Από τον Βιβάλντι στον Χατζιδάκι
Από τον Βιβάλντι στον Χατζιδάκι
H Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής παρουσιάζει μία ανοιξιάτικη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής, η οποία συνδυάζει κοντσέρτα για έγχορδα του Αντόνιο Βιβάλντι με το αγαπημένο «Χαμόγελο της Τζοκόντας»
Τι σχέση θα μπορούσε να έχει ο Μάνος Χατζιδάκις με τον Αντόνιο Βιβάλντι; Το έργο τους αποδεικνύει την άποψη ότι η μουσική δεν γνωρίζει όρια ούτε στον χώρο ούτε στον χρόνο. Οι μουσικοί της Καμεράτα-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Γιώργου Πέτρου, ετοίμασαν μια ξεχωριστή ανοιξιάτικη συναυλία που θα παρουσιάσουν στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης για δύο βραδιές, την Πέμπτη 23 και την Παρασκευή 24 Μαρτίου. Στο πρόγραμμα βλέπουμε ορισμένα από τα δημοφιλέστερα κοντσέρτα για έγχορδα του Βιβάλντι, καθώς και το αγαπημένο «Χαμόγελο της Τζοκόντας» του Χατζιδάκι, μια σύνθεση που ο αξέχαστος Μάνος εμπνεύστηκε από τον κορυφαίο εκπρόσωπο του ιταλικού Μπαρόκ.
Ο Μάνος Χατζιδάκις βρισκόταν στη Νέα Υόρκη το 1964, όταν είδε μια γυναίκα να περπατά απαρατήρητη μέσα στο πλήθος κατά τη διάρκεια μιας παρέλασης. Το βλέμμα της, η μοναξιά της συγκίνησαν τον συνθέτη που μετουσίωσε αυτή την οπτική του εντύπωση σε μουσική, την οποία στη συνέχεια ηχογράφησε με παραγωγό τον Κουίνσι Τζόουνς.
Ο Μάνος Χατζιδάκις έγραφε για τον Αντόνιο Βιβάλντι, πριν από μισό αιώνα περίπου: «Βρίσκομαι σε μια αίθουσα συναυλιών. Παίζουν Βιβάλντι και με το πρώτο θέμα βλέπω το κάθισμα πλάι μου αδειανό. [...] Μια καταιγίδα ξέσπασε κραυγάζοντας [...] ένα σφύριγμα σκίζει την πολιτεία στα δυο [...] αφήνοντας να διαφανεί ο ήχος από ένα παλιό τσέμπαλο. [...] Όλα αυτά μπερδεύτηκαν μέσα μου, μαζί με ένα εξαίσιο θέμα του Βιβάλντι που είχα ακούσει πριν από λίγες μέρες και που εξακολουθούσε να επανέρχεται τυραννικά στη μνήμη μου».
Ο Μάνος Χατζιδάκις βρισκόταν στη Νέα Υόρκη το 1964, όταν είδε μια γυναίκα να περπατά απαρατήρητη μέσα στο πλήθος κατά τη διάρκεια μιας παρέλασης. Το βλέμμα της, η μοναξιά της συγκίνησαν τον συνθέτη που μετουσίωσε αυτή την οπτική του εντύπωση σε μουσική, την οποία στη συνέχεια ηχογράφησε με παραγωγό τον Κουίνσι Τζόουνς.
Ο Μάνος Χατζιδάκις έγραφε για τον Αντόνιο Βιβάλντι, πριν από μισό αιώνα περίπου: «Βρίσκομαι σε μια αίθουσα συναυλιών. Παίζουν Βιβάλντι και με το πρώτο θέμα βλέπω το κάθισμα πλάι μου αδειανό. [...] Μια καταιγίδα ξέσπασε κραυγάζοντας [...] ένα σφύριγμα σκίζει την πολιτεία στα δυο [...] αφήνοντας να διαφανεί ο ήχος από ένα παλιό τσέμπαλο. [...] Όλα αυτά μπερδεύτηκαν μέσα μου, μαζί με ένα εξαίσιο θέμα του Βιβάλντι που είχα ακούσει πριν από λίγες μέρες και που εξακολουθούσε να επανέρχεται τυραννικά στη μνήμη μου».
Οι μουσικοί της Καμεράτα, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου τα τελευταία πέντε χρόνια, συνεχίζουν να γοητεύουν το κοινό στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Ορχήστρα, που είναι γνωστή διεθνώς ως Αrmonia Atenea, έχει συνεργαστεί με μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, όπως η DECCA και η SONY Classical, σε ηχογραφήσεις που έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία.
Το πρόγραμμα αναλυτικά
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Κοντσέρτο για έγχορδα σε ρε ελάσσονα RV 127
Κοντσέρτο για δύο μαντολίνα σε σολ μείζονα RV 532
Κοντσέρτο για έγχορδα σε ντο ελάσσονα RV 120
Κοντσέρτο για δύο βιολιά σε λα ελάσσονα RV 522
Μάνος Χατζιδάκις (1925-1994)
Το χαμόγελο της Τζοκόντας
(«Όταν έρχονται τα σύννεφα», «Κοντέσα Εστερχάζυ», «Η παρθένα της γειτονιάς μου», «Βροχή», «Προσωπογραφία της μητέρας μου», «Κοντσέρτο», «Ο κ. Νολλ», «Οι δολοφόνοι», «Βραδινή επιστροφή», «Χορός με τη σκιά μου»)
Info
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Ημέρες και ώρες: Πέμπτη 23 και Παρασκευή 24 Μαρτίου, στις 20.30
Τηλέφωνο: 210 728 2333
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα