Τα παιδιά… για την πόλη και τα μνημεία

paidi-poli-mnimeia_1_

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» ένωσε πάνω από 600 μαθητές για την πόλη μας και τα μνημεία της

Περισσότεροι από 600 μαθητές και μαθήτριες από 23 Γυμνάσια και Λύκεια της Αθήνας που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» γιόρτασαν μαζί με τους καθηγητές τους, τους εταίρους και τους διοργανωτές του προγράμματος την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής του κατά το σχολ. έτος 2017-2018 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων.

Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι μια πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων και υλοποιήθηκε για δεύτερη χρονιά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και πιλοτικά στη Δευτεροβάθμια, από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών.



paidi-poli-mnimeia-2


Η αναγκαιότητα του προγράμματος δικαιολογείται από την πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά όσοι ζούμε στην Αθήνα. Οι παντός είδους φθορές στα γλυπτά, τα μνημεία και τα κτήρια επιβάλλουν τη συμμετοχή μας ως πολίτες και τη φροντίδα της πόλης μας ως αρχές της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού, ήδη από τα σχολικά χρόνια. Μέσα από το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός!», μαθητές κα μαθήτριες 5-18 ετών, ανακαλύπτουν την αισθητική αξία των υπαίθριων γλυπτών και των ιστορικών κτηρίων της Αθήνας, μαθαίνουν να προστατεύουν τον δημόσιο χώρο, διερευνούν τη σύνδεση μνημείων και κτηρίων με την πόλη και την ιστορία της και προετοιμάζονται για να γίνουν οι υπεύθυνοι ιδιοκτήτες της, οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.

Το πρόγραμμα προσφέρει μεταξύ άλλων σεμινάριο και επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς με θέμα τη νεότερη αρχιτεκτονική και τις γειτονιές της Αθήνας από καλλιτέχνες και ειδικούς, με εργαστήρια οπτικοακουστικών μέσων, εικαστικής έκφρασης και δημιουργικής γραφής, καθώς και ξεναγήσεις και επισκέψεις μαθητών και εκπαιδευτικών στην αρχιτεκτονική κληρονομιά και την ιστορία της περιοχής του Ψυρρή και στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών.

Τι λένε τα παιδιά για την πόλη μας;


Στην εκδήλωση που σηματοδότησε την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν τη διαδρομή του σχολείου τους στο πρόγραμμα και συμμετείχαν σε μια διαδικασία διαβούλευσης με συζήτηση και ηλεκτρονική ψηφοφορία με άξια λόγου συμπεράσματα.

paidi-poli-mnimeia-5

Ενδεικτικά, στο ερώτημα «Ένα παλιό κτήριο είναι προτιμότερο να γκρεμιστεί ή να ξαναχρησιμοποιηθεί;», η πλειοψηφία (60%) απάντησε «Να χρησιμοποιηθεί» και το 34% «Εξαρτάται»· στο ερώτημα «Ποιος πρέπει να αποφασίζει πού και πότε θα γίνει μια εικαστική παρέμβαση στον δημόσιο χώρο;», περισσότεροι από τους μισούς (51%) δήλωσαν ότι προτιμούν «Να δώσει ο Δήμος άδεια για συγκεκριμμένα μέρη»· στο ερώτημα «Σε ποιους τομείς μπορεί ο πολίτης να επέμβει εθελοντικά», οι περισσότεροι απάντησαν «Στην καθαριότητα» (63%) και «Στο πράσινο» (28%)· ενώ σχετικά με το «Τι πρέπει να γίνει με το σπίτι ενός σημαντικού λογοτέχνη που έχει εγκαταλειφθεί;», η συντριπτική πλειοψηφία (91%) πιστεύει ότι πρέπει «Να γίνει αναπαλαίωση του κτηρίου και να χρησιμοποιηθεί ως μουσείο αφιερωμένο στον λογοτέχνη».


paidi-poli-mnimeia-1


Τις παρουσιάσεις των σχολείων και την απονομή των επαίνων συντόνισαν η Πρόεδρος της Τεχνόπολης και Υπεύθυνη του Προγράμματος, Πόπη Διαμαντάκου και ο Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, Εμμανουήλ Χατζηελευθερίου, ενώ τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συν-δημιουργήσουν εικαστικά στο πλαίσιο του εργαστηρίου «Υπογράφω υπεύθυνα!» με τον εικαστικό και συνεργάτη του προγράμματος, Γεράσιμο Αβλάμη.

Περισσότερα διαβάστε στην ιστοσελίδα της Τεχνόπολης www.technopolis-athens.com. Για μια νοερή βόλτα με παιδιά στις παλιές γειτονιές της Αθήνας, όπως του Ψυρρή επισκεφτείτε https://mamakita.gr/2017/04/06/ζήσε-τη-γειτονιά-μαζί-με-τα-παιδιά-στ-7/, στην Πειραιώς ως τον Πειραιά https://mamakita.gr/2017/06/12/ζήσε-τη-γειτονιά-μαζί-με-τα-παιδιάαπ/ και ακολουθήστε τη σελίδα στο Facebook/ Μαμά Κοίτα Ταξίδια με παιδιά.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες