Οι «Ρίζες» των παραδοσιακών και αβανγκάρντ στοιχείων

soroga

Η 29χρονη Ελίζα Σόρογκα , performance artist με διεθνή παρουσία στον χώρο των παραστατικών τεχνών, παρουσιάζει μια σύνθετη παράσταση, ένα ντοκιμαντέρ και μια περφόρμανς που αποτυπώνουν βιωματικές ιστορίες γυναικών της Ηπείρου, στον χώρο της Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Η Ελίζα Σόρογκα γεννήθηκε το 1988 στην Αθήνα και ζει μόνιμα στο Λονδίνο.

Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις "Πολιτισμικές Σπουδές" στο τμήμα Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ¨Performance Making¨ στο Πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου.

Έχει εκπαιδευτεί σε σεμινάρια σωματικού θεάτρου με τη μέθοδο του Jacques Lecoq και στον ιαπωνικής καταγωγής χορό Butoh. Το έργο της θεωρείται κυρίως ως site-specific και διερευνά τη δυναμική αυτοσχεδιαστική μέθοδο διαμόρφωσης της καθημερινής ζωής σε μια παράσταση.

Τον Μάρτιο του 2017, η περφόρμανς της «Women in Agony», κέρδισε το πρώτο βραβείο σύγχρονης τέχνης στον 11ο παγκόσμιο διαγωνισμό Arte Laguna Prize, στην κατηγορία Performance & Video Art, στη Βενετία.

Η δουλειά της Ελίζας Σόρογκα, -με διεθνή παρουσία στον χώρο των παραστατικών τεχνών- «εστιάζει στις αναπαραστάσεις του «ανοίκειου» και στη μετουσίωση της καθημερινής ζωής σε παραστατική τέχνη».

Στις 7 -έως τις 9 Ιουλίου- η Ελίζα Σόρογκα παρουσιάζει τις «Ρίζες». Μια παράσταση που συνθέτει την κινηματογραφική με τη σκηνική αφήγηση και είναι διαχωρισμένη σε δύο σκέλη.

Το πρώτο σκέλος αποτελείται από ένα ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την καθημερινότητα ηλικιωμένων γυναικών που ζουν μόνες σε απομονωμένα χωριά της Ηπείρου και στο δεύτερο σκέλος, επί σκηνής παρουσιάζονται γυναίκες συνδεδεμένες με το τραγούδι οι οποίες μοιράζονται με το κοινό προσωπικές ιστορίες που μετουσιώνονται σταδιακά σε πολυφωνικό τραγούδι.

Όπως διαβάζουμε σε ένα ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών σχετικά με την παράσταση: «Με σκηνοθετική προσέγγιση επηρεασμένη από τον ιαπωνικής καταγωγής χορό Butoh που ορίζει και τους ρυθμούς του μοντάζ, το ντοκιμαντέρ αποτελεί μια άχρονη φιλμικά προσέγγιση με άξονα τη μεταφυσική της γυναικείας ύπαρξης αναδυόμενη μέσα από την ερημιά του άγριου τοπίου.

Το ντοκιμαντέρ αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Αίγλη Δράκου.

Στο δεύτερο σκέλος, γυναίκες τριών γενεών συνδεδεμένες με το τραγούδι - ο πολυφωνικός όμιλος «Κυράδες της Άνω Δερόπολης», οι γυναίκες του πολυφωνικού συνόλου «Χαονία» μαζί με δύο από τις «Ισοκράτισσες» - μοιράζονται με το κοινό προσωπικές ιστορίες που μετουσιώνονται σταδιακά σε πολυφωνικό τραγούδι με τη μουσική διεύθυνση του βραβευμένου για την προβολή και τη διάδοση του Ηπειρώτικου Πολυφωνικού τραγουδιού, Αλέξανδρου Λαμπρίδη.

Το ντοκιμαντέρ & Περφόρμανς Ρίζες της Ελίζας Σόρογκα φιλοδοξεί να τελέσει έναν ύμνο στην εσωτερική γυναικεία δύναμη μέσα από ένα πρωτόγνωρο, ιδιαίτερο κράμα παραδοσιακών και αβανγκάρντ στοιχείων».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

apli-metavasi

«Είναι ένα πρωτότυπο μιούζικαλ για μια γενιά που μεγάλωσε με την πεποίθηση ότι ο κόσμος τής ανήκει και βρέθηκε εκτεθειμένη σ’ έναν κόσμο που δεν περίμενε», διαβάζουμε σε ένα ενημερωτικό σημείωμα για την παράσταση Απλή Μετάβαση πού έρχεται στην Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού Θεάτρου τον Φεβρουάριο του 2019

dirfis

2 πανεπιστήμια και 1 ερευνητικό κέντρο (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), έχοντας στο πλευρό τους μια από τις πρωτοπόρες ελληνικές εταιρείες, την εταιρία Μανιτάρια Δίρφυς ανέλαβαν να αναπτύξουν και να παράγουν ένα πολυδύναμο λειτουργικό τρόφιμο από μανιτάρια

timon-o-athinaios

«Ο Σαίξπηρ δεν κάνει τίποτα μικρό, αναμετριέται πάντα με κάτι πολύ μεγάλο….» σημειώνει ο Στάθης Λιβαθινός, που καταπιάνεται με ένα από τα πιο αινιγματικά και γοητευτικά έργα του μεγάλου δραματουργού, το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»

pligomeno-peristeri

Από τη χαοτική μεγαλούπολη της Αθήνας, στη φωτογραφία ενός πληγωμένου περιστεριού και από εκεί σε πορτραίτα ανθρώπων της πόλης, εστιάζει η πρώτη έκθεση φωτογραφίας του ποιητή Κώστα Ζαφειρόπουλου, στο 4ο επίπεδο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

nyxtes-premieras

Από τον Καζαντζάκη στον Αντώνη, τον πατέρα ενός μέσου ελληνικού σπιτιού και από την ορεινή Ηλεία στη Σαντορίνη το ελληνικό ντοκιμαντέρ δηλώνει την αξιοπρόσεκτη παρουσία στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»