33 ανατυπώσεις μέσα σε 30 χρόνια
33 ανατυπώσεις μέσα σε 30 χρόνια
Με νέο τίτλο και νέα μετάφραση κυκλοφορεί από την Εστία ένα από τα εμβληματικά βιβλία του Μίλαν Κούντερα, «Η αβάσταχτη ελαφρότητα της ύπαρξης»
Τριάντα τρεις ανατυπώσεις μέσα σε 30 χρόνια δεν είναι καθόλου μικρό επίτευγμα. Ο λόγος για ένα βιβλίο του Τσέχου στην καταγωγή Μίλαν Κούντερα, ενός από τους πιο πολυδιαβασμένους ανατολικοευρωπαίους συγγραφείς στη χώρα μας. «Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι» πρωτοεκδόθηκε στα ελληνικά από την Εστία το 1986, δύο χρόνια πριν προβληθεί στη μεγάλη οθόνη η ομότιτλη ταινία σε σκηνοθεσία του Αμερικανού Φίλιπ Κάουφμαν.
Σήμερα, μετά από 33 ανατυπώσεις στις οποίες ανταποκρίθηκαν χιλιάδες αναγνώστες το βιβλίο ξανάρχεται στις προθήκες των βιβλιοπωλείων εντελώς καινούργιο. Η αρχή γίνεται από τον τίτλο. «Η αβάσταχτη ελαφρότητα της ύπαρξης». Η αβάσταχτη ελαφρότητα έχει μεταφερθεί από το «είναι» του 1986 στην «ύπαρξη» το 2016. Δεν έχουμε όμως μόνο καινούργιο τίτλο, αλλά και νέα μετάφραση, που υπογράφει ο Γιάννης Η. Χάρης. Η παρούσα νέα έκδοση είναι βασισμένη στην οριστική γαλλική που κυκλοφόρησε νωρίτερα μέσα στη χρονιά.
Σήμερα, μετά από 33 ανατυπώσεις στις οποίες ανταποκρίθηκαν χιλιάδες αναγνώστες το βιβλίο ξανάρχεται στις προθήκες των βιβλιοπωλείων εντελώς καινούργιο. Η αρχή γίνεται από τον τίτλο. «Η αβάσταχτη ελαφρότητα της ύπαρξης». Η αβάσταχτη ελαφρότητα έχει μεταφερθεί από το «είναι» του 1986 στην «ύπαρξη» το 2016. Δεν έχουμε όμως μόνο καινούργιο τίτλο, αλλά και νέα μετάφραση, που υπογράφει ο Γιάννης Η. Χάρης. Η παρούσα νέα έκδοση είναι βασισμένη στην οριστική γαλλική που κυκλοφόρησε νωρίτερα μέσα στη χρονιά.
Ακολουθεί ένα μικρό απόσπασμα από την εκδοση: «Στην αρχή αρχή της Γένεσης γράφει πως ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο, για να εξουσιάζει τα πουλιά, τα ψάρια, και γενικά όλα τα ζώα. Φυσικά, τη Γένεση την έγραψε άνθρωπος, και όχι π.χ. άλογο. Δεν είναι καθόλου βέβαιο πως ο Θεός ήθελε πραγματικά να εξουσιάζει ο άνθρωπος τα άλλα πλάσματά του. Το πιθανότερο είναι να τον επινόησε ο άνθρωπος τον Θεό, για να καθαγιάσει την εξουσία που σφετερίστηκε, υφαρπάζοντάς την από την αγελάδα και το άλογο. Ναι, το δικαίωμα να σκοτώνουμε ένα ελάφι ή μια αγελάδα είναι το μόνο πράγμα που βρίσκει αδελφωμένη ολόκληρη την ανθρωπότητα, ακόμα και στους πιο αιματηρούς πολέμους.
»Αυτό το δικαίωμα μας φαίνεται αυτονόητο, επειδή βρισκόμαστε στην κορυφή της ιεραρχίας. Αρκεί όμως να μπει στο παιχνίδι ένας τρίτος, λόγου χάρη ένας επισκέπτης από άλλον πλανήτη, που θα του έχει πει ο Θεός: “Θα εξουσιάζεις τα πλάσματα όλων των άλλων αστέρων”, και τίθεται αυτομάτως υπό αμφισβήτηση όλη η αυθεντία της Γένεσης. Ο άνθρωπος ζεμένος στην άμαξα από έναν Αρειανό, ή ίσως ψητός στη σούβλα από έναν κάτοικο του Γαλαξία, ενδεχομένως να θυμόταν τότε τη μοσχαρίσια μπριζόλα που έκοβε συχνά στο πιάτο του και να ζητούσε (πολύ αργά) συγνώμη από την αγελάδα».
