O εικαστικός ενός boutique hotel

O εικαστικός ενός boutique hotel

Το ξενοδοχείο Marpessa, ένα σύγχρονο boutique hotel στο Κέντρο του Αγρίνιου -κατασκευασμένο το 1926 και μέλος στο δίκτυο Historic Hotels of Europe- συνδυάζει την σύγχρονη εσωτερική διακόσμηση με τα «δικά του υλικά» λαξευμένα από τον εικαστικό Δημήτρη Παπατρέχα

Marpessa, η κοινή θνητή πριγκίπισσα

«Αγρίνιο, καλοκαίρι του 2013,
Κατεβαίνω με την Μαριάννα σε μια τεραστίων διαστάσεων αποθήκη, έξω από την πόλη. Εκεί φυλασσόταν ο θησαυρός. Βρέθηκα μπροστά του.
Ήταν τακτοποιημένος και αριθμημένος. Ένας μεγάλος όγκος από παλιές πόρτες, παράθυρα, εξώφυλλα παραθύρων, κάγκελα, σκάλες, οικιακά σκεύη, ξύλο και μέταλλο 100 χρόνων.
Είναι από το κτίριο του Ρήγα του καπνέμπορου στην οδό Παπαστράτου που το μετατρέπουμε σε ξενοδοχείο. Και θέλουμε τα υλικά αυτά κατ΄ επιλογή δική σου, να περαστούν στα δωμάτια με εικαστικό τρόπο. Marpessa θα ονομάζεται, μου λέει η Μαριάννα και φεύγουμε.
Μάρπησσα, Marpessa. Η μυθική πριγκίπισσα κόρη του Βασιλιά Ευήνου. Γεννημένη σε αυστηρό πατριαρχικό περιβάλλον όπως αρμόζει στον Εύηνο, που κρατά τις παραδόσεις και είναι ο λόγος του Βασιλιά πράξη.
Η Marpessa αρνείται στην θέληση του πατέρα της Βασιλιά να παντρευτεί Θεό και παντρεύεται έναν κοινό θνητό κάνοντας πράξη το δικαίωμα της επιλογής. Ελευθερώνεται και ακολουθεί το δικό της αστέρι.
Τρία σημεία βασικά η ζωή της τρεις οι όροφοι του ξενοδοχείου.
Επιλέγω τα παραθυρόφυλλα, μασίφ ξύλο, μαζεμένη φόρμα, σύμβολα του βίου και απλώνω τον μύθο. Τρυπάω, κόβω και χαράσσω το ξύλο. Στον 1ο όροφο βάζω τον τόπο καταγωγής, την γέννηση της με αρχέτυπα εικαστικά σύμβολα, κύκλος, σταυρός.
Στον 2ο όροφο, τα πουλιά εν πτήση σύμβολα του ανεξάρτητου πνεύματος της Marpessa.
Στον 3ο όροφο αστέρια. Η κορυφή, η ολοκλήρωση.
»



Αυτά είναι τα λόγια του καλωσορίσματος του εικαστικού Δημήτρη Παπατρέχα.

Με πρωτοβουλία της ιδιοκτήτριας Μαριάννας Ζωίδη, τα 17 δωμάτια των τριών ορόφων του ξενοδοχείου διακοσμούνται με τα υλικά του «πατρικού κτιρίου κατασκευής 1926» τοποθετημένα ιεραρχικά, με βάση την ζωή της Μάρπησσα και επιλεγμένα από τον ίδιο τον εικαστικό. 

Ο Δημήτρης Παπατρέχας, ένας «πνευματικός λειτουργός» της τέχνης ανέλαβε την ευθύνη να δώσει μορφή στην εικαστική παρέμβαση. Όπως ο ίδιος εξομολογήθηκε, κατευθυντήρια γραμμή του ήταν και είναι «η Λογική και η Ελευθερία». Ο ίδιος με 6 προσωπικές εκθέσεις στο ενεργητικό του σε χώρους του Αγρινίου και απόφοιτος της ΑΣΚΤ Θεσσαλονίκης, δουλεύει με ¨εξωστρεφή ταπεινότητα¨ τις πρώτες ύλες επηρεασμένος από την εργασία του στο εργαστήριο του ζωγράφου Γιώργου Βακιρτζή από το 1978 μέχρι το 1982. 



Το Marpessa Smart Luxury Hotel αποτελεί ένα χώρο διαμονής «μουσειακού χαρακτήρα» στο Αγρίνιο, διακοσμημένο από την ιδιοκτήτρια Μαριάννα Ζωίδη και την Σοφία Βανταράκη. Ο χώρος της υποδοχής αποτελείται από έργα μεγάλων καλλιτεχνών όπως γλυπτά του Αγρινιώτη Χρήστου Καπράλου και του Θόδωρου Παπαδημητρίου. Χαρακτηριστικά αντικείμενα της σύγχρονης υφής και φιλοσοφίας του χώρου είναι ο λευκός "Chester Moon" καναπές της Βaxter από την Paola Navone, οι πολυθρόνες της Arflex και της Munna δεκαετίας του 60΄ και ο μπουφές ρεσεψιόν της Emmemobili του σχεδιαστή Ferrruccio Laviani. To Marpessa συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα ιστορικά ξενοδοχεία της Ευρώπης, ως μέλος στο δίκτυο των ιστορικών ξενοδοχείων της Ευρώπης – Historic Hotels of Europe και των Ελληνικών ιστορικών ξενοδοχείων – Yades Greek Historic Hotels.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

vrekos

Τρία αδέρφια από το Καρπενήσι, ο Γιάννης, ο Δημήτρης και ο Βασίλης Βρέκος, έχουν δημιουργήσει μια σύγχρονη παραγωγική μονάδα κρέατος και μέσα από την προϊοντική τους γκάμα έχουν κατοχυρώσει την πατέντα ενός είδους λουκάνικου, γεμιστού με τραχανά και φέτα

o-kosmos-tis-evripidou

Για 34 χρόνια, από το 1977 έως το 2011η φιλόλογος-λαογράφος κα Ζωή Ε. Ρωπαϊτου εργάσθηκε στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών ως ερευνήτρια, ενώ έχει προλάβει να «γράψει» 4 βιβλία για πρόσωπα, επαγγέλματα, γειτονιές της πρωτεύουσας.Στις αρχές Οκτωβρίου θα βρίσκεται στα βιβλιοπωλεία το νέο της βιβλίο για την Ευριπίδου

karteraki

Η απαίτηση ενός θαμώνα παραδοσιακού καφενείου στην Κρήτη για το βοτανικό μείγμα του ζεστού ροφήματος του έγινε στις μέρες μας premium προϊόν