Το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου

Το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου

Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ερμηνεύει τον δραματικό μονόλογο Ο Πατέρας του Άμλετ που έγραψε ο Μάνος Ελευεθερίου και σκηνοθετεί ο Θοδωρής Γκόνης

Ένας ηθοποιός μόνος πάνω στη σκηνή. Ένας δραματικός μονόλογος. Ο Πατέρας του Άμλετ - το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου που ανεβαίνει τον ερχόμενο μήνα στο θέατρο Θησείον στην οδό Τουρναβίτου αριθμός 7 στου Ψυρρή. 

Ερμηνεύει ο έμπειρος Χρήστος Χατζηπαναγιώτης και σκηνοθετεί ο Θοδωρής Γκόνης. Ο αρχικός προγραμματισμός είναι για 20 παραστάσεις, με έναρξη την 16η Οκτωβρίου. Ο δραματικός μονόλογος παρουσιάζεται αυστηρά για 20 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Θησείον. 

Ο συγγραφέας Μάνος Ελευθερίου σε ένα κείμενο του με αφορμή την παράσταση γράφει: «Μια πρώτη μορφή αυτού του κειμένου ενσωματώθηκε πριν από χρόνια σε κάποιο μυθιστόρημά του. Ήταν ο μονόλογος ενός νέου συγγραφέα που βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση και αντιμετώπιζε το θάνατό του με το να σκέπτεται την υπόθεση μερικών έργων του. Τα σκεπτόταν και τα διόρθωνε στο μυαλό του δίνοντας διορία στην επιβίωσή του, περιμένοντας τη σωτηρία του, για να ξεχνά την οδυνηρή θέση όπου βρισκόταν.



Αμέσως μετά την έκδοση του μυθιστορήματος απομόνωσα αυτό το εμβόλιμο κείμενο και άρχιζε η δική μου πια περιπέτεια σβήνοντας και συμπληρώνοντας με σκοπό να γίνει ένας θεατρικός μονόλογος. Το τί κατόρθωσα είναι άλλη υπόθεση και άλλος μονόλογος. 

Φυσικά δεν είχα στο νου μου να “διορθώσω” το ποίημα του Θείου Ποιητή, όπως είναι πλέον της μόδας στα χρόνια μας. Ένα μέρος από την υπόθεση μόνο έφερα στον τόπο μας -γιατί εδώ διαδραματίζεται- και μερικές λέξεις από τη σπουδαία μετάφραση, του Μιχ. Δαμηράλη, στην καθαρεύουσα του 19ου αιώνα.



Ο Θοδωρής Γκόνης και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης αποφάσισαν να το παρουσιάσουν στη σκηνή ξέροντας, σαν παλιές καραβάνες που είναι και οι δύο, τί έχουν να αντιμετωπίσουν μ΄ ένα τέτοιο ρίσκο». 

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Θοδωρής Γκόνης εξηγεί αλλά και επισημαίνει: «Χρόνια τώρα ο Μάνος Ελευθερίου μελετάει τον Άμλετ, τους μονολόγους, τις μεγάλες σκηνές στις παλιές, μυθικές μεταφράσεις του Περβάνογλου και του Δαμιράλη. 

Μετράει φόνους, βλέπει τα αίματα, το φαρμάκι, το δηλητήριο να στάζει, να κυλά, να μπαίνει στη φλέβα με τον ασπασμό, με το φιλί. Το αδελφικό. 

Ο Μάνος Ελευθερίου γνωρίζει τον Άμλετ από στήθους. Έρχεται σαν σκιά, σαν φάσμα, σαν όνειρο με το φάντασμα του πατέρα, να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς. Μόνο που έχουμε ξεχάσει τον λόγο. Και αυτόν ακριβώς τον λόγο έρχεται να μας πει, να μας υπενθυμίσει με τον δικό του τον τρόπο, τον τρόπο του πατέρα. Του πατέρα του Άμλετ».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

paul

Ελεύθερη ή η κλασσική με την διχάλα ακόμη και με περίτεχνα καλοκαιρινά σχέδια και style σαγιονάρες των επώνυμων (καθιερωμένων και εναλλακτικών) διεθνούς φήμης σχεδιαστών και brand names κλέβουν τη παράσταση

george-polk

Τον Μάϊο του 1948 δολοφονήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο 35χρονος Αμερικανός δημοσιογράφος Τζωρτζ Πολκ, ανταποκριτής του CBS στην Αθήνα. Ήταν μια πολιτική δολοφονία στην καρδ Εμφυλίου, που παρέμεινε ανεξιχνίαστη.
Σήμερα, 70 χρόνια μετά, οι δημοσιογράφοι Μιχάλης Ιγνατίου και Κώστας Παπαϊωάννου με το βιβλίο τους «Οι έξι θάνατοι του Τζωρτζ Πολκ» μας ξαναθυμίζουν το κύριο ερώτημα «ποιοι (και γιατί) σκότωσαν τον Πολκ» μαζί με ένα δεύτερο: το « γιατί οι κυβερνήσεις τριών κρατών (Ηνωμένων Πολιτειών, Ελλάδας και Βρετανίας) συνεργάστηκαν στενά (και διαχρονικά) για να συγκαλύψουν τους δράστες»

1
keza

Η Λώρη Κέζα «κάθε μέρα βλέπει από το παράθυρό της έναν σκίουρο. Για όνειρο βλέπει ότι κολυμπάει από νησί σε νησί στις Κυκλάδες» και «περνά τον ελεύθερο χρόνο της γράφοντας ιστορίες για μικρά και μεγάλα παιδιά».

cargos

4 φοιτητές από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αξιοποιώντας τις καινοτομίες της τεχνολογίας Internet of Things για να πετύχουν τον πλήρη έλεγχο των εμπορικών κοντέινερ κατά την διαδικασία μεταφοράς τους στο φοιτητικό διαγωνισμό Ψηφιακής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε και φέτος Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece.

the-performance-shop

Η Λία Χαράκη, από τις πιο σημαντικές και δραστήριες καλλιτεχνικές φωνές της Κύπρου, παρουσιάζει το «The Performance Shop», ένα περιστασιακό (pop-up) κατάστημα το οποίο θα δίνει την ευκαιρία σε κάθε περαστικό-θεατή να παρακολουθήσει ή να συμμετάσχει σε παραστάσεις διαφόρων τεχνοτροπιών –στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

hackathlon-eurobank

Στις εγκαταστάσεις της Eurobank στη Νέα Ιωνία θα φιλοξενηθεί και στις δύο φάσεις του ο 3ος κατά σειρά Περιφερειακός Διαγωνισμός FinTech “Beyond Hackathon”. Η πρώτη φάση θα γίνει το διήμερο 16-18 Ιουνίου 2018 και η δεύτερη και τελική φάση το διήμερο 22-24 Ιουνίου 2018

polis_stotetragono

Η δράση του Δήμου Αθηναίων «Κατάστημα στο Κέντρο»- που εντάσσεται στο πρόγραμμα ΠΟΛΗ² και υλοποιείται από την Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του δήμου Αθηναίων- προβλέπει το πιλοτικό «άνοιγμα» κλειστών καταστημάτων σε συγκεκριμένους δρόμους ή πλατείες του κέντρου της πόλης, ώστε να στεγάσουν επιχειρηματικές και δημιουργικές δραστηριότητες