Στο σχετικό δελτίο τύπου του εκδοτικού οίκου διαβάζουμε: «Στην Αβάσταχτη ελαφρότητα της ύπαρξης, το γνωστότερο ίσως μυθιστόρημα του Κούντερα, έπειτα από το Αστείο που τον καθιέρωσε παγκοσμίως, ο συγγραφέας, με φόντο τη νεότερη πολιτική ιστορία και πρόσχημα μια πολυδαίδαλη ερωτική σχέση, μας ξεναγεί στην περιπέτεια της ανθρώπινης ύπαρξης, με συνομιλητές του τον Παρμενίδη, τον Νίτσε, τον Μπετόβεν κ.ά. Με το γνωστό χιούμορ και τον πικρό σαρκασμό του μας μιλά για τον έρωτα και το σεξ, για την ασύμπτωτη γλώσσα των εραστών, το αισθητικό αλλά και το πολιτικό κιτς, καθώς και για τις πάσης φύσεως επιταγές, τα “πρέπει” που καθορίζουν την ανθρώπινη ζωή, κάνοντας όλο και πιο ασήκωτο το βάρος της ελαφρότητάς της».
Ο Μίλαν Κούντερα -με το «Αστείο» και το «Βιβλίο του Γέλιου και της Λήθης»- ζει από το 1975 στη Γαλλία, μια δεύτερη πατρίδα αφήνοντας πίσω την μνήμη της Τσεχίας ( τότε ενιαία Τσεχοσλοβακία) με τις κομματικές διαγραφές και την συμμετοχή του στην Άνοιξη της Πράγας.
»Αυτό το δικαίωμα μας φαίνεται αυτονόητο, επειδή βρισκόμαστε στην κορυφή της ιεραρχίας. Αρκεί όμως να μπει στο παιχνίδι ένας τρίτος, λόγου χάρη ένας επισκέπτης από άλλον πλανήτη, που θα του έχει πει ο Θεός: “Θα εξουσιάζεις τα πλάσματα όλων των άλλων αστέρων”, και τίθεται αυτομάτως υπό αμφισβήτηση όλη η αυθεντία της Γένεσης. Ο άνθρωπος ζεμένος στην άμαξα από έναν Αρειανό, ή ίσως ψητός στη σούβλα από έναν κάτοικο του Γαλαξία, ενδεχομένως να θυμόταν τότε τη μοσχαρίσια μπριζόλα που έκοβε συχνά στο πιάτο του και να ζητούσε (πολύ αργά) συγνώμη από την αγελάδα».
Στο σχετικό δελτίο τύπου του εκδοτικού οίκου διαβάζουμε: «Στην Αβάσταχτη ελαφρότητα της ύπαρξης, το γνωστότερο ίσως μυθιστόρημα του Κούντερα, έπειτα από το Αστείο που τον καθιέρωσε παγκοσμίως, ο συγγραφέας, με φόντο τη νεότερη πολιτική ιστορία και πρόσχημα μια πολυδαίδαλη ερωτική σχέση, μας ξεναγεί στην περιπέτεια της ανθρώπινης ύπαρξης, με συνομιλητές του τον Παρμενίδη, τον Νίτσε, τον Μπετόβεν κ.ά. Με το γνωστό χιούμορ και τον πικρό σαρκασμό του μας μιλά για τον έρωτα και το σεξ, για την ασύμπτωτη γλώσσα των εραστών, το αισθητικό αλλά και το πολιτικό κιτς, καθώς και για τις πάσης φύσεως επιταγές, τα “πρέπει” που καθορίζουν την ανθρώπινη ζωή, κάνοντας όλο και πιο ασήκωτο το βάρος της ελαφρότητάς της».
Ο Μίλαν Κούντερα -με το «Αστείο» και το «Βιβλίο του Γέλιου και της Λήθης»- ζει από το 1975 στη Γαλλία, μια δεύτερη πατρίδα αφήνοντας πίσω την μνήμη της Τσεχίας ( τότε ενιαία Τσεχοσλοβακία) με τις κομματικές διαγραφές και την συμμετοχή του στην Άνοιξη της Πράγας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα