"Το οχυρό" της παλαιάς Καρδαμύλης!

pirgos-mourtzinon

Σε μια τυπική οχυρωμένη κατοικία καπετάνιου της Έξω Μάνης -της εποχής της Τουρκοκρατίας στην παλαιά Καρδαμύλη- στο συγκρότημα των Τρουπάκηδων – Μούρτζινων, παρουσιάζεται μια ιδιαίτερη έκθεση βασισμένη στην διευρυμένη αποκωδικοποίηση των εννοιών που περικλείει ο όρος "Οχυρό" και στη διερεύνηση των επιμέρους δομών που σχετίζονται με την ιστορική γενεαλογία του οικισμού

«Σύμφωνα με το ιδιότυπο διοικητικό σύστημα της βορειοδυτικής (Έξω) Μάνης μέχρι και την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, ο «καπετάνιος» ήταν ο τοπικός άρχοντας μιας ορισμένης περιοχής, την οποία ήλεγχε από το «φρούριό» του. Το συγκρότημα του γένους των Τρουπάκηδων- Μούρτζινων βρίσκεται στην Πάνω Καρδαμύλη, σε φυσικά οχυρό ύψωμα στη νότια όχθη του χείμαρρου Βηρού..» διαβάζουμε στον ιστότοπο odysseus.culture.gr του Υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με το "Οχυρό" της παλαιάς Καρδαμύλης.

Ο εικαστικός καλλιτέχνης Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος, επίκουρος καθηγητή ΕΜΠ, τέθηκε στην πρώτη γραμμή της ίδρυσης της πλατφόρμας "Kardamili Project", η οποία τελεί υπό την αιγίδα των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του Δήμου Δυτικής Μάνης και υποστηρίζεται από φορείς, ιδιώτες και κατοίκους της περιοχής.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι ένα πειραματικό πολιτιστικό εγχείρημα που με εκθεσιακές δραστηριότητες και προγράμματα φιλοξενίας (residency) επιχειρεί -συνεργαζόμενο με καλλιτέχνες, επιμελητές, αρχιτέκτονες, θεωρητικούς και πολιτικούς επιστήμονες- να συστήσει και να δημιουργήσει υπέρ-τοπικούς επικοινωνιακούς διαύλους με την σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική.

«Με ερευνητικό πεδίο το συγκεκριμένο χωριό της Μάνης κάθε διοργάνωση επικεντρώνεται σε θεματικές που προσφέρουν αλληλεπιδράσεις με την ιδιαιτερότητα του τοπίου, το οικιστικό συμβάν, την κοινωνική συνοχή, την τοπική ανθρωπογεωγραφία» σημειώνεται.

Με διάρκεια έως τα τέλη του Οκτώβρη, θα πραγματοποιηθεί η έκθεση με τίτλο "Το οχυρό", στο οχυρό συγκρότημα των Τρουπάκηδων - Μούρτζινων στην Παλαιά Καρδαμύλη.

Με την συμμετοχή 16 καλλιτεχνών και αρχιτεκτόνων, υπό την επιμέλεια του Θεόδωρου Ζαφειρόπουλου, στόχος του εγχειρήματος όπως διαβάζουμε στο σχετικό δελτίο τύπου: «είναι η διερεύνηση των επιμέρους δομών (αρχιτεκτονικών, κοινωνιολογικών και ανθρωπολογικών) που σχετίζονται με την ιστορική γενεαλογία του οικισμού και η μεταφορά τους σε σύγχρονες εικαστικές προτάσεις (ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις, video, φωτογραφία, επιτελέσεις, αρχειακές παραθέσεις). Η οχύρωση, απαραίτητη αμυντική μέθοδος έναντι του επαπειλούμενου κινδύνου, συνυφασμένη με την γεωπολιτική και γεωλογική ιδιαιτερότητα της τοποθεσίας, συγκροτεί ένα ενιαίο σύνολο από υπέργεια και υπόγεια έργα που συνδέονται μεταξύ τους με πλέγματα πολιτισμικών αλληλεπιδράσεων».

ΣΧΟΛΙΑ (1)

(Λ)-ΜΑΝΙΑΤΗΣ

Εκει ξεχειμωνιασε ο Θ.Κολοκοτρωνης πριν την εναρξη του Αγωνα στις 17 Μαρτιου

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

o-kosmos-tis-evripidou

Για 34 χρόνια, από το 1977 έως το 2011η φιλόλογος-λαογράφος κα Ζωή Ε. Ρωπαϊτου εργάσθηκε στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών ως ερευνήτρια, ενώ έχει προλάβει να «γράψει» 4 βιβλία για πρόσωπα, επαγγέλματα, γειτονιές της πρωτεύουσας.Στις αρχές Οκτωβρίου θα βρίσκεται στα βιβλιοπωλεία το νέο της βιβλίο για την Ευριπίδου

karteraki

Η απαίτηση ενός θαμώνα παραδοσιακού καφενείου στην Κρήτη για το βοτανικό μείγμα του ζεστού ροφήματος του έγινε στις μέρες μας premium προϊόν

apli-metavasi

«Είναι ένα πρωτότυπο μιούζικαλ για μια γενιά που μεγάλωσε με την πεποίθηση ότι ο κόσμος τής ανήκει και βρέθηκε εκτεθειμένη σ’ έναν κόσμο που δεν περίμενε», διαβάζουμε σε ένα ενημερωτικό σημείωμα για την παράσταση Απλή Μετάβαση πού έρχεται στην Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού Θεάτρου τον Φεβρουάριο του 2019

dirfis

2 πανεπιστήμια και 1 ερευνητικό κέντρο (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), έχοντας στο πλευρό τους μια από τις πρωτοπόρες ελληνικές εταιρείες, την εταιρία Μανιτάρια Δίρφυς ανέλαβαν να αναπτύξουν και να παράγουν ένα πολυδύναμο λειτουργικό τρόφιμο από μανιτάρια

timon-o-athinaios

«Ο Σαίξπηρ δεν κάνει τίποτα μικρό, αναμετριέται πάντα με κάτι πολύ μεγάλο….» σημειώνει ο Στάθης Λιβαθινός, που καταπιάνεται με ένα από τα πιο αινιγματικά και γοητευτικά έργα του μεγάλου δραματουργού, το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»