Ένα μυθιστόρημα σε 100 ξυλογραφίες!

Ένα μυθιστόρημα σε 100 ξυλογραφίες!

«Η πόλη» του Frans Masereel -ένα βιβλίο με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας το 1925 στη Γερμανία- εκδόθηκε στα ελληνικά από τις εκδόσεις Άγρα και εντυπωσιάζει καθώς είναι ένα μυθιστόρημα χωρίς λόγια…

Εκ πρώτης όψεως ταυτίζεται με την απλότητα μιας ιδιαίτερης έκδοσης, προσεγμένης ως εκδοτικό δημιούργημα των εκδόσεων Άγρα. Με ένα χαρακτηριστικό περίβλημα ικανό να συγκρατήσει «το βάρος» του έργου.  

Στα ενδότερα… Το βιβλίο – με πρόλογο του Στέφαν Τσβάιχ- ισορροπεί μεταξύ του Graphic novel και του κλασικού μυθιστορήματος. Μιας ιστορίας που αποτελείται από 100 ξυλογραφίες, λεπτοδουλεμένες και έτοιμες να βυθίσουν τον αναγνώστη σε ένα διαφορετικό κόσμο.      

Το θέμα του αφορά την ανθρώπινη εμπειρία στη σύγχρονη μεγαλούπολη του Βερολίνου και μέσω του ιδιαίτερου τρόπου εικονογράφησης σύμφωνα με το οπισθόφυλλο «οι ξυλογραφίες, αξιοσημείωτης δύναμης και ομορφιάς, αποδίδουν το τεταμένο κλίμα στην ταραγμένη Βαϊμάρη και έχουν πρόγονό τους τα κοινωνιολογικά κείμενα της "Μητροπολιτικής αίσθησης" του Γκέοργκ Ζίμμελ, συνδιαλέγονται με την κινηματογραφική "Μητρόπολη" του Φριτς Λανγκ, τα πρώιμα εξπρεσιονιστικά θεατρικά του Μπρέχτ και τις ζωγραφιές του Γκρος, εικονοποιούν τα χρονικά για το Βερολίνο του Γιόζεφ Ροτ και του Βάλτερ Μπένγιαμιν.» 

Για να εστιάσουμε, όμως, λίγο περισσότερο στον συγγραφέα και καλλιτέχνη Frans Masereel.

Ήταν ένας από τους σπουδαιότερους εξπρεσιονιστές χαράκτες του 20ού αιώνα και θεωρήθηκε προφητικά ως πρωτοπόρος του είδους graphic novel. Η αρχή των εικονογραφημένων εκδόσεών του έγινε το 1918 με το βιβλίο "25 Εικόνες για το Πάθος ενός Ανθρώπου" και ακολούθησαν αρκετές ακόμη, συμμετέχοντας επίσης ως εικονογράφος σε βιβλία σημαντικών συγγραφέων όπως ο Τόμας Μαν και ο Εμίλ Ζολά. 

Χαρακτηριστικά για την δουλειά του διαβάζουμε: «δημιούργησε ένα νέο είδος εικαστικής ποίησης: το μυθιστόρημα, τη νουβέλα, τη μικρή διήγηση σε εικόνες χωρίς λόγια. Μέσα από κάθε φύλλο, με την απλή αρμονία του μαύρου και του άσπρου, περνά σαν αστραπή ο ιλιγγιώδης ρυθμός του βιαστικού 20ού αιώνα. Αν τα παλαιότερα βιβλία του ήταν μεγάλα, το τελευταίο του, "Η πόλη", είναι κυριολεκτικά μνημειώδες. Με αυτό το έργο ο καλλιτέχνης προχώρησε κατά κάποιον τρόπο από τη σονάτα στη συμφωνία.» 

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kiouri

Ποια ήταν η Μαρί Κιουρί; Πώς έφτασε να είναι η πιο φημισμένη γυναίκα των επιστημών στην εποχή της; Πώς λειτουργούσε στην καθημερινότητά της; Τι ρόλο έπαιξε ο έρωτας στη ζωή της;

saia01

Η Ηρώ Σαΐα πάνω στη σκηνή του θεάτρου Γκλόρια Μικρό μαζί με δυο σπουδαίους μουσικούς «παραδίνονται» στην παραδοσιακή μουσική και δημοτική ποίηση και μας παρασύρουν στη μαγεία μιας ιδιαίτερης μουσικής παράστασης με ανάμεικτα στοιχεία: την ελληνικότητα, τη διαφορετικότητα, την έκπληξη!

59-diethnes-festival-thess

Η Caritas Romana (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) και τα εκατοντάδες έργα τέχνης που την αναπαριστούν, χρησιμοποιήθηκαν ως πυξίδες για την επιλογή των 15 ταινιών του Επίσημου Διαγωνιστικού Τμήματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και οι ταινίες με την σειρά τους τροφοδοτούν το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης νέων εικαστικών

eroica

H "Eroϊca" του Κοσμά Πολίτη, οκτώ δεκαετίες μετά την πρώτη έκδοσή της, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

andritsaina

Σπάνιες εκδόσεις του 16ου αιώνα από σημαντικούς εκδοτικούς οίκους της εποχής, τις οποίες δώρισε στην Ανδρίτσαινα το 1838 -εγκατεστημένος στο Παρίσι- ο λόγιος συγγραφέας Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, παρουσιάζονται σε μια έκθεση στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

grevena-meli

Δύο μαθηματικοί με την βοήθεια των στελεχών ενός δημιουργικού γραφείου έβαλαν την τέχνη, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και το μεράκι τους και έφτιαξαν ένα μοναδικό προϊόν όπου το γυάλινο βάζο με το μέλι βρήκε φιλοξενία σε μια ιδιαίτερη ξύλινη συσκευασία