Μουσικά παραμύθια, σύγχρονες όπερες αλλά και Μάνος Χατζιδάκις

Μουσικά παραμύθια, σύγχρονες όπερες αλλά και Μάνος Χατζιδάκις

Πολυδιάστατο και πολυσυλλεκτικό το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής- με την υπογραφή του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλέξανδρου Ευκλείδη- από το οποίο ξεχωρίζουν η όπερά της για παιδιά Το αηδόνι του αυτοκράτορα της Λένας Πλάτωνος , η μεταγραφή σε μπαρόκ όργανα του Μεγάλου Ερωτικού του Χατζιδάκι αλλά και ένα μιούζικαλ με πρωταγωνίστρια την Μαρίνα Σάττι

to-aidoni-tou-aftokratora
Χατζηδάκις για όλους όσοι «μπορούν ακόμη να διαβρωθούν από τη Μουσική και το Τραγούδι», ένα άπαιχτο παραμύθι της Λένας Πλάτωνος αλλά και νέες όπερες – κατά παραγγελία- με λιμπρέτα που στηρίζονται σε έργα του στρατηγού Μακρυγιάννη και του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου αλλά και σε κείμενα του αμφιλεγόμενου Σλάβοϊ Ζίζεκ μεταξύ άλλων στο πρόγραμμα της νέας περιόδου της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ).

Όπως διαβάζουμε και σε σχετική ανακοίνωση: «Νέες δημιουργίες, παραγγελίες νέων έργων σε Έλληνες συνθέτες, συμπαραγωγές με ομάδες μουσικού θεάτρου και περιφέρειας, όπερες σύγχρονου ρεπερτορίου, μιούζικαλ, φεστιβάλ, συναυλίες και όπερα για παιδιά και νέους. Πολυδιάστατο και πολυσυλλεκτικό το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την υπογραφή του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλέξανδρου Ευκλείδη για την περίοδο 2018/19, καλύπτει ένα ευρύ φάσμα στο πεδίο του μουσικού θεάτρου και της σύγχρονης όπερας, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πρωτογενή δημιουργία και διευρύνει τον ορίζοντα των συνεργασιών και του διαλόγου μεταξύ καταξιωμένων και νεότερων καλλιτεχνών της μουσικής και του θεάτρου».
to-aidoni-tou-aftokratora-1


Πιο συγκεκριμένα, ο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του 2018/19 της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ συστήνει στο κοινό:
Κλείσιμο
- Έργα που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπως το πολυβραβευμένο μιούζικαλ Once με πρωταγωνίστρια τη νέα σταρ της εποχής μας Μαρίνα Σάττι, το μουσικό παραμύθι Το αηδόνι του αυτοκράτορα της πρωτοπόρου της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής Λένας Πλάτωνος στην πρώτη του σκηνική παρουσίαση καθώς και το εμβληματικό έργο Λευκό ρόδο (1986) του σπουδαίου Γερμανού συνθέτη Ούντο Τσίμμερμαν.
- Στις παραγγελίες νέων έργων συναντάμε το περίφημο μυθιστόρημα Η κερένια κούκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου που «εντάσσεται» στο λυρικό ρεπερτόριο, καθώς και την όπερα Οράματα και θάματα.
- Διακεκριμένοι και νεότεροι συνθέτες θα παρουσιάσουν για πρώτη φορά στη σκηνή τα νέα φιλόδοξα έργα τους: O Χαράλαμπος Γωγιός την όπερα Ο θάνατος του Άντονυ, ο Τάσος Ρωσόπουλος την όπερα Η κερένια κούκλα, ο Θοδωρής Οικονόμου το μιούζικαλ για παιδιά Μούζικα! Η μάχη των ήχων και ο Γιώργος Δούσης την όπερα Έντα Γκάμπλερ.
- Τις μεγάλες παραγωγές και της περιόδου 2018/19 αναλαμβάνουν σπουδαία ονόματα της εγχώριας θεατρικής σκηνής. Ο σκηνοθέτης Ακύλλας Καραζήσης δοκιμάζεται με το μιούζικαλ Once, o Δημήτρης Καραντζάς φλερτάρει με τον Θάνατο του Άντονυ, ο Σίμος Κακάλας ζωντανεύει την Κερένια κούκλα, ο Θέμελης Γλυνάτσης συστήνει το Λευκό ρόδο και η Μαρία Γυπαράκη συναντά Οράματα και θάματα.
- Τρεις νέες σκηνοθέτιδες, οι Ιώ Βουλγαράκη, Κατερίνα Πετσατώδη και Ράια Τσακηρίδη, εγκαινιάζουν τη συνεργασία τους με την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ.
- Οι συμπαραγωγές ενισχύονται με τις παραστάσεις του σουρεαλιστικού ντουέτου Opera Chaotique σε συνεργασία με την ομάδα κουκλοθεάτρου Merlin (Βάτραχοι), του Συνεργείου Μουσικού Θεάτρου της Λάρισας (Παραμυφικό) και των ομάδων μουσικού θεάτρου Όπερες των ζητιάνων (Ο θάνατος του Άντονυ) και The Medium Project (Έντα Γκάμπλερ).
- O Κύκλος Μάνος Χατζιδάκις φέρνει την παρουσίαση του Μεγάλου Ερωτικού σε μεταγραφή για μπαρόκ όργανα, καθώς και τρία εμβληματικά έργα, τα Κοινός βίος, Παίδες επί Κολωνώ και Τα τραγούδια της αμαρτίας.
- Τρία φεστιβάλ επιστρέφουν ανανεωμένα: το Φεστιβάλ Πιάνου επανέρχεται με θέμα Πιάνο & Τζαζ, οι Ημέρες Λατρευτικής Μουσικής υπό τον τίτλο Οράματα και θάματα και οι Ημέρες Μουσικού Θεάτρου μας προσκαλούν να ανακαλύψουμε χαμένους θησαυρούς του ελαφρού μουσικού θεάτρου.
to-aidoni-tou-aftokratora-2


Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Αλέξανδρος Ευκλείδης – Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εναλλακτικής Σκηνής ΕΛΣ – σε σημείωμα του : «Η Εναλλακτική Σκηνή δεν είναι ένας φορέας ενιαίας αισθητικής γραμμής, κάθε άλλο: προσδοκά να προσελκύσει κοινό διαφορετικών αισθητικών οριζόντων, απευθύνεται σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, επιδιώκει έναν πολυφωνικό προγραμματισμό. Ο στόχος της Εναλλακτικής Σκηνής δεν είναι μόνο η διεύρυνση του κοινού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, αλλά συνολικά η διεύρυνση του κοινού του μουσικού θεάτρου, του σταθερού σημείου αναφοράς του προγραμματισμού της».

Από το σημείωμα του κ. Ευκλείδη συγκρατώ μια αναφορά του: «Θα αναφερθώ καταρχήν στο ανέβασμα της όπερας για παιδιά της Λένας Πλάτωνος, μιας συνθέτριας που έχει αφήσει ένα βαθύ στίγμα στο μουσικό μας φαντασιακό τις τελευταίες δεκαετίες. Η όπερά της για παιδιά Το αηδόνι του αυτοκράτορα, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή, είναι ένα έργο σπάνιας ομορφιάς και ευαισθησίας, που θεματοποιεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της σύγχρονης τέχνης: τη σχέση μεταξύ φυσικού και ψηφιακού, πραγματικού και εικονικού».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης