Η πεζογραφία της καθημερινής βαρβαρότητας

Η πεζογραφία της καθημερινής βαρβαρότητας

Η 25χρονη νομικός Βίβιαν Στεργίου από τα Τρίκαλα έκανε ήδη αισθητή την παρουσία της με την πρώτη της συλλογή διηγημάτων

Ναι, υπάρχει και μια πολύ νέα γενιά στην ελληνική πεζογραφία! 

Νεότατοι λογοτέχνες με φρέσκια ματιά και με συστατικά υλικά για την τέχνη τους: η μεγάλη πόλη, η γενικευμένη κρίση των τελευταίων χρόνων, τα πολλαπλά οικονομικά αδιέξοδα, οι δύσκολες σχέσεις των ανθρώπων και τα ανομολόγητα καθημερινά πάθη τους, το διαρκές πίσω - μπρος της οικογενειακής μνήμης, οι συμπεριφορές και οι επιλογές ζωής των φίλων…

Από το τελευταίο κύμα της λογοτεχνικής – πεζογραφικής εσοδείας προέρχεται η 25χρονη σήμερα συγγραφέας Βίβιαν Στεργίου. Τον περασμένο μήνα από τις Εκδόσεις Πόλις κυκλοφόρησε η πρώτη συλλογή διηγημάτων της – με τίτλο Μπλε Υγρό. Η συλλογή περιλαμβάνει 16 διηγήματα και ο τίτλος του βιβλίου προέρχεται από ένα από αυτά. Μάλιστα, είναι και το τελευταίο στη σειρά. 

Η συγγραφέας γεννήθηκε το 1992 στα Τρίκαλα. Άρχισε να γράφει το 2004. Κείμενά της δημοσιεύονται τακτικά σε περιοδικά. Σπούδασε νομικά στη Νομική Αθηνών και οικονομική ανάλυση του δικαίου στη Νομική της Ουτρέχτης.

Ας ξαναγυρίσουμε στο βιβλίο. Από τη συλλογή της Στεργίου έχω ξεχωρίσω ένα διήγημα – για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Το διήγημα με τίτλο Όταν ακούω ραδιόφωνο, μου λείπεις. 

Πρόκειται για ένα μονόπρακτο δωματίου με πολύ πυκνό λόγο που προσπαθεί να αντιμετωπίσει το «πρόσωπο του τέρατος» που φέρνει στο σπίτι η βαρβαρότητα της οικονομικής κρίσης με τη νοσταλγία του έρωτα, ενός ανεκπλήρωτου έρωτα που στοίχειωσε στη καρδιά και το μυαλό… 

Στο εκδοτικό σημείωμα που δημοσιεύεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζω: «Χωρίς εσένα θα με καταπιεί το μπλε υγρό. Όχι, λάθος. Εσύ, εσύ είσαι το μπλε υγρό. Όχι, λάθος. Αν δεν ήσουν εσύ, θα ήταν κάτι άλλο. Όχι, λάθος. Εγώ είμαι το μπλε υγρό. Όχι, λάθος. Το μπλε υγρό είναι όλα. Η ζωή είναι ένα κολλώδες μπλε υγρό.



Ένας άντρας συναντιέται στην Κυψέλη με τη γυναίκα που κάποτε είχε ερωτευτεί. Μια εικαστικός ετοιμάζει μια έκθεση με όλα τα πράγματα που αγχώνουν τους ανθρώπους. Ο Ανδρέας γυρίζει απ’ το Παρίσι για να ζήσει με τον Βασίλη. Ένας βοηθός φωτογράφου φοβάται τους ανθρώπους, αλλά ερωτεύεται μία φοιτήτρια κατά τη διάρκεια μιας διακοπής ρεύματος. Ένας νέος δικηγόρος ζει με τον πατέρα του, που νομίζει ότι πρωταγωνιστεί σε ριάλιτι. Ένας απολυμαντής στα ενοικιαζόμενα δωμάτια των γονιών του οδηγεί έναν άγνωστο τουρίστα σε μια κρυφή παραλία.

Γύρω τους η Αθήνα. Τους παγιδεύει στο φως της και τους κάνει να ισορροπούν: άλλοτε τους παρηγορεί με οικειότητα και με μικρές στιγμές ευτυχίας κι άλλοτε τροφοδοτεί με δικές της εικόνες τη μελαγχολία και την αγωνία τους.

Δεκαέξι μικρές αυτοτελείς ιστορίες - ψήγματα πραγματικότητας. Περίεργοι και διαφορετικοί, φοβισμένοι και γεμάτοι πείσμα να ευτυχήσουν, εντελώς καθημερινοί και εντελώς τυχαίοι, οι άνθρωποι των ιστοριών είναι οι άνθρωποι γύρω μας».

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Giggity

Ο κλασικός πόλεμος στο νόημα που διεξήγε μανιωδώς ο Μάης του 68 και περνάει ακόμα για μοντέρνος στην ελλαδίτσα, την τελευταία Σοβιετια της Ευρώπης . Ενώ ήδη η νεανική αντικουλτούρα είναι εδώ και χρόνια ο συντηρητισμός και οι αξίες , η στροφή στην παράδοση και στο Νόημα της ύπαρξης , οι τελευταίοι ελλαδεζοι , άεθνοι , άθρησκοι και κυρίως αρνησίτεκνοι , θα ξυπνήσουν προσεχώς σε μια σουνιτικη χώρα, χοτσποτ όλης της Ευρώπης , μειονότητα στον τόπο τους , 55 ετών χωρίς παιδιά και χωρίς νόημα στην ύπαρξη τους . _______Κορίτσια προσοχή, ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω . ______Όπου και αν σας βρίσκει το κακό , μνημονεύετε Παπαδιαμάντη , μνημονεύετε Σολωμό , κατά πως έλεγε κι ο ποιητής . _____Αφήστε τις σάχλες , αυτοί την δουλειά τους κι εσείς την ζωή σας . Μην πέφτετε στην λουμπα της μίρλας , του μηδενισμού και της Αριστεράς . Δώστε νόημα στην ζωή σας , διαβάστε Ποιότητα και Νόημα , όχι μεταμοντέρνο μηδενισμό .

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

25-xronia-ellini-ekdotiki

«Οι Έλληνες καλλιτέχνες και το Βιβλίο, 1910-1967» η έκθεση, η οποία παρουσιάζεται στην Πινακοθήκη του δήμου Αθηναίων, επικεντρώνεται στην οργανική σχέση ανάμεσα στο λόγο και την εικόνα στην ελληνική εκδοτική ιστορία και υλοποιείται στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Αθήνα 2018, Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου»

farma-bio-fylla

Μια οικογενειακή επιχείρηση στήθηκε εκ του μηδενός σε ένα χωριό της Χαλκίδας με την ενεργή υποστήριξη και την χρηματοδότηση δύο οργανισμών – του The People’s Trust και της AFI

ergo-mykonos

Μοιάζει με την τέλεια σύμπραξη: «Χειροποίητες εσπαντρίγιες από το ERGON Mykonos, διακοσμημένες με αντίγραφα βυζαντινού νομίσματος από τη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη»

sleepover-dimitsana

Τον έναστρο ουρανό, το φως και τις σκιές, το ηλιακό σύστημα αλλά και αφηγήσεις παραμυθιών περιλαμβάνουν οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες της "Νύχτας στο Μουσείο" που διοργανώνει το Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα

bizrupt-spir-to

Η δραστήρια ομάδα Bizrupt στο Ηράκλειο της Κρήτης άνοιξε με εκδήλωση -στον δημιουργικό χώρο του Comeet με την υποστήριξη του Europedirect Crete και του Spir.To- το μεγάλο κεφάλαιο του σύγχρονου design... στη Μεγαλόνησο

melekouni

Καινούργια ώθηση σε ένα παραδοσιακό τοπικό προϊόν του νησιού της Ρόδου –το μελεκούνι- που συνεχίζει να παρασκευάζεται με χειροποίητο τρόπο δίνει η προσπάθεια μιας οικογενειακής επιχείρησης με το εργαστήριο της

xalepas-piop

«Γιανούλης Χαλεπάς: επιστροφή στον Πύργο» η έκθεση- με αφορμή την επέτειο των 80 χρόνων από τον θάνατο του τήνιου γλύπτη, παρουσιάζεται –σε μια σύμπραξη του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς με την Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου– στον χώρο του Μουσείου Μαρμαροτεχνίας, στον Πύργο της Τήνου