Η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Κατερίνα Κασιούμη, ανακοίνωσε χθες το πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι συνεχίζει την πολύ καλή δουλειά της Βίκυς Μαραγκοπούλου. Η επί 21 χρόνια καλλιτεχνική διευθύντρια άφησε πλούσια παρακαταθήκη και η νέα ομάδα καλείται να μην προδώσει το κοινό αλλά και τον καλλιτεχνικό κόσμο.
Η Καλαμάτα έγινε διεθνώς γνωστή ως πόλη του χορού και το Φεστιβάλ της άνοιξε νέους δρόμους για τον σύγχρονο χορό στην Ελλάδα, σε μια εποχή που ήταν ελάχιστα γνωστός στη χώρα. Παρουσίασε πρωτοπόρες παραστάσεις και χορογράφους από όλο τον κόσμο, ενημερώνοντας γενιές Ελλήνων χορευτών και χορογράφων, διευρύνοντας και εκπαιδεύοντας ένα πλατύ κοινό που αγάπησε και υποστήριξε θερμά το θεσμό.
Το καλοκαιρινό ραντεβού των ανθρώπων της τέχνης θα δοθεί και πάλι τον Ιούλιο, 15 έως 26 φέτος, και το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει οκτώ διεθνείς και ελληνικές ομάδες σύγχρονου χορού, δύο σεμινάρια, ένα εργαστήρι και δέκα παράλληλες διοργανώσεις σε 26 εκδηλώσεις. Το φεστιβάλ φέτος επικεντρώνεται σε δύο βασικά θέματα που αναδεικνύονται στο κύριο και στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα: πρώτον, στην εκ νέου συνεύρεση με τις αρχές του σύγχρονου χορού, με την έννοια της ανατροφοδότησης της σύγχρονης τέχνης με θεμελιώδεις ιδέες, φιλοσοφίες και πρακτικές και, δεύτερον, στον χορό για όλους, με έμφαση στην προβολή της «διαφορετικότητας» των ιδιωμάτων, ηλικιών και ταυτότητας των καλλιτεχνών, καθώς και στην ταυτόχρονη παρουσία στη χορευτική δράση καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία.
Και φυσικά τα εκπαιδευτικά προγράμματα έχουν τη δική τους ξεχωριστή σημασία, και φέτος στοχεύουν στο να αναδειχθούν οι σύγχρονοι χορευτικοί προβληματισμοί στα θέματα της έκφρασης, της τεχνικής και της δημιουργικής προσέγγισης της κίνησης, μέσα από τα δύο δεκαήμερα σεμινάρια, που έχουν προγραμματιστεί το ένα για επαγγελματίες χορευτές και σπουδαστές του χορού και το άλλο για ερασιτέχνες-λάτρεις του χορού όλων των ηλικιών.
Ακόμα, διοργανώνεται ένα σύντομο, αλλά ξεχωριστό εργαστήριο σύγχρονου χορού, που απευθύνεται σε όλους, σε άτομα με ή χωρίς αναπηρία (18 χρονών και άνω), για τη συμμετοχή των οποίων δεν απαιτείται γνώση χορού, μόνο το ενδιαφέρον και η επιθυμία για κίνηση! Η σειρά των παράλληλων εκδηλώσεων που έχουν προγραμματιστεί «ανοίγονται» στην πόλη και φιλοδοξούν να αναδείξουν μια άλλη πλευρά της διοργάνωσης, που υποστηρίζει τις συνέργειες και τις συνεργασίες με πολλούς και διαφορετικούς θεσμούς και συνδυάζει τον χορό με βραδιές μουσικής, κινηματογραφικές προβολές, διαλέξεις και συζητήσεις.
Το πρόγραμμα συνοπτικά:
- Την πρεμιέρα του φετινού 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, την Παρασκευή 15 και το Σάββατο 16 Ιουλίου, θα κάνει η εντυπωσιακή παραγωγή “Links” του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, που υπογράφει ο σπουδαίος Έλληνας χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης.
- Τα έργα “10,000 Litres” της Ευαγγελίας Κολύρα και “Me οn Τop” της Άρτεμις Λαμπίρη παρουσιάζονται σε μία ενιαία παράσταση στις 16 Ιουλίου, σε συμπαραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και της ομάδας χορού Man.
- To “Opus” του ανερχόμενου Χρήστου Παπαδόπουλου, με έμφαση στην κλασική μουσική και το πως αυτή μπορεί να «μεταφραστεί» σε κίνηση των σωμάτων, θα ανέβει την Κυριακή 17 και τη Δευτέρα 18 Ιουλίου.
- Η ομάδα Αμάλγαμα και η χορογράφος Μαρία Γοργία θα δείξουν στο κοινό μέσα από το «Στην άκρη του βατήρα» πως διαφορετικές προσωπικότητες γυναικών θα συμπληρώσουν ένα αντιφατικό και πολύμορφο παζλ μια σύγχρονης γυναίκας την Τρίτη 19 και την Τετάρτη 20 Ιουλίου.
- Οι χορογράφοι Αποστολία Παπαδαμάκη (ομάδα Quasi Stellar, Ελλάδα), Σοφί Μπουλμπουλιάν (ομάδα Dk-Bel, Γαλλία) και Λία Χαράκη (ομάδα Πέλμα, Κύπρος) δημιουργούν το “Drops of Peace”, ως απόηχο του Drops of Breath, της πρώτης διεθνώς υποβρύχιας παράστασης χορού, και το παρουσιάζουν την Τρίτη 19 Ιουλίου.
- Η Candoco Dance Company, από τις πιο φημισμένες ομάδες, που αποτελείται από αρτιμελείς και μη χορευτές, επισκέπτεται την Καλαμάτα και ανεβάζει την Παρασκευή 22 και το Σάββατο 23 Ιουλίου έργα δύο καταξιωμένων χορογράφων, το “Beheld” του Aλεξάντερ Γουίτλεϋ και το “Notturnino” του Τόμας Χάουερτ.
- Το “Europium” των RootlessRoot την Κυριακή 24 Ιουλίου θα θέσει το ερώτημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας και, κατά συνέπεια, της δικής μας συλλογικής ταυτότητας, με έμμεσες αναφορές στο ιστορικό γεγονός του ναυαγίου της «Μέδουσας» (1816) στις ακτές της Δυτικής Αφρικής, και στα περιστατικά κανιβαλισμού που διαδραματίστηκαν πάνω στην αυτοσχέδια σχεδία του πληρώματος.