Μια “παρτιτούρα κινήσεων” για την ανθρώπινη συμπεριφορά
Μια “παρτιτούρα κινήσεων” για την ανθρώπινη συμπεριφορά
Η 42χρονη χορογράφος και σκηνοθέτρια Ζιζέλ Βιεν παρουσιάζει μια παράσταση που διερευνά «την έκσταση, τη φαντασίωση και την ανθρώπινη συμπεριφορά», στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Η Ζιζέλ Βιεν είναι χορογράφος και σκηνοθέτρια με Γαλλοαυστριακή καταγωγή. Γεννήθηκε το 1976, στη Σαρλβίλ-Μεζιέ της Γαλλίας. Μετά από σπουδές φιλοσοφίας και μουσικής, φοίτησε στην Εθνική Σχολή Μαριονέττας (École Nationale Supérieure des Arts de la Marionnette) στη γενέτειρά της.
Το 1999 Ίδρυσε τη δική της ομάδα χορού και από τότε έχει δημιουργήσει και παρουσιάσει 14 παραστάσεις. «Στα έργα της δημιουργεί ένα πανόραμα εικόνων εκπληκτικής ομορφιάς, ανοίκειο, παράξενο και αποπροσανατολιστικό, το οποίο μετατρέπεται σε μικροσκόπιο που επιτρέπει να φανούν καθαρά τα ατομικά και συλλογικά συναισθήματα, οι φαντασιώσεις και οι δυνάμεις που μετατοπίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση» διαβάζω σε ένα ενημερωτικό σημείωμα στην ιστοσελίδα της «Στέγης».
Η Γαλλίδα καλλιτέχνις, το σαββατοκύριακο 17 και 18 Νοεμβρίου, παρουσιάζει την παράσταση με τίτλο “Crowd”, χαρακτηρισμένη ως “ρέιβ πάρτι-αποκάλυψη”. Πιο συγκεκριμένα είναι ένα έργο για τη σκοτεινή σχέση ανάμεσα στη βία και τη διασκέδαση. Μια διερεύνηση στην έκσταση, τη φαντασίωση και την ανθρώπινη συμπεριφορά, μέσα από τα μάτια της χορογράφου και σκηνοθέτριας.
Από το σχετικό δελτίο τύπου κρατώ τα εξής και τα παραθέτω εδώ: «Υπό τους ήχους ενός κανονικού ρέιβ πάρτι, τους οποίους έχει επιμεληθεί ο διάσημος Peter Rehberg, παρακολουθούμε τα σώματα 15 νέων χορευτών να δημιουργούν μια ατέλειωτη σειρά από πίνακες σε πολύ αργή κίνηση.
Έχοντας θητεύσει μεταξύ άλλων και στον κινηματογράφο, η Ζιζέλ Βιεν δημιουργεί μια εκπληκτικής ακρίβειας παρτιτούρα κινήσεων. Καθεμιά τους εκτελείται με βάση ένα κινηματογραφικό εφέ, όπως είναι η αργή κίνηση, το πάγωμα της εικόνας ή η διαρκής και «σπασμένη» επανάληψη ενός αρχείου .gif.
Η ροή των κινήσεων διακόπτεται κάθε φορά, για να ακολουθήσει μια διαφορετική κατεύθυνση. Αυτά τα ανολοκλήρωτα ταμπλώ βιβάν αποκαλύπτουν, από τη μια, την εκστατική, σχεδόν θρησκευτική διάσταση της διασκέδασης και, από την άλλη, την πλήρως ασυνείδητη βία που ενυπάρχει σε αυτήν – μια βία απελευθερωτική και γονιμική, σαν σε αρχαία τελετουργία. Ανοίκειος αλλά και εκπληκτικά όμορφος, ο κόσμος του “Crowd” έλκει το βλέμμα σαν μαγνήτης».
Η Ζιζέλ Βιεν συνεργάζεται συχνά με τον συγγραφέα Ντένις Κούπερ, τους μουσικούς Πήτερ Ρέμπεργκ και Στέφεν Ο’Μάλεϊ, τον φωτιστή Patrick Riou και τον ηθοποιό Jonathan Capdevielle, σε έργα που κατέκτησαν αμέσως τις ευρωπαϊκές σκηνές, και είναι συνεργαζόμενη καλλιτέχνης στο Théâtre Nanterre-Amandiers, centre dramatique national και στο théâtre national de Bretagne, υπό τη διεύθυνση του Arthur Nauzyciel.
Το 1999 Ίδρυσε τη δική της ομάδα χορού και από τότε έχει δημιουργήσει και παρουσιάσει 14 παραστάσεις. «Στα έργα της δημιουργεί ένα πανόραμα εικόνων εκπληκτικής ομορφιάς, ανοίκειο, παράξενο και αποπροσανατολιστικό, το οποίο μετατρέπεται σε μικροσκόπιο που επιτρέπει να φανούν καθαρά τα ατομικά και συλλογικά συναισθήματα, οι φαντασιώσεις και οι δυνάμεις που μετατοπίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση» διαβάζω σε ένα ενημερωτικό σημείωμα στην ιστοσελίδα της «Στέγης».
Η Γαλλίδα καλλιτέχνις, το σαββατοκύριακο 17 και 18 Νοεμβρίου, παρουσιάζει την παράσταση με τίτλο “Crowd”, χαρακτηρισμένη ως “ρέιβ πάρτι-αποκάλυψη”. Πιο συγκεκριμένα είναι ένα έργο για τη σκοτεινή σχέση ανάμεσα στη βία και τη διασκέδαση. Μια διερεύνηση στην έκσταση, τη φαντασίωση και την ανθρώπινη συμπεριφορά, μέσα από τα μάτια της χορογράφου και σκηνοθέτριας.
Από το σχετικό δελτίο τύπου κρατώ τα εξής και τα παραθέτω εδώ: «Υπό τους ήχους ενός κανονικού ρέιβ πάρτι, τους οποίους έχει επιμεληθεί ο διάσημος Peter Rehberg, παρακολουθούμε τα σώματα 15 νέων χορευτών να δημιουργούν μια ατέλειωτη σειρά από πίνακες σε πολύ αργή κίνηση.
Έχοντας θητεύσει μεταξύ άλλων και στον κινηματογράφο, η Ζιζέλ Βιεν δημιουργεί μια εκπληκτικής ακρίβειας παρτιτούρα κινήσεων. Καθεμιά τους εκτελείται με βάση ένα κινηματογραφικό εφέ, όπως είναι η αργή κίνηση, το πάγωμα της εικόνας ή η διαρκής και «σπασμένη» επανάληψη ενός αρχείου .gif.
Η ροή των κινήσεων διακόπτεται κάθε φορά, για να ακολουθήσει μια διαφορετική κατεύθυνση. Αυτά τα ανολοκλήρωτα ταμπλώ βιβάν αποκαλύπτουν, από τη μια, την εκστατική, σχεδόν θρησκευτική διάσταση της διασκέδασης και, από την άλλη, την πλήρως ασυνείδητη βία που ενυπάρχει σε αυτήν – μια βία απελευθερωτική και γονιμική, σαν σε αρχαία τελετουργία. Ανοίκειος αλλά και εκπληκτικά όμορφος, ο κόσμος του “Crowd” έλκει το βλέμμα σαν μαγνήτης».
Η Ζιζέλ Βιεν συνεργάζεται συχνά με τον συγγραφέα Ντένις Κούπερ, τους μουσικούς Πήτερ Ρέμπεργκ και Στέφεν Ο’Μάλεϊ, τον φωτιστή Patrick Riou και τον ηθοποιό Jonathan Capdevielle, σε έργα που κατέκτησαν αμέσως τις ευρωπαϊκές σκηνές, και είναι συνεργαζόμενη καλλιτέχνης στο Théâtre Nanterre-Amandiers, centre dramatique national και στο théâtre national de Bretagne, υπό τη διεύθυνση του Arthur Nauzyciel.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα