Μπαμπά, χορεύεις;

Μπαμπά, χορεύεις;

Μία θεατρική απόπειρα ερμηνείας της λέξης πατέρας, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην παράσταση με τον τίτλο «Μπαμπά χορεύεις;» ο Ακύλλας Καραζήσης, η Μάρθα Φριτζήλα, ο Θάνος Τοκάκης, ο Θανάσης Zερίτης και Kωνσταντίνος Πλεμμένος συναντιούνται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και από την Κυριακή 12 Μαρτίου, στο μεγάλο Φουαγιέ του πρώτου ορόφου, επιχειρούν να δώσουν τη δική τους εκδοχή για το τι σημαίνει η λέξη «πατέρας».  

Τι είναι εν τέλει η παράσταση «Μπαμπά χορεύεις;» Πρόκειται για «μια περιπέτεια τεσσάρων ηθοποιών με το κοινό μέσα σε μια θάλασσα μουσικών, κειμένων, εικόνων. Μια παράσταση για γέλια και για κλάματα. Κι όπως πάντα, κάθε ομοιότητα με την πραγματικότητα είναι καθαρά συμπτωματική», όπως λέει χαρακτηριστικά ο Ακύλλας Καραζήσης.  

Το έργο φτιάχτηκε με αποσπάσματα από σενάρια ταινιών με τον Τζέημς Ντήν, όπως το «Επαναστάτης χωρίς αιτία» και το «Ανατολικά της Εδέμ», αλλά και τον «Οιδίποδα Τύραννο» του Παζολίνι, στιγμιότυπα από τον «Στρίγγλο που έγινε αρνάκι» με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, ταινίες του Κασσαβέτη, τραγούδια του Καζαντζίδη για τον πατέρα δίπλα στον εμβληματικό για την σχέση πάτερα -γιου Erlkoenig του Γκαίτε μελοποιημένο από τον Σούμπερτ, είναι λίγα μόνο από τα υλικά που συνθέτουν την παράσταση «Μπαμπά χορεύεις;»

Ο Ακύλλας Καραζήσης σημειώνει ακόμη: «Ο πατέρας είναι μια παράσταση για ένα τεράστιο θέμα. Κι όπως όλα τα μεγάλα ζητήματα αντιμετωπίζεται μόνο δια της αποφατικής οδού. Στην περίπτωση μας ο πατέρας λείπει. Σε ταξίδι, στην δουλειά, στον πόλεμο, στην αιχμαλωσία, βγήκε για τσιγάρα και δεν γύρισε, η απλώς πέθανε... Ελπίζοντας πως θα 'ρθει, περιμένοντας τον οι τρεις γιοι και η μάνα τον περιγράφουν, τον αναλύουν, του τραγουδούν, τον αφηγούνται, τον βρίζουν, του ετοιμάζουν Φιέστα, και τέλος τον δικάζουν. Υλικό προσφέρει άφθονο η θρησκεία, η μυθολογία, η λογοτεχνία, η ποίηση, η ψυχανάλυση, το σινεμά και φυσικά η μουσική». 

Info
«Μπαμπά χορεύεις;» 
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Λεωφ. Ηρώων Πολυτεχνείου 34, Πειραιάς
Πρεμιέρα: Κυριακή 12 Μαρτίου 
Ημέρες και ώρες: Κάθε Σάββατο στις 18:00 και Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 413 3310

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

59-diethnes-festival-thess

Η Caritas Romana (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) και τα εκατοντάδες έργα τέχνης που την αναπαριστούν, χρησιμοποιήθηκαν ως πυξίδες για την επιλογή των 15 ταινιών του Επίσημου Διαγωνιστικού Τμήματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και οι ταινίες με την σειρά τους τροφοδοτούν το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης νέων εικαστικών

eroica

H "Eroϊca" του Κοσμά Πολίτη, οκτώ δεκαετίες μετά την πρώτη έκδοσή της, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

andritsaina

Σπάνιες εκδόσεις του 16ου αιώνα από σημαντικούς εκδοτικούς οίκους της εποχής, τις οποίες δώρισε στην Ανδρίτσαινα το 1838 -εγκατεστημένος στο Παρίσι- ο λόγιος συγγραφέας Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, παρουσιάζονται σε μια έκθεση στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

grevena-meli

Δύο μαθηματικοί με την βοήθεια των στελεχών ενός δημιουργικού γραφείου έβαλαν την τέχνη, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και το μεράκι τους και έφτιαξαν ένα μοναδικό προϊόν όπου το γυάλινο βάζο με το μέλι βρήκε φιλοξενία σε μια ιδιαίτερη ξύλινη συσκευασία

2-tainies

Φεστιβαλικές και οι δύο. Βραβευμένες και οι δύο. Από το Φεστιβάλ Καννών και οι δύο. Μια για την έναρξη, η άλλη για την λήξη του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το φιλμ Κλέφτες καταστημάτωντου 56χρονου Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Χρυσός Φοίνικας) και το φιλμ Κορίτσι του 27χρονου Βέλγου σκηνοθέτη Λουκάς Ντοντ (τέσσερα μεγάλα βραβεία -σκηνοθεσίας, ερμηνείας, Queer Palm και Fipresci στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» )

koureioistagram

Αν κανείς επιχειρήσει μια βόλτα με οδηγό το ψαχτήρι του Instagram θα βρει γρήγορα ακόμη και τον κουρέα της αρεσκείας του καθώς τα video του «δευτερόλεπτου» δουλεύουν καλά και στέλνουν κόσμο στις πολυθρόνες των νέο-μπαρμπέρικων

fonea-ton-giganton

Μαρτυρίες, λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικά στοιχεία και τεκμήρια για την περιοχή του Ταύρου, παρουσιάζονται από το Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς σε δύο συναντήσεις πολιτιστικών περιπάτων