Τα κυριακάτικα (μουσικά) πρωϊνά στο «Νιάρχος»

Τα κυριακάτικα (μουσικά) πρωϊνά στο «Νιάρχος»

Δύο «συναυλιακές διαλέξεις» διοργανώνονται από την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής τις Κυριακές 11 & 18 Φεβρουαρίου στο πλαίσιο της δράσης «Κυριακάτικα πρωινά»

Τα «Κυριακάτικα πρωινά» - αποτέλεσμα σύμπραξης μεταξύ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)- περιλαμβάνουν πρωτότυπες συναυλίες, εργαστήρια, δρώμενα και δράσεις για όλη την οικογένεια. Πρόκειται, όπως διαβάζω σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα, για «μια εβδομαδιαία συνάντηση των "φυλών" της Αθήνας» και απευθύνονται «στο ετερόκλητο και πολύχρωμο κοινό που κατακλύζει το Πάρκο και τους χώρους του ΚΠΙΣΝ και, κυρίως, στις οικογένειες που αναζητούν εναλλακτικές προτάσεις πολιτισμού και ψυχαγωγίας.» 

Ο κύριος στόχος αυτής της σύμπραξης είναι να «φέρει σε επαφή το κοινό αυτό με τις τέχνες που υπηρετεί η Εθνική Λυρική Σκηνή: την όπερα, την κλασική μουσική και το χορό.» 

Τα δύο Lecture recital θα παρουσιαστούν στις 11 & 18 Φεβρουαρίου από την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ με τίτλο «Γνωριμία με το ρεπερτόριο: Γαλλικό Μπαρόκ & Ποιος φοβάται τον 20ό αιώνα;» αντίστοιχα. 

Στις 11 Φεβρουαρίου το μπαρόκ σύνολο Diverse & Bizarre παρουσιάζει το ιδιαίτερο στυλ της γαλλικής μουσικής των τελών του 17ου και αρχών του 18ου αιώνα μέσα από 4 έργα μουσικής δωματίου εμβληματικών συνθετών: J.F.Rebel, M.Marais, J.B.Barierre, G.P.Telemann. Τα όργανα εποχής, οι Λουδοβίκος 14ος & 15ος και οι αυλές τους, οι κοινωνικές συγκυρίες και τα θεάματα της εποχής ζωντανεύουν μέσα από την ιστορική ερμηνεία και από τις αφηγήσεις των μουσικών.

Οι Diverse & Bizarre είναι ένα μουσικό σύνολο που ερμηνεύει μπαρόκ και κλασική μουσική με αυθεντικά όργανα, δίνοντας ζωή στα έργα της εποχής μέσω της ιστορικής ερμηνείας, αλλά και του διαλόγου με άλλα είδη τέχνης. Ο πυρήνας του συνόλου αποτελείται από τέσσερις νέους καταρτισμένους μουσικούς, με πολύπλευρη δραστηριότητα: Αναστασία Μηλιώρη στο μπαρόκ βιολί, Κίρα Σαπλαχίδου στο φλάουτο τραβέρσο, Fabiola Ojeda στο μπαρόκ τσέλο, Σεβαστιανός Μοτορίνος στο τσέμπαλο.



Στις 18 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο Lecture recital με παρουσίαση τριών εμβληματικών έργων του 20ού αιώνα, συνοδευόμενη από παραδείγματα που ρίχνουν φως στις προθέσεις των συνθετών και την εποχή τους. Με τους αξιόλογους: Άγγελο Λιακάκη στο βιολοντσέλο και Τίτο Γουβέλη στο πιάνο.

«Πώς ο Πιερότος του Debussy παίζει κιθάρα στο Φεγγάρι; Πώς προσεύχεται ο Messiaen τραγουδώντας την αιωνιότητα και πώς αποδρά ο Schnittke από τις αγωνίες του;»

Και οι δύο δράσεις έχουν ώρα έναρξης 12:00 το μεσημέρι. 

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο www.nationalopera.gr

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

aristos

Ο πρώτος χρόνος του έτους βρίσκει τον «Αρίστο» του Γιώργου Παπαγεωργίου -έπειτα από μια σειρά επιτυχημένων παραστάσεων και τίτλους βραβείων- στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις

thelockers

Η Γκουενταλίνα Καραγιάννη -μια νέα και δραστήρια επιχειρηματίας, είναι η δημιουργός μιας υπηρεσίας για την ασφάλεια προσωπικών αντικειμένων, στο κέντρο της Αθήνας

papaspyrou

Η δημοσιογράφος Σταυρούλα Παπασπύρου φτιάχνει με πρώτη ύλη τα ντοκουμέντα των συνεντεύξεων της ένα δοκίμιο για την σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία και τους συγγραφείς που η ίδια εδώ πάνω από 30 χρόνια συνάντησε, γνώρισε, συνομίλησε και έγραψε στο βιβλίο της «Χωρίς Μικρόφωνο»

12-prigipises

Ο σχεδιαστής Δημήτρης Ντάσιος και η εικαστικός Ιωάννα Παρασκευά ενώνουν τη μόδα και την τέχνη παρουσιάζοντας 12 γλυπτές γυναικείες φιγούρες στον εκθεσιακό χώρο της Εvripides Art Gallery

xristougenna-me-jazz

Σε δύο Jazzy Christmas συναντήσεις Παραμονή & Ανήμερα των Χριστουγέννων στο Gazarte παρουσιάζονται η Αλέκα Κανελλίδου με το κουιντέτο του Δημήτρη Καλαντζή

doxiadis

«Ονόμασα την αφήγησή μου μυθιστορία γιατί γράφοντας κατάλαβα ότι η ανάπλαση των περασμένων δεν στηρίζεται μόνο στη μνήμη, μα και στη φαντασία, μια φαντασία ενεργή, που μπορεί να ανασκαλεύει τα συναισθήματα χωρίς όμως να ψεύδεται για τα γεγονότα». Ο Απόστολος Δοξιάδης εξιστορεί τη ζωή του από τα πρώτα παιδικά χρόνια μέχρι την ενηλικίωση. Στο επίκεντρο της αφήγησης βάζει την πολιτική, την παρατήρηση, το βίωμα και αργότερα την πράξη