Λεζάντες σε φωτογραφικά στιγμιότυπα λέξεων

Λεζάντες σε φωτογραφικά στιγμιότυπα λέξεων

Η Ελένη Στελλάτου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Κατάγεται από το Πυργί Κεφαλονιάς. Σπούδασε Φαρμακευτική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. "Το κόκκινο και το άσπρο" είναι το πρώτο της βιβλίο

Το πρώτο, σχεδόν αυθαίρετο αρχικό συμπέρασμα διαβάζοντας το βιβλίο με τα 19 διηγήματα της πρωτοεμφανιζόμενης Ελένης Στελλάτου είναι το εξής: Τα μικρά σε έκταση – λίγες σελίδες το καθένα τους- αγωνιούν να εκπληρώσουν ένα καθήκον. Δεν ξέρω το πώς και το γιατί. Το μόνο που καταλαβαίνω είναι ότι υπακούν στην δοσμένη απαίτηση να λειτουργήσουν ως μεγάλες λεζάντες των φωτογραφικών στιγμιότυπων που κρύβουν στο λιπόσαρκο σώμα τους. Λεπτά δίχως ίχνος περιττού λίπους επάνω στο σεπτό σώμα τους με τα κόκαλα και την ψυχή των πρωταγωνιστών τους να διαγράφονται καθαρά στο χαρτί. Ο Ευάγγελος Κ. και το μπαστούνι του – ίδια η σκηνή της αποκαθήλωσης μιας ζωής μπροστά στα μάτια της λίμνης με την αδιατάρακτη ησυχία. Ο κύριος Νίκος από τη Σπάρτη και τόσοι άλλοι. Μεταξύ όλων αυτών και ένα κοριτσάκι που στριφογυρίζει σαν από όνειρο μέσα στις λέξεις και τα σχήματα – ένα πρόσωπο της απροσδιοριστίας πανταχού παρών … 

Διαβάζω στο οπισθόφυλλο: «Ένας παππούς προσφέρει λεμόνια αντί για λουλούδια. Μια γυναίκα σε αναπηρικό καροτσάκι βουτάει στη θάλασσα. Ένα μικρό κορίτσι προσπαθεί να επιβιώσει στον κόσμο των μεγάλων. Διαφορετικοί άνθρωποι που ζουν σ’ έναν τόπο που δεν κατονομάζεται αλλά που γρήγορα μοιάζει οικείος. Ο κύριος Νίκος, η Ελενίτσα, ο κύριος Π., ο γιατρός με το κόκκινο σακίδιο. Όλοι διαφορετικοί μεταξύ τους με κοινό σημείο αναφοράς το νερό που άλλοτε ξεπλένει τον πόνο και την απογοήτευσή τους κι άλλοτε ζωντανεύει όνειρα του παρελθόντος ή και του μέλλοντος, καθώς αυτοί αναμετριούνται με την απώλεια και την προσδοκία μέσα στον χρόνο που παύει να υπάρχει.

Όπως το νερό που διαρκώς κινείται και αλλάζει μορφή, σ’ έναν αιώνιο κύκλο που διατηρεί τη ζωή, έτσι και τα πρόσωπα των δεκαοχτώ αυτών ιστοριών μετακινούνται από τη μία στην άλλη, ίδια ή αλλαγμένα έτσι όπως η ζωή τα έχει μεταμορφώσει, διανύοντας μια κυκλική τροχιά, στο κέντρο τη οποίας προβάλλει η ελπίδα».

Το βιβλίο της πρωτοεμφανιζόμενης Ελένη Στελλάτου ονομάζεται Το κόκκινο και το άσπρο ( εκδόσεις Πόλις). Η συγγραφέας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Κατάγεται από το Πυργί Κεφαλονιάς. Σπούδασε Φαρμακευτική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Λιγοστά τα βιογραφικά της στοιχεία. Τα άλλα, τα πραγματικά βρίσκονται στις σελίδες του βιβλίου της.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

papadimitriou-tedx-lamia

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου δοκιμάζει για πρώτη φορά στη ζωή του να εκτεθεί στη κρίση των συμπολιτών του βάζοντας υποψηφιότητα για δημοτικός σύμβουλος στην Αθήνα με το ψηφοδέλτιο του Κώστα Μπακογιάννη

stratigos-makrygiannis

Η νέα όπερα του Δημήτρη Μαραγκόπουλου σε λιμπρέτο του Αλέκου Λούντζη για τον Στρατηγό Μακρυγιάννη ανεβαίνει για τρείς παραστάσεις στις αρχές Απριλίου στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο «Νιάρχος»

asimos

Για πρώτη φορά παρουσιάζεται δημόσια στο κοινό το αρχείο του Νικόλα Άσιμου στο πλαίσιο μιας μεγάλης εκδήλωσης που περιλαμβάνει έκθεση 12 εικαστικών καλλιτεχνών και 2 συναυλίες

saxa

Στο ιστορικό κτήριο του ΑΣΑΧ (Αναγκαστικός Συνεταιρισμός Αμπελοκτημόνων Χαλκίδας) στο Λιμάνι στις 27 Μαρτίου 2019 ενεργοί πολίτες- επιχειρηματίες, μάγειρες, δημοσιογράφοι κ.α- συμμετέχουν στην εναρκτήρια εκδήλωση της τοπικής πρωτοβουλίας «Εύριπος- Πλατφόρμα για μια καλύτερη ζωή»

alex

Μια νέα σε ηλικία αλλά ώριμη σε δημιουργικές ιδέες chef η Αλεξάνδρα Βασιλάτου έχει «στήσει» με την στήριξη του The People’s Trust το δικό της εργαστήριο – κουζίνα στη Πλατεία Δεξαμενής στο Κολωνάκι

3
xelidonia

Και όμως το πιστό αντίγραφο, διαστάσεων 40x59cm, από μια λεπτομέρεια της περίφημης «Τοιχογραφίας της Άνοιξης» όπου «δύο χελιδόνια ερωτοτροπούν πετώντας σε τοπίο με κόκκινα κρίνα» από το Ακρωτήρι της Θήρας του 16ου αιώνα π.Χ ,που διατίθεται, έναντι 200 ευρώ, στο πωλητήριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου δεν μπορεί κανείς να το βρει στο e-shop του. Και αυτό, γιατί e-shop δεν υπάρχει!

2
nexamas

Ο ακαδημαϊκός Αλέξανδρος Νεχαμάς στο νέο του βιβλίο – που μεταφράζει και προλογίζει ο Θεοφάνης Τάσης- υποστηρίζει ότι ήρθε ο καιρός για μια αναθεώρηση της αριστοτελικής σύλληψης της φιλίας διότι, παρά την ερμηνευτική της ισχύ, παραγνωρίζει τις αμφισημίες και τους κινδύνους, δηλαδή τη σκοτεινή της όψη

1