Τσίλι και microgreens από τους Νέους Επιβάτες
Τσίλι και microgreens από τους Νέους Επιβάτες
Από την αγορά των comics στις αρχές της κρίσης ο Νίκος Ιωάννου και η Λίλιαν Κουίδου αποφάσισαν να …μετακομίσουν στην αγορά των βιολογικών προϊόντων
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Στη γλώσσα των επαγγελματιών της κουζίνας –ειδικά εκείνης των υψηλών γαστριμαργικών προσδοκιών και απαιτήσεων- ονομάζονται microcreens . Για τους περισσότερους εξ ημών και ιδίως για τους πιστούς τηλεθεατές εκπομπών πρόκειται για τις λιλιπούτειων διαστάσεων πρασινάδες που οι σεφ με ένα τσιμπιδάκι και πολύ προσεκτικά τοποθετούν ως διακόσμηση στα ακριβά τους πιάτα.
Αυτά τα microcreens που στηνσυγκεκριμένη περίπτωση είναι βιολογικά προέρχονται ένα αγρόκτημα στους Νέους Επιβάτες της Θεσσαλονίκης που οι ιδιοκτήτες τους αποφάσισαν κάποια στιγμή στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας να εγκαταλείψουν τα comics και να αφοσιωθούν στα εύγεστα λαχανικά και τις καυτερές πιπεριές.
Σήμερα η ευρεία γκάμα των προϊόντων τους – όλα με το σήμα The Chilli Factor- περιλαμβάνει γλυκόξινες πικάντικες σάλτσες και καυτερές σος, πάστες καυτερής πιπεριάς και μαρμελάδες με τσίλι αλλά και τουρσάκια και αποξηραμένες πιπεριές. Βεβαίως δεν λείπουν και τα λαχανικά αλλά και τα διακοσμητικά microgreens.
Αλλά, τα microgreens πέραν όλων των άλλων είναι «λαχανικά που κουρεύονται μόλις βγάλουν κοτυληδόνες. Οι σεφ τα λατρεύουν! Δεν είναι μόνο ένα υπέροχο σαλατικό ή ένα υγιές και εντυπωσιακό γαρνίρισμα σε σαλάτες, κυρίως πιάτα και σούπες.
Η επιστημονική έρευνα αποδεικνύει τώρα ότι αυτά τα μικροσκοπικά σπορόφυτα που συλλέγονται και τρώγονται όταν είναι μόνο μερικά εκατοστά ψηλά είναι ένα πραγματικό superfood γεμάτο με αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία» (από ανάρτηση στη σελίδα του The Chilli Factor στο facebook).
Αυτά τα microcreens που στηνσυγκεκριμένη περίπτωση είναι βιολογικά προέρχονται ένα αγρόκτημα στους Νέους Επιβάτες της Θεσσαλονίκης που οι ιδιοκτήτες τους αποφάσισαν κάποια στιγμή στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας να εγκαταλείψουν τα comics και να αφοσιωθούν στα εύγεστα λαχανικά και τις καυτερές πιπεριές.
Σήμερα η ευρεία γκάμα των προϊόντων τους – όλα με το σήμα The Chilli Factor- περιλαμβάνει γλυκόξινες πικάντικες σάλτσες και καυτερές σος, πάστες καυτερής πιπεριάς και μαρμελάδες με τσίλι αλλά και τουρσάκια και αποξηραμένες πιπεριές. Βεβαίως δεν λείπουν και τα λαχανικά αλλά και τα διακοσμητικά microgreens.
Αλλά, τα microgreens πέραν όλων των άλλων είναι «λαχανικά που κουρεύονται μόλις βγάλουν κοτυληδόνες. Οι σεφ τα λατρεύουν! Δεν είναι μόνο ένα υπέροχο σαλατικό ή ένα υγιές και εντυπωσιακό γαρνίρισμα σε σαλάτες, κυρίως πιάτα και σούπες.
Η επιστημονική έρευνα αποδεικνύει τώρα ότι αυτά τα μικροσκοπικά σπορόφυτα που συλλέγονται και τρώγονται όταν είναι μόνο μερικά εκατοστά ψηλά είναι ένα πραγματικό superfood γεμάτο με αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία» (από ανάρτηση στη σελίδα του The Chilli Factor στο facebook).
Και τους δύο- τον Νίκο Ιωάννου και την Λίλιαν Κουίδου- τους γνώρισα από κοντά την περασμένη Τετάρτη στη σκηνή της μεγάλης αίθουσας του ξενοδοχείου The Met στη Θεσσαλονίκη στην εκδήλωση της πρωτοβουλίας «Όλη η Ελλάδα σε ένα τραπέζι» - στην οποία συμπράττουν η Εθνική Τράπεζα και το IdeasLab. Η σύσταση είχε προηγουμένως γίνει από την Βάσω Γιατσίδου – υπεύθυνη για το Δίκτυο Βιολογικών Προϊόντων που συστάθηκε με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ). Και αυτό γιατί οι ίδιοι οι δημιουργοί του όλου project διαπρέπουν ως βιοκαλλιεργητές.
Η ιστορία της δημιουργίας του The Chilli Factor είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα επιχειρηματική ιστορία κυρίως λόγω του γεγονότος της στροφής στο άμεσο παρελθόν των δημιουργών του. Οι τελευταίοι από την αγορά των comics αποφάσισαν να ξεκινήσουν ένα νέο εγχείρημα – αυτή τη φορά στους αγρούς. Και εκεί έδειξαν τις δυνατότητες τους διαπρέποντας ως παραγωγοί βιολογικών προϊόντων, οι οποίοι πειραματίζονται με γηγενείς και ξένες ποικιλίες πιπεριάς.
Αν και αποτελούν μέλος της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών Βορείου Ελλάδος, δεν έχουν επαναπαυτεί σε πωλήσεις μη συσκευασμένων προϊόντων αλλά προσπαθούν να προσδώσουν προστιθέμενη αξία στο τελικό προϊόν τους.
Στην σελίδα τους στο facebook διαβάζω μεταξύ άλλων τα εξής: «Ξεκινήσαμε πρίν από λίγα χρόνια να παράγουμε βιολογικά λαχανικά, βότανα, μυρωδικά και φρούτα σ' ένα χώρο επτά στρεμμάτων.
Λαχανικά ξεχωριστά που καλλιεργούνται με πολύ αγάπη και μεράκι.
Ένα από τα λαχανικά που ξεχώρισαν ανάμεσα σε πολλά άλλα, που έτσι κι αλλιώς αποτελούσε, σε διάφορες μορφές, γευστική απόλαυση στο καθημερινό μας τραπέζι, ήταν οι πικάντικες, καυτερές πιπεριές, τα chilies.
Έτσι δώσαμε έμφαση σε κάτι που γευστικά απολαμβάναμε για χρόνια.
Jalapenos, Habaneros, Thai Chilli, Scotch Bonnet, Ancho, Poblano, Anaheim, Tabasco, Cayenne, Serrano, Numex Pinata, Fatalli, Naga Jolokia, De Arbol ακόμα και τις βραβευμένες με ρεκόρ Γκίνες στην ένταση καψίματος Bhut Jolokia και Trinidad Scorpion.
Οι πιπεριές μεταμορφώθηκαν. Γλυκόξινες πικάντικες σάλτσες και καυτερές σος. Πάστες καυτερής πιπεριάς και μαρμελάδες με τσίλι. Τουρσάκια και αποξηραμένες πιπεριές.
Όλα αυτά κάτω από την ονομασία The Chilli Factor».
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα