΟΠ, κ. Ανδρέας Λαπούρτας. Αναφερόμενος στο φαινόμενο του βανδαλισμού μνημείων που εξαπλώνεται στις ευρωπαϊκές μητροπόλεις, ανέδειξε τη σημασία τέτοιων προγραμμάτων που έρχονται ως απάντηση στο (αντεστραμμένο) ερώτημα «Σε τι παιδιά θα παραδώσουμε αυτόν τον κόσμο;». Για να σεβαστούν τα παιδιά την πόλη, πρέπει πρώτα εμείς να σεβαστούμε και να κατανοήσουμε τη δική τους ματιά, υποστήριξε η κ. Ειρήνη Μίχα, Αρχιτέκτων, Επίκουρη καθηγήτρια ΕΜΠ. Κι αυτό, τόνισε, το επιτυγχάνουν ο Οδηγός και το πρόγραμμα, μέσα από μια ευρηματική μεθοδολογική προσέγγιση που φέρνει τον δημόσιο χώρο στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Ο οδηγός αυτός είναι ένα εύχρηστο εργαλείο που μπορεί να υποστηρίξει πλήρως τον εκπαιδευτικό, ακόμη και όταν λείπει η διαδικασία της βιωματικής επιμόρφωσης. Δεν πρόκειται για έναν απλό οδηγό για εκπαιδευτικούς, αλλά για ένα ολοκληρωμένο βιβλίο αναφοράς για κάθε βιβλιοθήκη, και δεν αφορά μόνο την Αθήνα, σημείωσε η τρίτη της συγγραφικής ομάδας, η κ. Ελένη Σβορώνου, Συγγραφέας παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας.
«Απολαυστικό και δροσερό», αλλά ταυτόχρονα απαιτητικό χαρακτήρισε το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» η κ. Αντιόπη Φραντζή, διευθύντρια του 70ού Δημοτικού σχολείου Αθηνών.
«Βοήθησε ν’ αλλάξουν πολλά στη ματιά μας», συμπλήρωσε η κ. Δώρα Μπέτσα από το 16ο Νηπιαγωγείο Αθηνών.
Τόσο το πρόγραμμα όσο και ο Οδηγός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων δεν δίνουν όλες τις απαντήσεις, θέτουν όμως καίρια ερωτήματα, σημείωσε η κ. Διαμαντάκου. «Οι θεσμοί χρειάζονται καθοδήγηση, οι πολίτες θα διεκδικήσουν καλύτερη ποιότητα ζωής, συμπλήρωσε». Κατά την εφαρμογή του τις δύο προηγούμενες σχολικές χρονιές (στην Π.Ε. 2016-17 και 2017-18, στη Δ.Ε. 2017-18) στις δράσεις του εντάχθηκαν 71 σχολεία, 133 εκπαιδευτικοί και 2.030 μαθητές και μαθήτριες 5-18 ετών.
Κατά την τρέχουσα περίοδο (2018-19), το πρόγραμμα διευρύνει τις συνεργασίες του και εμπλουτίζει τις δράσεις του, ενώ οι νέες "αφίξεις" υπολογίζονται σε περίπου 30 σχολεία, 60 εκπαιδευτικούς και 1.000 μαθητές και μαθήτριες.
Ο Οδηγός δεν διατίθεται προς πώληση, αντίτυπά του διανέμονται δωρεάν στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Το σύνολο του υλικού είναι προσβάσιμο online από τον ιστοχώρο του προγράμματος kids4thecity.gr.
Για βόλτες στην Αθήνα, επισκεφτείτε το ΜΑΜΑΚΙΤΑ mamakita.gr και τη σελίδα στο Facebook.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα