Το Μοναστήρι του Καραϊσκάκη!

Το Μοναστήρι του Καραϊσκάκη!

Στο ιστορικό μοναστήρι του Προυσού –αφιερωμένο στη Κοίμηση της Θεοτόκου- φυλάσσονται προσωπικά κειμήλια του Γεωργίου Καραϊσκάκη

Η δράση του Καραϊσκάκη το 1821 ήταν στη Ρούμελη. Μέρη της Αιτωλοακαρνανίας και κυρίως της Ευρυτανίας αποτελούσαν το πεδίο δράσης του. 

Το ιστορικό μοναστήρι του Προυσού ήταν το καταφύγιο αλλά και το στρατηγείο του Καραϊσκάκη. Μετά την επίσκεψη και την παραμονή του στην Ιθάκη προκειμένου να συναντήσει έμπειρους γιατρούς για την αντιμετώπιση της φυματίωσης από την οποία έπασχε, νοσταλγώντας τη Ρούμελη και τα Άγραφα επέστρεψε και κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο μοναστήρι έκανε ένα τάμα στην εικόνα της Παναγίας για να γιατρευτεί.



Σήμερα, η εικόνα επενδύεται εξωτερικά με αργυρόχρυση επένδυση, με τα τρία παράσημά του, -τα ασημένια αστέρια- προς ένδειξη ευγνωμοσύνης στην εκπλήρωση του τάματος του στρατηγού ο οποίος και γιατρεύτηκε από την ασθένεια που τον ταλαιπωρούσε.  

Χαρακτηριστικά, στην εικόνα αναγράφεται το εξής: « Ἡ Παντάνασσα. Δὶ ἐξόδων τοῦ γενναιοτάτου στρατηγοῦ Γεωργίου Καραϊσκάκη, χειρὶ Γεωργίου Καρανίκα, 1824 ».

Δεν είναι όμως το μοναδικό κειμήλιο – προσφορά από τον Στρατηγό που φιλοξενεί η Μονή.

 

Στο σκευοφυλάκιο της, ο ιστορικός θησαυρός περιλαμβάνει το σπαθί, το καριοφίλι, το φέσι και άλλα προσωπικά αντικείμενα του Καραϊσκάκη.  

Η Ιστορική Μονή βρίσκεται νότια του νομού Ευρυτανίας, σε απόσταση 32 χιλιομέτρων από την πόλη του Καρπενησίου και 51 χιλιομέτρων βορειοανατολικά του Αγρινίου.

ΣΧΟΛΙΑ (5)

Ωχ !

σημερα επενδυεται? την εχουν στο εργαστηρι, ή πηραν τον τεχνιτη στην μονη και την επενδυει σημερα?

Χ

Ασφαλώς και δεν βλάπτει λίγη παραπάνω έρευνα.Όμως γιατί θα έπρεπε να κάνουμε έρευνα για να τα μάθουμε αυτά?Δεν θα έπρεπε να τα ξέρουμε από την ιστορία που διδάσκεται στο σχολείο?Ένα σωρό άχρηστα πράγματα μαθαίνουμε στην ιστορία και αυτά που θα έπρεπε να τα γνωρίζουμε δεν τα διδάσκουν καθόλου.Η γνώση της νεώτερης ιστορίας θα αποτελούσε και μια εγγύηση για την εθνική ασφάλεια της χώρας.Πασαλείματα στη νεώτερη ιστορία και όσο για το μακεδονικό αγώνα και για τους βαλκανικούς πολέμους τα λένε τόσο γρήγορα σαν τηλεγραφήματα.Για τον Μ.Αλεξανδρο άστο.Θυμαμαι το κάναμε στο τέλος της χρονιάς ένα πασαλειμα ίσα ίσα για να πούμε ότι το κάναμε.

Λίγη παραπάνω έρευνα δε βλάπτει

Ο Καραϊσκάκης δεν γιατρεύτηκε από τη φυματίωση ( και μάλιστα εκείνη την εποχή, με εκείνες τις συνθήκες), δολοφονήθηκε στο Φάληρο πριν τον σκοτώσει η αρρώστια του. Στη μονή Προυσσού ήταν πραγματικά το καταφύγιό του όταν εξαιτίας της ασθένειάς του αποσυρόταν από τις μάχες προσωρινά. Εκεί βρισκόταν όταν έπεσε το Μεσολόγγι και δεν πρόλαβε να βοηθήσει και όταν δολοφονήθηκε στην Ακρόπολη ο Ανδρούτσος και πάλι δεν πρόφτασε να επέμβει. Η επένδυση της εικόνας είναι με δικά του έξοδα γιατί οι οπλαρχηγοί δεν κουβαλούσαν χρήματα και τα λάφυρα από τις μάχες τα αξιοποιούσαν με δωρεές στα μοναστήρια. Τα τρία παράσημά του βρίσκονται στην εικόνα γιατί μετά τη στημένη δίκη του στο Αιτωλικό, ο Μαυροκορδάτος ήθελε να τον καθαιρέσει από αρχιστράτηγο, αφού δεν κατάφερε να πετύχει να πετύχει τη θανατική του καταδίκη ή να τον εξοντώσει, όπως τον Ανδρούτσο. Ο Καραϊσκάκης αρνήθηκε να τον αγγίξουν και δήλωσε ότι τα παράσημά του δε θα τα δώσει στους "σκύλους", αλλά σε Εκείνη που είναι μεγαλύτερη στρατηγός από αυτόν.

@Λίγη παραπάνω έρευνα δε βλάπτει

Ωραίος

Αιτωλός

Ο Καραϊσκάκης κατά την έξοδο του Μεσολογγίου όντως ήταν άρρωστος αλλά είχε αποσυρθεί στο Μοναστήρι του Προδρόμου στην Ανάληψη (Δερβέκιστα) Θέρμου - Τριχωνίδας και όχι στον Προυσό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

timon-o-athinaios

«Ο Σαίξπηρ δεν κάνει τίποτα μικρό, αναμετριέται πάντα με κάτι πολύ μεγάλο….» σημειώνει ο Στάθης Λιβαθινός, που καταπιάνεται με ένα από τα πιο αινιγματικά και γοητευτικά έργα του μεγάλου δραματουργού, το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»

pligomeno-peristeri

Από τη χαοτική μεγαλούπολη της Αθήνας, στη φωτογραφία ενός πληγωμένου περιστεριού και από εκεί σε πορτραίτα ανθρώπων της πόλης, εστιάζει η πρώτη έκθεση φωτογραφίας του ποιητή Κώστα Ζαφειρόπουλου, στο 4ο επίπεδο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

nyxtes-premieras

Από τον Καζαντζάκη στον Αντώνη, τον πατέρα ενός μέσου ελληνικού σπιτιού και από την ορεινή Ηλεία στη Σαντορίνη το ελληνικό ντοκιμαντέρ δηλώνει την αξιοπρόσεκτη παρουσία στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»

istoria-mousikis

Xειρόγραφα έγγραφα, παρτιτούρες, ηχογραφήσεις, προγράμματα, φωτογραφίες, αλληλογραφία, και σπάνια αρχειακά τεκμήρια εκτίθενται στο κοινό από τη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη"